Supersets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Supersets

Hai, ik heb wat vraagjes over supersets want ik weet niet precies hoe ze werken

1- Als je supersets doet, doe je dan bijv eerst 3 x8 flys, en dan zonder rust 3 x8 dumbell bench press? dan ben je toch veels te vermoeid waardoor je minder kracht kan zetten bij de 2e oefening?
    of moet je eerst nog rust hebben, of gaat het hele-maal anders?
    2- In zon filpje van scooby, doet hij dumbell bench press (op de grond althans, is beter zegt hij) en daarna push ups, ik dacht laat ik dat ook eens proberen en deed daarna wijde push ups, het voelde wel lekker, daarna deed ik close grip bench press, en ik kon de barbell amper nog omoog krijgen omdat het kleine gedeelte voor de borst al te zwaar was, terwijl ik aan mijn triceps niets voelde
    , dus zijn die push ups aan te raden?

Groetjes
    En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Oh God.... Scooby

Comment

ja i know, maar zon borst als hij heeft, wil ik best hebben.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
        Hai, ik heb wat vraagjes over supersets want ik weet niet precies hoe ze werken

1- Als je supersets doet, doe je dan bijv eerst 3 x8 flys, en dan zonder rust 3 x8 dumbell bench press? dan ben je toch veels te vermoeid waardoor je minder kracht kan zetten bij de 2e oefening?
        of moet je eerst nog rust hebben, of gaat het hele-maal anders?
        2- In zon filpje van scooby, doet hij dumbell bench press (op de grond althans, is beter zegt hij) en daarna push ups, ik dacht laat ik dat ook eens proberen en deed daarna wijde push ups, het voelde wel lekker, daarna deed ik close grip bench press, en ik kon de barbell amper nog omoog krijgen omdat het kleine gedeelte voor de borst al te zwaar was, terwijl ik aan mijn triceps niets voelde
        , dus zijn die push ups aan te raden?

Groetjes

Doe je het niet te close? Hoe ik de close grip doe voel ik mijn borst niet. Ik span het wel aan, maar mijn handen zijn op schouderhoogte. Borst blijft daarom hetzelfde tijdens de oefening en men triceps hebben een goede extension (Kon ff geen ander woord er voor vinden:P)

Comment

Bij een superset is het de bedoeling dat je eerst het beoogd aantal reps met oefening A doet onmiddelijk gevolgd door het beoogd aantal reps met oef. B

als je dus 3*8 wilt trainen doe je

8*A=>8*B => RUST => 8*A=>8*B => RUST => 8*A=>8*B
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

best raar want je bent toch best vermoeid bij de desbetreffende spier na de 8ste rep, en dan moet je nog een hele set met andere, dan is het gewicht dus ook een stuk lager dan je aankan, toch ?

Comment

best raar want je bent toch best vermoeid bij de desbetreffende spier na de 8ste rep, en dan moet je nog een hele set met andere, dan is het gewicht dus ook een stuk lager dan je aankan, toch ?
              correct - meestal zijn de sets waarmee je supersets uitvoer lichter dan als je de oef individueel uitvoert

een aantal vb zijn

benchpressen / bb rows
              biceps/triceps

ik zelf pak ook wel eens de deadlift gecombineerd met db side bends

Comment

maar moet je dan zegmaar de eerste oefening gewoon zoals je deed, doen en dan die 2e heel erg laag, of allebei een beetje van het gewicht af halen?

Comment

maar moet je dan zegmaar de eerste oefening gewoon zoals je deed, doen en dan die 2e heel erg laag, of allebei een beetje van het gewicht af halen?
                  alle 2 maximaal gewicht nemen natuurlijk.
                  Stel, je kan bij oefening A 8 reps maken met 50 kg, neem dan een gewicht zodat je na oefening B volledig geraped bent 6-8 reps tot wanneer je echt niet meer kan.
                  On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

stel ik kan 8x90 benchpressen dan word het lastig om daarna gelijk 8x90 te bb rowen - wil ik die 8 reps halen dan zal ik in gewicht moeten dalen is mijn ervaring - hoeveel ? licht vaak aan de dag qua gevoel

Comment

Originally posted by Big O View Post
                      stel ik kan 8x90 benchpressen dan word het lastig om daarna gelijk 8x90 te bb rowen - wil ik die 8 reps halen dan zal ik in gewicht moeten dalen is mijn ervaring - hoeveel ? licht vaak aan de dag qua gevoel

Nope niks lichter gewicht, volle bak.
                      Je gaat uit van de normale gewichten anders hoef je geen supersets te doen.
                      Je doet met supersets iest extra's dan zou je dus gaan verlichten omdat het extraatje te zwaar is...? Doe ze dan niet!
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

het hangt wel van de oefening af. Hoe zwaar je ze doet etc... of ze.
                        Zo lig ik na squatten meestal een paar minuten uit te hijgen. Zit niet echt een superset in.

Maar doe je bijvoorbeeld isolatie oefeningen: biceps superset met triceps... kun je prima max gewicht achter elkaar door.

Je hebt gewoon rekening te houden met spieruitputting en algemen uitputting. Oftewel... moet je op adem komen... zou ik niet gaan supersetten.
                        Fear is the mind killer

Comment

Klopt, vandaar dat SS meestal meer gezien worden als een uithoudingstechniek dan als een massa techniek.
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            Nope niks lichter gewicht, volle bak.
                            Je gaat uit van de normale gewichten anders hoef je geen supersets te doen.
                            Je doet met supersets iest extra's dan zou je dus gaan verlichten omdat het extraatje te zwaar is...? Doe ze dan niet!
                            waarom ga je van normale gewichten uit - gewichten staan niet vast
                            als ik squat superset ik deze wel eens met hanging leg raises - los haal ik altijd meer reps op de hlg

supersets is meer op op uithoudingsvermogen/conditie gericht
                            en dat is juist een vb van volle bak-training

Comment

Originally posted by Big O View Post
                              waarom ga je van normale gewichten uit - gewichten staan niet vast
                              als ik squat superset ik deze wel eens met hanging leg raises - los haal ik altijd meer reps op de hlg

supersets is meer op op uithoudingsvermogen/conditie gericht
                              en dat is juist een vb van volle bak-training

Hoeveel gewicht haal je er dan vanaf bij de hangin leg raise?
                              Er zijn niet veel mensen die dat met extra gewicht doen iig.

Maar normaal ga je niet met lagere gewichten werken, anders haal je het effect van de SS er uit. De SS intensiveert je training en door een stuk lichter te gaan verlaag je de intensiteit en dus het meerwaarde effect, snappie?
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X