biceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• biceps

hallo, ik ben peter.
    ik train nu al ruim een jaar op alleen lichaamsgewicht en dat bevalt me wel. nou groeien al mijn spieren wel alleen mijn biceps lijken veel langzamer te groeien. ik train vaak met een optrekstang en gwoon opdrukken enzo. mijn schema voor maandag bijvoorbeeld: warmig up/ stretche dan 20x opdrukke smal gevolgd door 20x breed dan 8 chin ups breed met helemaal uithange en dat doe ik dan 4x en daarna nog ff boksen. maar de chin ups(en pull ups op andere dagen) red ik in de 2de en derde set al niet meer naar 8... nou train ik al een tijdje maar het lijkt dus ook niet echt op te schieten met de pull ups. ik zie weinig vooruitgang met die oefening, terwijl opdrukken steeds beter gaat. ik let ook erg goed op mijn voeding en heb een voedingsschema gekrege van een sport dietiste dus ik denk niet dat het daaraan kan liggen. weet iemand wat ik kan doen om mijn bicpes wat dikker/voller te krijgen en om de pull ups wat vaker te kunnen.
    alvast bedankt!

hammer curls, barbell curls, bicep curl,...
    kan je dat voedingsschema is posten?
    The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
    Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

je biceps kan je voor zover ik weet, alleen trainen door pull ups close grip.. als je echt biceps wilt moet je je gewoon in schrijven in een sportschool. Als je al een jaar kunt trainen (en blijft volhouden) op alleen je lichaamsgewicht, zal je wel de dicipline hebben om naar de sportschool te gaan (en te blijven gaan )
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

s'ochtends als ontbijt heb ik een soort cruesli met magere melk, een kiwi, een kop thee, een glas appelsap en een klein flesje fruitsquizer. 2/3uur later neem ik 5 bruine boterhammen met pindakaas en een kop thee. 2/3 uur later weer 5 bruine boterhamme met 30+ kaas of pindakaas en een kop thee. s'avonds eet ik gewoon een vol bord groente, zetmeel, en vegetarisch en een glas water. dan 2 uur na het avondeten eet ik 2 grote soort wasa crackers met pindakaas en glas fruit/water. dan uur later bak mager kwark en thee en nog een kop thee. tussendoor soms nog klein stukje pure chocolade of een liga evergreen en vaak een handje ongezouten noten. na trainingen neem ik een proteine shake en een banaan en glas water. ook bij me ontbijt neem k zo'n shake.

Comment

Lid worden van een sportschool en daar een fullbody schema nemen, want dit heeft natuurlijk geen enkele zin.
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by peter91 View Post
            s'ochtends als ontbijt heb ik een soort cruesli met magere melk, een kiwi, een kop thee, een glas appelsap en een klein flesje fruitsquizer. 2/3uur later neem ik 5 bruine boterhammen met pindakaas en een kop thee. 2/3 uur later weer 5 bruine boterhamme met 30+ kaas of pindakaas en een kop thee. s'avonds eet ik gewoon een vol bord groente, zetmeel, en vegetarisch en een glas water. dan 2 uur na het avondeten eet ik 2 grote soort wasa crackers met pindakaas en glas fruit/water. dan uur later bak mager kwark en thee en nog een kop thee. tussendoor soms nog klein stukje pure chocolade of een liga evergreen en vaak een handje ongezouten noten. na trainingen neem ik een proteine shake en een banaan en glas water. ook bij me ontbijt neem k zo'n shake.
            het is een rot slecht eet schema
            The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.

Comment

wat zou je er aan veranderen dan??
              ik ben wel vegetarisch..

Comment

wat zou je er aan veranderen dan??
                ik ben wel vegetarisch..
                ja ik zie zo al dat dit te weinig kcal bevat op een dag en zeker te weinig eiwitten.
                tel is even uit hoeveel kcal je momenteel eet en het aantal koolhydraten, eiwitten en vetten.

Comment

Sorry maar als je biceps wilt laten groeien koop dan wat goede dumbells en zoek wat oefeningen op.

Maar zoals iedereen al zegt.. Ga naar de sportschool? Man met zo'n eetschema en je het al een jaar volhoudt dan kan je veel bereiken..

Ben benieuwd naar wat je doel is met de rest van je lichaam / of je naar de sportschool wilt
                  MAX 1 REP: BP: 90 / LP: 170 / LPD: 90

Comment

Ga serieus trainen. Dan boek je progressie.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

ja ik heb een tijdje in de sportschool getraint, maar kreeg een blessure aan mijn hand waardoor ik niet lekker met gewichten kan trainen, vandaar dat ik op eigen lichaamsgewicht train. ook doe ik aan kickboksen, waarvoor het ook goed is om alleen met lichaamsgewicht te trainen. met gewichten trainen zit er dus niet in...

Comment

Waarom maak je je dan druk over je biceps? Zou me in zo'n geval dan eerder op het hoe en wat van m'n blessure richten.
                        Owner of the Iron Playground.

Comment

wat boeien biceps nou, ga voor de brede schouders
                          "Straight outta gym"

Comment

ja ik heb een tijdje in de sportschool getraint, maar kreeg een blessure aan mijn hand waardoor ik niet lekker met gewichten kan trainen, vandaar dat ik op eigen lichaamsgewicht train. ook doe ik aan kickboksen, waarvoor het ook goed is om alleen met lichaamsgewicht te trainen. met gewichten trainen zit er dus niet in...
                            Ben ik niet met je eens, ik doe al jarenlang vechtsport en ik kan beamen dat sinds ik krachttraining erbij doe veel gevechten een stuk makkelijker worden. Je krijgt meer kracht en meer controle over je spieren. Ik merk dat ik veel meer balans heb, grondgevechten minder moeite heb, meer kracht heb en me spieren veel minder snel vermoeid raken.

Overigens met een blessure aan je hand is kickboksen ook erg lastig dus dat vind ik een zwak excuus om niet naar een sportschool te gaan. Daarnaast heb je bij trainen met je eigen lichaamsgewicht ook je handen nodig, chin-ups, pull-ups, dippen, push-ups...

Overigens zijn je biceps maar hele kleine spieren, focus je op de grote compounds en doe daar 1/2 isolatie oefeningen voor je biceps bij.
                            “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

njaa met lichaamsgewicht trainen is erg goed voor coordinatie en je traint op een andere manier dan met gewichten. tuurlijjk gewichten zal goed werken voor je maar ik heb geen klachten bij het boksen door het lichaamsgewicht. sinds k over ben gegaan naar lichaamsgewicht traine gaat het juist alleen maar beter, maar dat verschilt miss per persoon.
                              in principe mag ik ook niet boksen maar ik vind het te leuk om te doen en na een jaar stil zitten en geen verandering aan me blessure en ziekenhuizen die niet wisten wat ze moesten doen heb ik besloten om gewoon weer te gaan. dat doet wel pijn maar als ik dan nog met gewichten train trekt me hand et helemaal niet meer. met lichaamsgewicht kan ik die blessure enigzins ontzien. als ik een gewicht in mijn hand heb drukt dat gewicht mijn hand naar beneden. bij optrekken is dat niet het geval, ik belast mijn handen wel maar op andere manier dat gaat beter. als je dat een zwak excuus vind om niet naar de sportschool te gaan moet je zelf weten, maar ik doe wat voor mij het beste voelt. ik vroeg ook niet om allemaal discussies en me hele verhaal hier te vertelle, ik vroeg mij af welke oefeninge er nog meer voor mij zijn om met lichaamsgewicht mijn biceps te trainen en of er manieren zijn waardoor ik de pull ups wat meer kan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X