Massa Trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa Trainen

Hey allen,

Ik zag laatst een schema waarin dit aantal reps stond voor massa trainen:
    1e set: 10
    2e set: 8
    3e set: 6
    (4e set): ook 6

alles tot je niet meer kunt, is dit dan echt voor massa? Want het is mijn doel massa te trainen, meer dan kracht.

Volgens het sticky in trainingschema's wel!
    Pijn is zwakte dat het lichaam verlaat.. No pain, no gain!

Comment

nou dan klopt dat dus, volgens onze befaamde sticky's

Comment

Ik begrijp het niet: Is 10,8,6,6 nou voor massa of alles tot je niet meer kunt?
        DL 90kg, SQ 85kg, BP 80kg @ 70kg

Comment

Pijn is zwakte dat het lichaam verlaat.. No pain, no gain!

Comment

gewicht pakken van 80, 85% van je 1RM (gewicht waarmee je 1 rep kunt maken) en daar je sets mee volmaken. Als je rond de 10 herhalingen zit is het goed.. iets minder maakt niet uit. Als je 4x10 haald verhoog je het gewicht

Comment

Massa winnen=eten.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Maar van massa krijg je toch ook kracht?
                Of zijn die prof. bodybuilders allemaal niet zo heel sterk?
                En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                  Maar van massa krijg je toch ook kracht?
                  Of zijn die prof. bodybuilders allemaal niet zo heel sterk?
                  tuurlijk zijn ze sterk maar is heel verschil tussen bodybuilding en powerlifters.

ik reken zelf tussen de 5 a 10 hh voor massa wel per set stukje kip eten met een nootje

bedoel hiermee te zeggen als je boven je behoefte eet kom je aan massa dus.
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Hallo ik had een vraag.. Ik ben nieuw op deze forum en nieuw in het sporten

Ik ben 25jaar en 1,88 lang.
                    Ik heb een baan waarbij ik zit en ik ga liever dood dan dat ik buiten loop of fiets. :P
                    Daarnaast heb ik onregelmatige werktijden en werk ik vaak tot in de nacht.
                    Mijn dag begint vaak rond 11uur in de ochtend tot een uur of 2/3 in de nacht.
                    Ik ben in een half jaar (niet door gezond maar vooral door weinig te eten) van 135 kilo naar 107/108 kilo gezakt. Oja ik heb ook nog diabetes type 2 die nu (door mijn gewichtverlies) onder controle is ik hoef geen pillen meer te slikken.

Maar door mijn gewichtsverlies ben ik wel gemotiveerd geraakt om er beter uit te zien dus ben ik nu inmiddels al een ruime maand bezig met zo serieus mogelijk trainen. Gemiddeld 3x per week krachttraining en daarna 20 minuten cardio. Ik fiets ongeveer 4,5 km en raak daarbij 270 calorieen kwijt.

Ik gebruik sinds een week Mega Grow
                    En ik heb een ongeopende pot van N.O.-Xplode van 1kg thuis liggen.

Eigenlijk weet ik he-le-maal nix van bodybuilden of gezond leven.
                    Ik heb eigenlijk een aantal vragen.
                    1. Zijn deze supps te combineren of kan ik beter eerst de ene gebruiken en daarna de andere?
                    2. Heeft iemand een simpele voeding schema? Zou u hierbij wel rekening kunnen houden met het feit dat ik veel van huis weg ben. Dus het liefst heb ik makkelijke dingen zoals brood en fruit.
                    3. Heeft iemand een training schema voor mij?

Ookal ben ik veel afgevallen ik heb nog veel vet! Ik zou gemakkelijk een jaar zonder eten kunnen :P lol
                    Mijn doelen zijn:
                    1. Gewicht verder verminderen
                    2. Zo snel mogelijk zichtbare spieren te kweken
                    3. Sterker worden

Kan iemand mij tips geven? Of vraag ik te veel...
                    Bvd
                    Last edited by debaaaas; 15-04-2010, 03:39.

Comment

Originally posted by debaaaas View Post
                      Hallo ik had een vraag.. Ik ben nieuw op deze forum en nieuw in het sporten

Ik ben 25jaar en 1,88 lang.
                      Ik heb een baan waarbij ik zit en ik ga liever dood dan dat ik buiten loop of fiets. :P
                      Daarnaast heb ik onregelmatige werktijden en werk ik vaak tot in de nacht.
                      Mijn dag begint vaak rond 11uur in de ochtend tot een uur of 2/3 in de nacht.
                      Ik ben in een half jaar (niet door gezond maar vooral door weinig te eten) van 135 kilo naar 107/108 kilo gezakt. Oja ik heb ook nog diabetes type 2 die nu (door mijn gewichtverlies) onder controle is ik hoef geen pillen meer te slikken.

Maar door mijn gewichtsverlies ben ik wel gemotiveerd geraakt om er beter uit te zien dus ben ik nu inmiddels al een ruime maand bezig met zo serieus mogelijk trainen. Gemiddeld 3x per week krachttraining en daarna 20 minuten cardio. Ik fiets ongeveer 4,5 km en raak daarbij 270 calorieen kwijt.

Ik gebruik sinds een week Mega Grow
                      En ik heb een ongeopende pot van N.O.-Xplode van 1kg thuis liggen.

Eigenlijk weet ik he-le-maal nix van bodybuilden of gezond leven.
                      Ik heb eigenlijk een aantal vragen.
                      1. Zijn deze supps te combineren of kan ik beter eerst de ene gebruiken en daarna de andere?
                      2. Heeft iemand een simpele voeding schema? Zou u hierbij wel rekening kunnen houden met het feit dat ik veel van huis weg ben. Dus het liefst heb ik makkelijke dingen zoals brood en fruit.
                      3. Heeft iemand een training schema voor mij?

Ookal ben ik veel afgevallen ik heb nog veel vet! Ik zou gemakkelijk een jaar zonder eten kunnen :P lol
                      Mijn doelen zijn:
                      1. Gewicht verder verminderen
                      2. Zo snel mogelijk zichtbare spieren te kweken
                      3. Sterker worden

Kan iemand mij tips geven? Of vraag ik te veel...
                      Bvd
                      Hoi, 't is eigenlijk de bedoeling dat je een eigen topic opent als je je voorstelt.
                      Deze http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279 is een goeie om te lezen, en dit http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ersschema.html is ook nog heel handig om weten. Daar staat alles in wat je moet weten voorlopig.
                      Succes met je doelen verder en veel leesplezier.

Comment

@debaaas: gaarne niet andermans topic hijacken. een nieuw topic open je met de knop 'Nieuwe discussie'.

Verder: Wij geven geen kant-en-klare schema's, buiten die in de stickies. En sups gebruiken lijkt me rijkelijk overdrijven voor iemand die niet eens moeite doet zelf een voedingsschema op te stellen.

Dus hup hup, stickies lezen, zelf aan de slag en het resultaat in een nieuw topic plaatsen om om commentaar te vragen. Succes.

Vanaf nu gaat het in dit topic weer over de vraag van de TS.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Kmoet ook een nieuw schema hebben weer, zal ik 10, 8, 6 herhalingen doen dan ?
                          k wil massa

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                            Kmoet ook een nieuw schema hebben weer, zal ik 10, 8, 6 herhalingen doen dan ?
                            k wil massa
                            Ga eens lekker trainen in plaats van de hele tijd vragen te stellen over het aantal reps en setjes

Comment

ik wil het maximale uit mijn training halen, en aangezien ik vrij noob ben..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X