Vormloze kuiten genetisch????

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vormloze kuiten genetisch????

Geen idee war ik dit in moest posten, maar ik dacht dan maar hier!

Mijn probleem is zeker niet kracht (kuit krachtstats zittend kuitdrukken 8 x 40 kg), maar zoals eigenlijk voor meer bodyparts geld mist er vorm. Nu hebben de meeste vrouwen (ook de ongetrainde skinnys) toch een mooie vorm kuiten (vooraanzicht). Je ziet het onderbeen na de buitenkant toe breder worden.

Bij mij is dat echt heel recht!

Nu heb ik daar ook nog aardig wat vet zitten (ja zou je niet zeggen op de foto's) dus heel misschien komt er iets meer vorm in als dat vet weg is (bij de knie zeg maar). Vooralsnog mis ik dikke brede kuitspieren. Als ik ze aanspan dan ze lang en hard maar niet "vol".

Hopelijk hebben meer van jullie bb-ers dit! Het zou leuk zijn als er iemand is die net zulke kuiten had en dat die persoon verteld wat hij (of zij) heeft gedaan (en in hoeveel tijd) om goeie kuiten te ontwikkelen.

Ik train de kuiten sinds kort 2 x per week. 1 dag 6 sets (zittend kuitdrukken en calf extension). Die laatste doe ik 8 x 70 kg. Dan doe ik elders in de week nog een dropset (5 a 6 sets).

Kracht gaat wel vooruit...

heeft deze vrouw nou gewoon meer spiermassa op de kuiten?

Bij mij zie je de schenen niet, er zit sowieso nog aardig wat vet (al lijkt dat niet

zijaanzicht vergeten

Last edited by Katlyn; 23-09-2010, 08:58.

Comment

de "truc"bij kuiten is dat je de beweging heel langzaam moet uitvoeren.
      dit ivm je pezen, als jij dit te snel doet, gebruik je onbewust de veerkracht van je pezen ipv je spier, hou m boven ff vast en knijp extra, wanneer je omlaag gaat (langzamer als omhoog) blijf je even beneden (zodat je pezen niet veren) en dan ga je weer explosief omhoog.
      ik weet niet of je cardio doet??.....maar op een loopband met flinke helling rennen hielp bij mij ook
      LET'S GET NASTY YATES!!!
      COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Originally posted by freshhh View Post
        de "truc"bij kuiten is dat je de beweging heel langzaam moet uitvoeren.
        dit ivm je pezen, als jij dit te snel doet, gebruik je onbewust de veerkracht van je pezen ipv je spier, hou m boven ff vast en knijp extra, wanneer je omlaag gaat (langzamer als omhoog) blijf je even beneden (zodat je pezen niet veren) en dan ga je weer explosief omhoog.
        ik weet niet of je cardio doet??.....maar op een loopband met flinke helling rennen hielp bij mij ook
        Ik zal er is op gaan letten, thanks voor de tip!

Mijn vader heeft topsport gedaan en die heeft ook van die dunne beentjes.. lastig die indo genen als je aan bodybuilding doet!

Misschien moet ik 12 sets gaan doen voor mijn kuiten.. net zoals iedere andere spiergroep!

Comment

Massa komt met de tijd.

Ik heb altijd al redelijke kuiten gehad maar ik merk dat ze goed gaan op DC style kuiten trainen.

5 seconden zakken, 10 seconden maximale stretch onderin, 1-2 seconden explosief omhoog en opnieuw.

Probeer nabij de 8-10 reps te komen en 1 set per training. Meer dan genoeg. Hou je strict aan de tijden en waarschijnlijk geef je het na de 6-7de rep al op. Ga door tot failure, totdat je gewoon echt niet meer kan van de verzuring. Dolle pret, maar het werkt.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
            Massa komt met de tijd.

Ik heb altijd al redelijke kuiten gehad maar ik merk dat ze goed gaan op DC style kuiten trainen.

5 seconden zakken, 10 seconden maximale stretch onderin, 1-2 seconden explosief omhoog en opnieuw.

Probeer nabij de 8-10 reps te komen en 1 set per training. Meer dan genoeg. Hou je strict aan de tijden en waarschijnlijk geef je het na de 6-7de rep al op. Ga door tot failure, totdat je gewoon echt niet meer kan van de verzuring. Dolle pret, maar het werkt.
            Thanks, ik zal het is proberen! Drop set is ook pijnlijk!!! Ik kan het dan wel uitschreeuwen van de pijn!! Ik doe daar ook maar 1 van in de week.

Ik ga overal goed vooruit, maar ik merk niet echt een verschil op bij de kuiten qua groei. Qua kracht wel.

Geduld is een schone zaak (I know) maar ik wil zo graag mooie kuiten! Dan lijkt het geheel gewoon veel krachtiger!

Comment

Massa komt met de tijd.

als je dan 10hh doet ben je 3 min aan het bezig lijkt me niet echt te kloppen met alle onderzoeken naar trainingsmethodes.

calf raise doe ik zelf altijd zwaar 5 tot 8 hh tempo is meestal niet heel hoog gewoon rustig zakken ffies vasthouden beneden en weer omhoog hier ook één tel vat houden en weer naar beneden rustig.

seated doe ik meestal op tijd, dat vind ik lekkerder en dan doe ik 45seconde.

had iets te maken met slow en fast twist vezels in je soleus (slow) & gastromenius (fast).
              Calisthenics / Street workout

Comment

Ik doe zelf 2 keer per week kuiten, lijkt z'n vruchten af te werpen.
                Wissel soms af met hoge hh en lage gewichten en andersom.
                Maar meestal gewoon fucking zwaar en dan boos kijken, werkt wel
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

ik train nu tijdelijk geen kuiten meer omdat ik nu alleen compounds doe maar ik moet met school wel een trainingsschema voor de coopertest volgen dus 3 keer per week hardlopen (tijdens gym) en sinds dien groeien me kuiten echt hard
                  "There is a difference between knowing the path and walking the path."
                  Bruce Lee

Comment

x-reps doen bij mij echt wonderen voor kuiten!!
                    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      als je dan 10hh doet ben je 3 min aan het bezig lijkt me niet echt te kloppen met alle onderzoeken naar trainingsmethodes.

calf raise doe ik zelf altijd zwaar 5 tot 8 hh tempo is meestal niet heel hoog gewoon rustig zakken ffies vasthouden beneden en weer omhoog hier ook één tel vat houden en weer naar beneden rustig.

seated doe ik meestal op tijd, dat vind ik lekkerder en dan doe ik 45seconde.

had iets te maken met slow en fast twist vezels in je soleus (slow) & gastromenius (fast).
                      Doggcrapp is tegen alle wetten en regels in. Maar geloof me, het werkt. Wel fucking pijnlijk. Het kost een flinke berg aan doorzettingsvermogen.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Doggcrapp is tegen alle wetten en regels in. Maar geloof me, het werkt. Wel fucking pijnlijk. Het kost een flinke berg aan doorzettingsvermogen.
                        oowhja daar deed je aan, was ik ffies vergeten, sorry
                        Verder heb ik nog niet echt onderzoek ernaar gedaan en me erop ingelezen, maar wil zeker eens meer daar over weten.
                        Maar dat lijkt me dan niet geschikt voor mensen die nog niet heel lang trainen gewoon omdat je lichaam genoeg groeit met 'normalere' trainings methodes.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Ik geef mevrouw alleen een alternatieve kuitoefening als alternatief. Geen hele trainingsmethode.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Doe staande kuitoefeningen of in ieder geval oefeningen waarbij de knie gestrekt is en je plantairflexie(voet van je scheenbeen af) uitvoert i.e. Standing Calve raises.

Lees je anders ook ff in over passieve insufficientie van o conell & gardner, of Kendall google passieve insufficientie gastrocnemius dan kan je stukje lezen erover
                            Last edited by Pieterman; 23-09-2010, 22:35.

Comment

hardlopen op een 15 graden machine heb keer gelezen dat dat ook goed werkt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X