rackpulls

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rackpulls

Sinds kort is er een squatrek bij mijn gym waarbij ik ook rackpulls kan doen.
    Voorheen misbruikte ik hiervoor een bankdrukstelling.
    Laatst toen ik bij mijn laatste rep was gooide ik de stang op het rek dat zie je ook bij filmpjes van rackpulls, is dit wel de bedoeling?
    Of moet je hem optillen weer naar beneden tot de stang bijna het rek raakt en weer naar boven of elke keer neer gooien als je boven ben en dan weer oppakken?

thx

Ik zou hem gewoon rustig doodleggen en dan weer oppakken en tillen.
    Denk niet dat ze blij zijn als je gaat gooien.
    Groeten

Comment

ik laat bij rack pulls nooit de stang vallen. Ik ga altijd traag naar beneden tot de barbell rust op de houders. Wacht dan een halve seconde en herhaal dan de oefening
      > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
      BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

oke, er zit rubber om de stang, ik denk speciaal daarvoor..
        maar dus ik moet m weer neerleggen en dan weer optillen, dus niet laten hangen?

Comment

Ik zou em inderdaad eerst neerleggen en dan weer een nieuwe rep doen..

Ook al zit er rubber op de stang; veel sportscholen zijn toch nog steeds niet gewend aan het feit dat je voor sommige oefeningen het liefst de stang neergooit.. voordeel als je thuis een goede mat hebt liggen en je hier geen rekening mee hoeft te houden!
          Liefst thuis trainen? Je vind alle fitness oefeningen voor thuis op Fitnesshulp.nl

Comment

Ik denk ook dat wanneer je hem traag neerlegd dat dit ook redelijk op je spieren werkt. Als ik dit doe (80kg) dan voel ik men rug het meeste werken bij het neerleggen daardat dit traag moet gebeuren en in perfecte houding. En niet zomaar ineenzakken samen met het gewicht
            > vetpercentage : 19 %, > Gewicht : 114,5 kg, > Leeftijd : 22, > Lengte : 187 cm
            BP: 1x120 kg, SQ: 6x160 kg, DL: 1x190 kg, Still bulking

Comment

Zou toch vanaf de grond deadlifts doen.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                Zou toch vanaf de grond deadlifts doen.
                nah rackpulls van tijd tot tijd ipv gewone deadlifts zijn tha bomb
                Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Sowieso heb je weinig reden de bar neer te gooien na je reps, eccentric is voor hypertrofy belangrijker dan de concentric en met 80kg heb je nog minder reden de bar te laten vallen.

En rack pulls zijn fatte shizzle

EDIT; je squat 6x100 en rack pulled 6x85 daar klopt helemaal niks van?
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X