Flexibiliteit bij Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Flexibiliteit bij Squat

Hallo,

Ik zit nu met een aardig vreemd dilemma. Ik heb namelijk, zoals sommigen misschien ook wel kennen, blokjes onder m'n hielen nodig voordat ik kan squatten. Dit is nog niet zo gek maar ik kan hiermee als nog niet echt bepaald diep, wat ik dus wel wil.

Als ik echter iets vast heb, bv een stang of zelfs een smith kan ik zelfs zonder die blokjes bijna ass-to-the-ground. Dit snap ik dus niet want zonder kan ik dit absoluut niet, als ik geen blokjes heb gaat een halve squat al moeilijk.

Verder train ik trouwens nu al wel een poosje op flexibiliteit(via de dvd Magnificent Mobility) maar ik heb het gevoel dat dit als niet bepaald mijn probleem verhelpt.

Een van jullie misschien idee waar het aan ligt en wat ik er tegen kan doen?

mvg Jeroen.
    Still shrinking.

Ik heb hetzelfde probleem... er is weinig wat je kunt doen op wat rekken en flex training na...

Ik heb zelf het advies gekregen om front squats te doen of squats terwijl je het gewicht achter je laat liggen. Daarmee verleg je het zwaartepunt en kan je misschien iets dieper.

Edit... Ik kom ook met front squats niet tot de grond, maar wel iets dieper.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Heb daar ook een beetje last van.

Ik squat zo ie zo niet vaak maar als het moet doe ik hem minder diep of ik doe front squat.
      Who's the Chef

Comment

als ik wat dieper ga, zak ik door me knien heen, mijn knien zijn nogal erg flexibel.

Comment

Zou dan zelf meer focus leggen op het oefenen van de techniek. Bijv. met lege bar en dan proberen zo diep mogelijk te zakken. Kijk ook in de spiegel.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Ligt denk ik aan je enkel mobiliteit. Lees dit eens How to Improve Your Ankle Mobility | StrongLifts.com
            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

je moet toch niet te ver zakken anders kunnen je knieen naar de klote? .. of heb ik weer verkeerd begrepen. ??

Comment

je moet juist wel ver zakken want anders gaan ze naar de klote.

oefenen met een lege bar gaat dus niet - ik kan de beweging gewoon absoluut niet, alleen dus met iets waaraan ik me vasthoudt.
                Still shrinking.

Comment

Olympische squat ervan maken. Knieen naar buiten en de gras sprieten aan je anus laten kriebelen.

Starting strenght van Mark Rippetoe staat het uitgebreid uitgelegd.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                    Olympische squat ervan maken. Knieen naar buiten en de gras sprieten aan je anus laten kriebelen.

Starting strenght van Mark Rippetoe staat het uitgebreid uitgelegd.
                    Precies, die legt uit hoe de gras sprieten je anus moet kriebelen. Of ben jij weer zo een homo die dat weg haalt?

Comment

Ik heb anders altijd wel grassprieten in me anus.
                      Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                        Ik heb anders altijd wel grassprieten in me anus.
                        Raar, ik heb het er omheen.

Comment

hahahahaha boys.

Ik bedoelde meer dat Mr. Mark uitlegt hoe je schroeiplekken op je billen krijgt van het schuren over de grond tijdens de full-squat.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Die schroeiplekken krijg ik niet, train op een grasveld, vandaar die grassprieten in me anus.
                            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                              Die schroeiplekken krijg ik niet, train op een grasveld, vandaar die grassprieten in me anus.

Hehehhehe

Heb je geen broek aan dan :P?

Ik heb het 1x geprobeerd maar toen ging de bedrijfsleider zeiken.
                              Last edited by gameface; 22-03-2010, 19:33.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X