squat en deadlift in smith

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ah zo.

Even twee dingen uit elkaar houden:

Deadlift (die van het filmpje): Daarbij is het aardig normaal dat je je onderrug aardig voelt.

Squat: Probeer vóór de stang te staan, niet eronder.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik zal volgende keer proberen de rug niet te bol te houden tijdens de deadlift en maar gewoon een weinig gewicht op de stang zetten dan.

tevens zal ik bij de squat mijn voeten wat meer naar voren plaatsen

het nadeel van vragen in de sportschool zelf is dat ik dat al gedaan had en dan van iedereen een ander antwoord krijg (behalve van de mensen die er werken, die zeggen gewoon dat het normaal is)

Comment

Volgens mij moet je ook niet te diep zakken in de smith met squats. Onder paralel gaat je lichaam rare houdingen aannemen omdat de stang in een perfecte verticale lijn omhoog en omlaag gaat.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Je kunt hier ook filmpjes plaatsen natuurlijk om je vorm te laten checken.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by ariebommel View Post
            ik zal volgende keer proberen de rug niet te bol te houden tijdens de deadlift

onderrug mag helemaal niet bollen
            "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

ik zal volgende keer proberen de rug niet te bol te houden tijdens de deadlift en maar gewoon een weinig gewicht op de stang zetten dan.
              Hield je je rug bol dan?
              Dumbells build a bigger chest
              Barbells build a bigger ego

Comment

ok helemaal niet bol dan (ik insinueerde alleen in de vorige post dat er dus op zal letten ipv niet op letten)
                en dat van die filmpjes is wellicht wel een goed idee

Comment

Ben benieuwd naar de filmpjes.
                  Dumbells build a bigger chest
                  Barbells build a bigger ego

Comment

in ieder geval bedankt voor alle reacties, wat mij betreft heb ik voorlopig wel voldoende informatie

Comment

Tijdens het squaten bebruik je je rugspieren ook om je lichaam in vorm te houden. Heb je misschiend de deadlift eerst gedaan, waardoor je spierpijn kreeg, en vervolgens gesquat? Dan voelde je je rug nog tijdens het squatten van de deadlift.
                      You can do anything if you set your mind to it

Comment

klopt roel

Comment

klopt roel
                          Dan heb je hier je antwoord ^^
                          Zou in ieder geval nog even iemand vragen om op je houding te letten, want als je verder komt en een verkeerde houding aan blijft nemen kan dit lelijke blessures opleveren.
                          You can do anything if you set your mind to it

Comment

Je moet bij de smith squat juist niet iets naar voren staan. Dit gaat ten koste van je heup flexibiliteit en glutes..
                            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Dat je je onderrug voelt is bij zowel squatten als deadliften normaal. De vraag is alleen in hoever dit voelen is of dat het meer neigt naar pijn doen en allerlei andere klachten.
                              Owner of the Iron Playground.

Comment

Vraag het gewoon aan iemand die de deadlift zelf ook doet om van opzij te kijken naar je vorm. Heb ik ook gedaan. Het zijn de kleine dingen zoals hoe breed is je greep, hoe diep zak je en hoe diep buigt je heupen tov je benen. Wij kunnen via www niet zo goed helpen als iemand de real life kijkt.

Oke een tip dan, naar voren kijken en kijk niet naar beneden naar de stang of je het goed doet. Zo lang je naar voren kijkt met je ass echt naar achteren en een iets holle rug doe je al een groot deel goed.

Maar in de smith machine heb ik geen ervaring, het lijkt mij echt heel verrot.

En de eerste weken zou ik het om en om doen ivm overbelasting rug, ene week squat andere week deadlift of om de 5dagen maar nog niet op dezelfde dag.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X