Warming up

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Warming up

Even een vraag...

om blessures te voorkomen is het belangrijk dat je een goede warming up doet... maar wat is een warming up? Als ik na een goede warming up mijn borst ga trainen en vervolgens mijn triceps is het dan nodig om ook nog eens een warming up voor mijn triceps te doen? Aangezien ik bij het trainen van mijn borst ook mijn triceps belast en het mij opvalt dat die ook gespannen staan als ik klaar ben met mijn borst.

Let me know...

Thnx!

sommige mensen doen altijd warming up sets bijv.
    ik begin met 50kg bankdrukken dit doe ik 15x nog geen spierfalen.
    daarna 75kg 10hh nog geen spierfalen
    90kg doe ik 8hh wel tot spierfalen laatste 2reps helpt een vriend
    dit doe ik nog eens met 90kg tot spierfalen.

dan zijn mijn 50kg en 75kg als ware opwarm setjes en 90kg zijn mijn werk setjes.

zijn mensen die dit overrate vinden en gewoon altijd meteen gaan trainen met zware gewichten.
    zeker als je borst daarna triceps gaan doen ga ik gelijk hoog in gewicht met spierfalen.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Als je borst/triceps doet moet je wel eerst je borst opwarmen ja, niet gelijk volle bak. Triceps opwarmen hoeft dan niet meer aangezien die assisteren bij borst en dan dus al warm zijn.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

kan je btw beter bij warming up dan warme kleren uitdoet en bij de WO wat kouder zegmaar?
        En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Het is de bedoeling dat je je spieren op zichzelf opwarmt. Je kledingkeuze verandert daar weinig aan.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

je lichaamstempratuur gaat van 37.5 in rust naar 1 graad omhoog (38.5 zogenaamde setpoint heet dit)dit verschilt bij iedereen altijd iets, dit komt niet door warmere kleding aan te trekken maar door je inspanning om je bloedsomloop en alles in gang te brengen.
            zo zijn er nog van tal voordelen van een WU maar dit word door sommige tegengesproken:

door lichaamstemperatuur stijging worden verschillende lichaamsfuncties geactiveerd, waardoor het prestatievermogen toeneemt.
            Het resultaat hiervan is bijvoorbeeld een betere coordinatie op het moment dat je een prestatie gaat leveeren.
            nog een paar voordelen door de temperatuur stijging:
            De stofwisseling in de spieren wordt verhoogd.

de hartslag stijgt en de bloedcirculatie verbetert, waardoor meer zuurstofrijk bloed beschikbaar komt om de spieren te voorzien van de noodzakkelijke energie (opstarten van het aerobe systeem)

De zenuwen, die de spieren prikkelen tot beweging, worden geactiveerd, waardoor de geleidingssnelheid toeneemt.
            Je kunt sneller tot acties en bewegen komen.

De gevoeligheid van gewrichten, pezen en zintuigen neemt toe, wat de coordinatie ten goede komt.

De ademhaling en longventilatie neemt toe, waardoor O-2 en CO-2 makkelijker in- en uitgeademd kunnen worden.

De warmteafgift neemt toe.

bovendien komt er bij de warming up adrenaline vrij.

ook heeft een warming up als voordeel psychische voorbereiding op de arbeid die je gaat leveren en zo met je hele lichaam bezig kan zijn met je training die komen gaat.
            Calisthenics / Street workout

Comment

heren bedankt..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X