Oefeningen Soepelheid Benen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefeningen Soepelheid Benen

Hee

Ik weet niet of veel van jullie bb-ers ook al kickboksen etc. doen, maar ik zoek een aantal oefeningen om hoger / harder te kunnen trappen.
    Als ik met mijn benen hoog trap krijg ik pijn in mijn benen, en ik wil daarom dus soepeler worden, en ik weet dat daar oefeningen voor zijn.

Ik hoor het wel,

MVG

Tepper !
    En ja, ik heb de sticky's gelezen.

hoger = leniger worden
    harder = meer kicken
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
      hoger = leniger worden
      harder = meer kicken
      Oke dankje, weet iemand dan goede oefeningen voor leniger worden?

Comment

magnificent mobility dvd kopen(of downloaden).

Staan veel goeie dynamische flexibileitsoefeningen op en goed uitgelegd
        Echter denk ik dat het beste is om hoog te trappen gewoon vaak te oefenen is. Gewoon steeds hoger proberen te trappen. Flexibiliteit is niet anders dan kracht/massa, je bent niet binnen 1 dag flexibel. Het heeft tijd nodig.
        Still shrinking.

Comment

Ik neem aan dat je ook stretches doet bij je trainingen, daarop aanvullen tijdens je KT zou je kunnen letten op;

Hamstrings - SLDL's vanaf een verhoging
          Quads - Bulgarian split squats
          ATG back/front-squats is altijd een goede ongeacht welke sport je beoefent (als je moeite hebt met parallel kun je helemaal winst boeken door lager en lager te gaan werken)

Je zou misschien je ab/ad-uctoren kunnen stretches op de chick machines als je een beetje je best doet en creatief bent, ben je al vrij lenig kun je werken aan splits e.d. turn-style

Stretch je hip flexors (statisch) en doe dynamische stretches voor je heupen, sowieso doen voor je gaat squatten.

Quad stretch oefening
          YouTube - DeFrancosTraining.com - Bulgarian split squats w/ added ROM

Ham stretch, al kun je op een gegeven moment steeds verder zakken (dus verder dan yates in dit geval voor doet), tot je op een gegeven moment op een plateau kunt gaan staan als je je hamstrings nog verder wilt stretchen (zou het niet aanraden als je puur op massa wilt trainen, maar als je hamstrings wilt stretchen en je kunt erg ver komen terwijl je een solide arch houd kun je op een verhoging gaan staan)
          YouTube - Dorian Yates Stiff legged deadlift

Heb vroeger ook gekickbokst en op het feit dat ik nu geen specifieke stretches voor high kicks meer doe (ab/adductoren zijn vrij stijf nu, merendeel omdat die bij mij heel hard groeien door SQ's en ik ze amper stretch), zijn mijn quads, heupen en vooral hamstrings (SLDL deed echt wonderen bij mij) leniger geworden sinds ik aan KT doe. Denk als ik wat extra rekwerk zou doen ik misschien wel hoger zou kunnen komen dan vroeger, maar zal het nooit weten
          Last edited by Yawgmoth; 12-08-2010, 22:12.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Unexist View Post
            magnificent mobility dvd kopen(of downloaden).

Staan veel goeie dynamische flexibileitsoefeningen op en goed uitgelegd
            Echter denk ik dat het beste is om hoog te trappen gewoon vaak te oefenen is. Gewoon steeds hoger proberen te trappen. Flexibiliteit is niet anders dan kracht/massa, je bent niet binnen 1 dag flexibel. Het heeft tijd nodig.
            x2...

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Moet ik bij die Stiff Legged Deadlifts ook mijn quads aanspannen, voor meer evenwicht?
              of gewoon niets aanspannen en puur die oefening doen?
              zonder dat vind ik hem anders vrij lastig, maar zal oefenen, eerst met lichter gewicht!

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                Moet ik bij die Stiff Legged Deadlifts ook mijn quads aanspannen, voor meer evenwicht?
                of gewoon niets aanspannen en puur die oefening doen?
                zonder dat vind ik hem anders vrij lastig, maar zal oefenen, eerst met lichter gewicht!
                Eh het is een hamstring oefening, als jij je quads aanspant kun je dus niet meer bewegen met je hamstrings (je vraagt nu eigenlijk hetzelfde alsof je triceps aanspant tijdens het bicep curlen) dus dat lijkt me niet zo wonderbaarlijk lekker trainen

Aangezien je kwam vragen voor flexibiliteit en niet voor massa, ja dan moet je zeker eerst SLDL's voor de stretch doen en niet voor het gewicht. Zodra je met 60kg vanaf een verhoging je voeten met de bar raakt, dan kun je een keer gaan verhogen en kijken waar je staat. (Waarschuwing alvast, je hamstrings stretchen doet godvergeten pijn, al helemaal als je het met een barbell met schijven doet. Tenminste bij mij)

Begin gewoon met 10kg per kant en zodra je dit kunt tot de vloer, kun je verhoging (step ding) pakken. Lukt dat ook, kun je nog een 10kg schijf toevoegen (geen 20kg schijven gebruiken, limiteerd je ROM)

In stappen;

1. Lege bar oefening leren (doet ook al pijn de stretch hoor, believe you me)
                2. 10kg schijf per kant en weer naar de grond toe werken
                3. Verhoging (aerobic step up ding) erbij pakken en werken tot bar je tenen raakt
                4. Extra 10kg schijven toevoegen
                5. Sterven van de hamstring pijn tijdens de oefening en na (spierpijn is erg)
                6. Flexibelere hamstring hebben en feestje bouwen

Comment

Thx ik snap je helemaal ;D
                  Alleen wel vreemd dat je een filmpje erbij zet van SLDL waarbij de man nog lang de grond niet eens raakt zelfs zonder verhoging!

Comment

Originally posted by Tepper View Post
                    Thx ik snap je helemaal ;D
                    Alleen wel vreemd dat je een filmpje erbij zet van SLDL waarbij de man nog lang de grond niet eens raakt zelfs zonder verhoging!
                    Heb er 10 min naar gezocht, normaal struikel je over de chick-video's waarbij ze het van een verhoging doen, maar als je er naar zoekt krijg je ze niet te zien lol

Yates is gewoon beest en staat bovenaan in youtube

Vandaar

Comment

Hoe ver ben je met de split en spagaat eigenlijk? Voordat je verder gaat met KT oefeningen voor je lenigheid?
                      Maar het is dus wel de bedoeling dat je tegen de bovenkant van de deuropening kan schoppen, dus rekken die hap, split en spagaat. Gewoon doorzakken. Ook die bulgarian split is erg goed om er bij te doen, die is de makkelijkste vorm van de split.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X