Pols probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pols probleem

Hallo iedereen,

Als ik getraint heb wil ik de dag erna wel is last hebben van me pols.
    Nu vraag ik me af of jullie dit ook hebben?

Ik weet dat de oplossing voor zwakke polsen is dat je handschoenen met polsondersteuning moet dragen. Maar bestaat er ook een manier om je polsen te trainen?

wrist rolls en ehhm EZ-bar gebruiken

Comment

heb ik ook wel vaak ja, sommige zeggen dat EZ bar enzo, niks helpen
      En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Voor zover ik weet kan je polsen niet trainen, het zijn de onderarmen die je op de pijnbank moet leggen.
        Vroeger had ik er ook wel last van, ik heb gewoon 'doorgebeten' en verder blijven gaan, geen idee of dit een goede keuze was.. Ik heb er nu in ieder geval geen last meer van
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik had het vroeger vaak als ik curls deed, maar dat is na een tijdje gewoon verdwenen. Verder heb ik geen idee of je de polsen kan trainen.

Comment

Ik meen t een keer gelezen te hebben dat je je polsen wel kunt trainen. Volgens mij moest je dan met je pols een tijd lang tegen de muur tikken of iets dergelijks. Heb geen zin om t nu na te zoeken. Doe t morgen wel ff of zo. Ben slapen, morgen 10 voor 8 melden -_-
            I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Het eerste wat bij mij opkomt: kun je wat specifieker zijn. Doet het echt pijn? Is het meer een 'zeurend' gevoel? Waar doet het pijn? Hoe lang? Het kan nu vanalles zijn.

Comment

heb je de pijn ook tijdens de training of na een oefening??

Comment

heb je niet je polsen te veel gebruikt? Misschien heb je een ontsteking er in zitten? krijg je een wat zeurende pijn van (geen steek ofzo) en in dat geval kan je het maar beter wat rust geven en weer rustig opbouwen.

Comment

polsen kan je zeker wel trainen. ik had vroeger ook last van mijn polsen.
                    Pak een dummbel en hou je pols gestrekt. vervolgens laat je alleen je pols naar achter hangen. en trek je hem weer omhoog.

Deze oefening regelmatig doen en je zal zien dat ze sterker worden.
                    Letop!! niet doen als je echt een ontsteking heb.
                    Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Een ontsteking zal het niet echt zijn... maar ik had 2 dagen terug beetje borst getraint, en toen wou ik push-ups doen en da ging gewoon niet. De kracht die op je pols komt omdat je erop leunt zorgt voor een pijnprikkel. En heb nu 2 dagen rust gehouden en nu is het weer weg, dus straks weer gewoon trainen.

Maar voorheen had ik dit ook en had de dokter gezegt dat het iets overbelast zou zijn. Toen had ik handschoenen met polsbandjes eraan gekocht en toen was de pijn zo weg.

Dus het is meer dat ik zwakke polsen heb en dat ik tijdens en na het trainen er last van kan krijgen. Maar zal de oefening van Rob-1984 vandaag is doen.

Comment

wat ook nog wel eens voor kan komen is dat je mis te hard knijpt in halter of stang. maar is voornamelijk alleen bij curls.

Comment

Originally posted by Dumbell trower View Post
                          Hallo iedereen,

Als ik getraint heb wil ik de dag erna wel is last hebben van me pols.
                          Nu vraag ik me af of jullie dit ook hebben?

Ik weet dat de oplossing voor zwakke polsen is dat je handschoenen met polsondersteuning moet dragen. Maar bestaat er ook een manier om je polsen te trainen?
                          ik had hetzelfde probleem, nu gebruik ik wriststraps en dat helpt wel een beetje,
                          voor de rest bestaan er inderdaad oefeningen voor onderarmen en polsen te trainen.
                          maar ik denk persoonlijk dat het probleem wat bij jezelf ligt, misschien neem je te zware gewichten en draai je op het einde van je sets wanneer je spier verzuurt je pols te ver naar binnen, dit was toch het probleem bij mijzelf... je moet er altijd voor zorgen dat je met je pols een constante rechte maakt met je onderarm en dat deze van houding nooit verplaatst dat zal al veel helpen volgens mij... succes.
                          If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Comment

Vraag me af of die wrist straps het probleem oplossen, denk dat je je meer moet focussen op het goed uitvoeren van oefeningen, met bank drukken bijvoorbeeld hebben velen de polsen verkeerd waardoor er veel te veel stress wordt veroorzaakt op de pols.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
                              Vraag me af of die wrist straps het probleem oplossen, denk dat je je meer moet focussen op het goed uitvoeren van oefeningen, met bank drukken bijvoorbeeld hebben velen de polsen verkeerd waardoor er veel te veel stress wordt veroorzaakt op de pols.
                              klopt... dit komt veel voor... denk dat ik hier in het begin ook last van had. Alleen nu was ik niet aan het bankdrukken.

Maar miscchien hebben jullie gelijk, teveel gewichten nemen waardoor je je pols niet goed rechthoud en dus verdraait. Dat zou best kunnen. En die bandjes om je polsen werken wel, als je dat goed vast maakt dan is het vaak ook lastiger om je polsen te verdraaien.

Maar vreemd dat best wat mensen hier last van hebben dacht dat ik de enige was

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X