Supersets

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Hoeveel gewicht haal je er dan vanaf bij de hangin leg raise?
    Er zijn niet veel mensen die dat met extra gewicht doen iig.

Maar normaal ga je niet met lagere gewichten werken, anders haal je het effect van de SS er uit. De SS intensiveert je training en door een stuk lichter te gaan verlaag je de intensiteit en dus het meerwaarde effect, snappie?

imo gaat bij supersets niet om het gewicht maar om de reps - ik wil 8 reps halen en niet minder
    bijv 8x80 benchpress+8x80 bb rows
    stel dat dit mijn top is , dan lukt het mij echt niet om dit in een sset dit klaar te spelen , dat is gewoon onlogisch - ga ik minder in reps zitten - oke dan hebben we een punt , maar bij mij is een superset 8 reps + 8 reps zonder rust

snap je

Comment

Originally posted by marnop View Post
      Hoeveel gewicht haal je er dan vanaf bij de hangin leg raise?
      Er zijn niet veel mensen die dat met extra gewicht doen iig.

Maar normaal ga je niet met lagere gewichten werken, anders haal je het effect van de SS er uit. De SS intensiveert je training en door een stuk lichter te gaan verlaag je de intensiteit en dus het meerwaarde effect, snappie?
      Ik denk (weet) dat de tweede oefening uit de superset altijd met minder gewicht uitgevoerd kan worden dan waneer je de oefening "vers zou doen.

bv dumbbellcur direct zonder rust na barbellcurls betekend altijd minder gewicht bij de dumbbellcurl omdat de spier door de barbellcurl al vermoeid is.

SS is trouwens geen intensiteit-, maar een volumetechniek. Ipv dat je bv 10reps/set doet die uit 1 oefening bestaat doe je nu 2*10=20 reps/set die uit twee oefeningen bestaat. Intensiteit wordt dus niet groter, maar het volume hoger.

Het is zelfs zo dat bij antagonisten SS de eerste oefening nog een negatief effewct kan hebben op het gewicht van de tweede oefening als je de oefeningen niet goed uitkiest (denk aan algehele vermoeidheid)
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Big O View Post
        imo gaat bij supersets niet om het gewicht maar om de reps - ik wil 8 reps halen en niet minder
        bijv 8x80 benchpress+8x80 bb rows
        Je hebt het nu dus over antagonisten superset. Niet gewone supersets.

Maar je heb gelijk, door overlap van bepaalde spieren betekend banken voor roeien altijd dat je minder kan roeien dan waneer je dit "vers" zou doen. Andersom geld dit trouwens ook.

En idd. het gaat bij SS om de reps (volume) niet om gewicht (intensiteit)

Comment

zie dat er nog veel onduidelijkheid over de supersets is dus hier een stukje:
          http://forum.bodynet.nl/oefeningen/29467-supersets.html
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by 3XL View Post
            Je hebt het nu dus over antagonisten superset. Niet gewone supersets.

Maar je heb gelijk, door overlap van bepaalde spieren betekend banken voor roeien altijd dat je minder kan roeien dan waneer je dit "vers" zou doen. Andersom geld dit trouwens ook.

En idd. het gaat bij SS om de reps (volume) niet om gewicht (intensiteit)
            thx

dat bedoel ik idd

een superset hoeft ook niet speciaal een biceps/triceps oef te zijn
            je kan hierin zo eindeloos varieren is mijn ervaring

Comment

Standaard SS is twee oefeningen voor 1 spier(groep), doe je er drie dan is het en tri-set (goh ) meer dan drie wordt een giant-set.

Daarnaast heb je idd een rits van andere SS zoals antagonisten (tegengestelde beweging), compound (twee verschillende niet antagone spiergroepen).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X