borst hoog & laag op een dag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by IJsBlok View Post
    incline vind ik opzich nog wel kunnen maar waarom zo gaan pielen daarop terwijl er toch nog weinig massa in het spel is?
    lijkt mij gewoon lekker bij de basis dingen houden en niet zo richten op hoeveel graden een bankje moet staan omdat hij meer bovenkant wil trainen, overigens las ik in de M&F dat eigenlijk de functie van bovenkant te verwaarlozen was als je incline ging doen. je kon volgens hun beter omgekeerde greep doen met de bench press dan spreek je meer bovenkant aan. zal dat stukje eens terug zoeken.
    Dacht juist dat je met omgekeerde greep meer triceps aansprak, zie namelijk niet in waarom je er meer bovenkant borst mee zou pakken. Denk dat je dan de guilotine techniek bedoeld, maar die is voor papa schouder niet bepaald prettig.

Anyway, heb vroeger dus zelf ook weinig incline gedaan. Merk nu dat bovenkant borst achterloopt en lijkt dus alsof ik vetknobbels heb bij m'n tepels(onderkant borst is wel ontwikkeld). Is dus niet voor iedereen zo dat ze geen incline hoeven te doen.
    Still shrinking.

Comment

Originally posted by Unexist View Post
      zou pakken. Denk dat je dan de guilotine techniek bedoeld, maar die is voor papa schouder niet bepaald prettig.
      Voor je strot ook niet als het fout gaat/je geen spotter hebt.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
        Voor je strot ook niet als het fout gaat/je geen spotter hebt.
        Je moet het wel positief bekijken hé, zoiets gebeurt je maar één keer
        “We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will.”

Comment

M&F stukje

Hehe. ik heb het gevonden heb zo'n 10 boekjes moeten doorzoeken maar zoals gewoonlijk was het de laatste van mijn stapeltje de mei maand uitgaven van 2010, voor wie hem heeft het is op blz18.

Hier het letterlijke stukje
          Greep op de zaak

De bovenkant van de borst is een veel voorkomende zwakke plek. Daarom zouden schuin drukken en schuine flyes een vast onderdeel moeten zijn in je borsttraining. Toch is het onderzoek naar hoe effectief schuin bankdrukken de bovenste borstspieren aanspreekt niet echt geweldig. Australische wetenschappers melden in The Journal of Strength & Conditioning Research dat als krachtatleten schuin bankdrukken de inzet van de bovenkant van de borst slechts 5% hoger was dan tijdens vlak bankdrukken. en uit een onderzoek van het Wayne State College (Nebraska) bleek dat de belasting van de bovenkant van de borst nog geen 10% hoger was tijdens schuin bankdrukken dan tijdens achterover hellend bankdrukken. Maar wat moet je dan doen? Canadese wetenschappers ontdekten dat als getrainde krachtsporters gingen bankdrukken met omgekeerde greep en op de standaard manier gingen bankdrukken, tijdens het bankdrukken met omgekeerde greep de belasting van de bovenkant van de borst 30% hoger lag. Uit een ander onderzoek bleek dat bankdrukken met een smalle greep (ongeveer schouderbreedte) 30% meer vroeg van de spieren in de bovenkant van de borst dan het standaard bankdrukken met brede greep. Overweeg om je greep tijdens het schuin drukken te variëren en bankdrukken met omgekeerde greep en bankdrukken met smalle greep aan je borsttraining toe te voegen.
          Calisthenics / Street workout

Comment

Hehe. ik heb het gevonden heb zo'n 10 boekjes moeten doorzoeken maar zoals gewoonlijk was het de laatste van mijn stapeltje de mei maand uitgaven van 2010, voor wie hem heeft het is op blz18.

Hier het letterlijke stukje
            Greep op de zaak

De bovenkant van de borst is een veel voorkomende zwakke plek. Daarom zouden schuin drukken en schuine flyes een vast onderdeel moeten zijn in je borsttraining. Toch is het onderzoek naar hoe effectief schuin bankdrukken de bovenste borstspieren aanspreekt niet echt geweldig. Australische wetenschappers melden in The Journal of Strength & Conditioning Research dat als krachtatleten schuin bankdrukken de inzet van de bovenkant van de borst slechts 5% hoger was dan tijdens vlak bankdrukken. en uit een onderzoek van het Wayne State College (Nebraska) bleek dat de belasting van de bovenkant van de borst nog geen 10% hoger was tijdens schuin bankdrukken dan tijdens achterover hellend bankdrukken. Maar wat moet je dan doen? Canadese wetenschappers ontdekten dat als getrainde krachtsporters gingen bankdrukken met omgekeerde greep en op de standaard manier gingen bankdrukken, tijdens het bankdrukken met omgekeerde greep de belasting van de bovenkant van de borst 30% hoger lag. Uit een ander onderzoek bleek dat bankdrukken met een smalle greep (ongeveer schouderbreedte) 30% meer vroeg van de spieren in de bovenkant van de borst dan het standaard bankdrukken met brede greep. Overweeg om je greep tijdens het schuin drukken te variëren en bankdrukken met omgekeerde greep en bankdrukken met smalle greep aan je borsttraining toe te voegen.
            hep het efe door gelezen .en staan wat leerzame dinge in bedank voor deze info

Comment

van voren naar achteren van links naar rechts van boven naar onder zo train ik mijn borst
              The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
              Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
                van voren naar achteren van links naar rechts van boven naar onder zo train ik mijn borst
                dat is ook en zeer mooje optie gelijk efe doen

Comment

incline vind ik opzich nog wel kunnen maar waarom zo gaan pielen daarop terwijl er toch nog weinig massa in het spel is?
                  lijkt mij gewoon lekker bij de basis dingen houden en niet zo richten op hoeveel graden een bankje moet staan omdat hij meer bovenkant wil trainen, overigens las ik in de M&F dat eigenlijk de functie van bovenkant te verwaarlozen was als je incline ging doen. je kon volgens hun beter omgekeerde greep doen met de bench press dan spreek je meer bovenkant aan. zal dat stukje eens terug zoeken.
                  dit heb ik een tijdje geleden
                  ook gelezen in de M&F

Comment

Originally posted by Andy_ View Post
                    dit heb ik een tijdje geleden
                    ook gelezen in de M&F
                    paar posts terug kan je zien dat ik het letterlijk overgenomen heb
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X