reverse grip benchpress for better upperchest!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• reverse grip benchpress for better upperchest!!!

wat denken jullie?

verschil is aardig groot als het klopt. dat als je incline maar 5% meer upperchest aanspreekt dan de vlakke benchpress tegenover 30% met de reverse grip

http://videos.bodybuilding.com/watch...h-jim-stoppani
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

vind het onzin. als dat het geval is zou je ook de upper chest moeten kunnen pakken met de reguliere grip variant. enige wat reverse grip doet is wat meer na-druk leggen op bepaalde arm spieren en heel misschien de schouders. heb totaal niks gemerkt op de bovenborst

Comment

Had het tijdje terug in de M&F gelezen maar ik voelde niet echt meer mijn bovenkant van mijn chest, overigens kon ik ook veel minder drukken dan gewone grip.
      ook moest ik tijdje gewoon alleen de beweging doen anders kreeg ik een vage steek in mijn schouders.

wat ik er van denk weet ik nog niet zo goed het zal vast wel kloppen maar heeft het meerwaarde als je opeens 50% gaat drukken ipv de gewone grip
      Calisthenics / Street workout

Comment

IK heb het nog niet gerprobeerd, maar ik vind het in ieder geval waardevolle informatie. Bedankt.

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
          wat denken jullie?

verschil is aardig groot als het klopt. dat als je incline maar 5% meer upperchest aanspreekt dan de vlakke benchpress tegenover 30% met de reverse grip

Bodybuilding.com - PAGE NOT FOUND! 404 Error.
          Het klopt wel, maar is een kl*te oefening om te doen.
          Ik pak zelf dan liever de incline varianten, dat voelt lekkerder.
          Anders kan je voor de upperchest gewoon dumbell PO doen he.
          Doe ook eens smallgrip benchpress en de stang hoog op de borst laten zakken dus wat meer richting keel. De armen/ellebogen goed langs je lichaam houden dat werkt ook goed voor upperparts en betere contractie naar "innerchest". voor andere replyers, svp ff geen gelul over innerchest bestaat niet, innerchest is het gedeelte van de pec's dat aangehecht is op het borstbeen, meer niet en niets minder dan dat. Als dat bij jou niet bestaat ben je aardig misvormd.

Veel front shoulder presses en front raises nemen ook een stukje upperchest mee. Daarom ook is schouderwerk na borst ook wel lekker.....
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@marnop:
            als je bijv. reverse grip benchpress doet, en je laat hem zakken op je bovenborst/richting keel zou je dan nog meer upperchest aanpakken dan dat die man in het filmpje doet ( onderkant borst/bovenkant buik )

verder lijkt mij het wel het proberen waard
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

reverse bench krijg je echt niet naar je keel gezakt lol, het is al een gekut opzich.

doe dan nog liever guillotine presses
              Groeten

Comment

Zoals Revius zegt, je krijgt de bar met reverse grip denk ik niet naar je keel, probeer ook maar niet, lijkt me wat gevaarlijk om te proberen. Gewoon als je de oefening wil testen van laag naar hoog liften dus onder de borst nar boven de borst en weer terug. Niet proberen te laten zakken naar de keel.
                Het is idd een erg lastige om goed en lekker vast te houden.

Zie de oefening, althans de ROM als een soort front raises met reverse grip. Van buik naar borst hoogte met gestrekte armen en weer terug naar buik zakken.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

lol dan ga je horizontale reversed barbel curls doen in de hoop dat de barbel niet op je strot valt :P

Comment

Ik heb het vandaag trouwens getest, buiten het feit dat ik hem niet goed vast kan houden (door afwijking aan me rechterarm), is grip vrij lastig.
                    Maar je voelt wel een harde stretch op je pecs bij een wijde greep en dan liet ik hem onder me borst zakken.
                    Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X