techniek bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• techniek bankdrukken

beste mensen,

ik heb een vraagje mbt de techniek van het bankdrukken, dit omdat ik nogal wisselende instructies krijg van de instructeur bij de sportschool tov de sticky's en dan nog de instructies op andere sites op internet.

ik probeer de volgende techniek te evenaren Barbell Bench Press Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength

maar ben toevallig op dit forum ook bij de verwijzing naar de instucties van TMUSCLE.com | Dave Tate's Six-Week Bench Press Cure
    terecht gekomen

daarnaast zegt dus de instructeur dat juist (van boven af gezien) de boven arm tot aan de elleboog parallel moet lopen aan de barbell, omdat dat het minst blessure gevoelig is. Het tweede punt waar hij mee kwam is dat ieder punt bij de afdaling (wederom van boven af gezien) tussen de tepels en de kin een goede plek is voor de oefening, mits deze plek maar consistent blijft in de reps, en net niet wordt aangeraakt.

Over het niet locken van de ellebogen is overigens wel iedereen het eens.

Graag hoor ik van jullie wat jullie bevindingen zijn,

alvast bedankt voor de hulp

doe de benchpress powerliftstyle.. die onderste link is een van de best uitgelegde op het internet
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Zorg dat je greep niet te breed is, zodat je niet teveel met je schouders drukt.

Je handen net iets meer dan schouderbreedte plaatsen.
      I'm in transformation mode!!!!

Comment

Ik gebruik die van Dave Tate's sinds kort!

Het is even wennen, maar het voelt goed aan.
        Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Ik doe mijn duimen op het einde van de ringen plaatsten, hand spreiden, hand dan daar plaatsen, armen recht langs mijn lichaam dan laat ik hem zakken tot ik mijn borstbeen aanraak en dan uitstoten.
          Last edited by The Phoenix; 03-06-2010, 11:16.

Comment

dank voor de snelle reactie

@ the phoenix: ik snap niet helemaal hoe ik me je techniek moet voorstellen, mag ik even een paar vervolg vragen stellen?

1 bedoel je met "op het einde van de ringen" die streepjes die op de barbell zitten (daar waar het metaal weer even glad is)? Want dan heb ik op onze sportschool dus een redelijke wijde grip.
            2 dan strek je je hand en die plaats je dan daar, dus dat is dan een paar centimeter verder naar buiten dan de ringen op de barbell aangegeven staan?
            3 met armen recht langs het lichaam. Bedoel je dan dat mijn ellebogen bijna tegen mijn lichaam aan zitten?

Comment

Bench altijd met armen op schouderbreedte, pinken op de ringen.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by ariebommel View Post
                dank voor de snelle reactie

@ the phoenix: ik snap niet helemaal hoe ik me je techniek moet voorstellen, mag ik even een paar vervolg vragen stellen?

1 bedoel je met "op het einde van de ringen" die streepjes die op de barbell zitten (daar waar het metaal weer even glad is)? Want dan heb ik op onze sportschool dus een redelijke wijde grip. Nee dat is close grip bench press. Dus daar waar het gladde weer ophoud. Ik zet daar mijn duim neer en spreid mijn hand. Daar waar de pink eindigd daar plaats ik mijn hand.
                2 dan strek je je hand en die plaats je dan daar, dus dat is dan een paar centimeter verder naar buiten dan de ringen op de barbell aangegeven staan? zie antwoord vraag 1
                3 met armen recht langs het lichaam. Bedoel je dan dat mijn ellebogen bijna tegen mijn lichaam aan zitten?ja dat bedoel ik. dus min of meer schouderbreedte
                .....

Comment

dank voor de hulp

@ the phoenix: dank voor de specifieke uitleg en ben ik dan correct in mijn veronderstelling dat jij meer benched zoals dave tate omschrijft versus de muscle and strenght methode?

Comment

dank voor de hulp

@ the phoenix: dank voor de specifieke uitleg en ben ik dan correct in mijn veronderstelling dat jij meer benched zoals dave tate omschrijft versus de muscle and strenght methode?
                    Hmm, heb je een linkje of zo? ik lees dat soort dingen nooit.

Comment

het linkje van tate is TMUSCLE.com | Dave Tate's Six-Week Bench Press Cure

en van muscle is

Barbell Bench Press Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength

Comment

Dank je.

Ik doe hem inderdaad zoals die van Dave tate's met af en toe een cheat.

Comment

Zo te zien valt er nog een hoop te verbeteren aan mijn bench techniek

Comment

ok da's helder dan, dan ga ik ipv de muscle manier naar de tate manier

@ the phoenix: hoe cheat je dan?

Comment

ok da's helder dan, dan ga ik ipv de muscle manier naar de tate manier

@ the phoenix: hoe cheat je dan?
                              simpel: mocht ik die laatste rep net niet helemaal kunnen pakken dan kunnen mijn armen nog wel eens uit koers raken om toch uit te kunnen stoten en dus net niet een correcte rep. cheaten dus.
                              Last edited by The Phoenix; 03-06-2010, 13:33.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X