Rug trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rug trainen

als ik mijn borst train dan voel ik op het moment van training en onwijze pomp,
    en dan train ik me rug die dag erna ook met volle intensietijd, en dan voel ik totaal niks vel vermoeidheid als ik de oefening doe, maar geen pomp..

iemand een idee wat ik fout doe?

Moeilijk te zeggen.

uitvoering?
    te veel gewicht?
    te weinig gewicht?

Meestal is het een combi van deze 1+2, te veel gewicht met en verkeerde uitvoering, maar zonder meer info valt er weinig over te zeggen.
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

oke,

naja ik let altijd enorm erg op mijn uitvoering, altijd arch in me onderrug,
      en (bij pulldowns bijv.) Langzaam laten zakken en dan weer tot je borst, zonder je lichaam te bewegen etc.

daarom snap ik het ook echt niet gewicht is 50KG en dan kan ik pulldowns 10 keer doen.

naja hopelijk heeft iemand de oplissing.
      misschien ervaring mee iemand?

Comment

Wat je aangeeft is een veel voorkomend probleem. Vaak is het terug te voeren op de mind/muscle link.

Je ziet niet wat je doet waardoor er geen gevoel onstaat.

probeer eens een tijdje hogere reps te draaien. Vroeger werd nog wel eens aangeraden om 30 minuten lang 1 oefening te doen in varierende repsranges (bv 10min highrep, 10min mediumreps, 10min lowrep)

Waar je de dag erop spierpijn had was wat je getraind had. Iets wat je de trainingen daarop kan gebruiken om de m/m link te ontwikkellen, maar nogmaals ik hoor het vaak en niet alleen van beginners maar ook mensen die al langer trainen.

Pomp ed is trouwens geen indikatie van effect op spiergrei.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

over die pomp weetik,
          maar dan weet je teminste dat je de desbetreffende spiergroep aanpakt.
          en met rug doe ik de juiste oefeningen maar voel nooit wat, ook nooit spierpijn ofzo (en dat is ook geen reden van spiergroei) maar toch.

ik zal gaan expirimenteren.

dankjewel!

Comment

ik heb de oplossing gevonden denk ik,

ik heb net even in de spiegel gekeken en kijken hoe ik die bar naar beneden trok en met me andere hand voelen hoeveel spanning er op me lat stond,
            en daarna alles door je lat trekken ipv + je armen..

en dat merkte ik meteen.
            ik ga dat is proberen.

Comment

tja... lastig wat over te zeggen zonder te weten welke oefeningen je doet. Hoe zwaar, hoeveel sets, hoeveel reps.
              Zelfs met al die informatie lastig... aangezien we niet weten hoe je ze uitvoert. Maar het zal zeker helpen
              Fear is the mind killer

Comment

Makkelijk trucje bij pulldowns (als je ze met een pronated grip doet) is dat je hem laat rusten in je vingers en niet met de duim om de bar doet. Soms is dat al genoeg voor mensen om meer hun rug het werk te laten doen dan hun biceps. Als je moeite hebt met de M/M connection kun je ook eerst beginnen met straps, dan kun je de focus leggen op rug (dus met ellebogen trekken) zonder dat je per ongeluk teveel biceps aanspreekt. Als je dan de MM goed hebt zitten ga je de straps weer verwijderen en zul je in het begin echt moeten focussen op rug. Met straps zelfde verhaal als zonder, vingerkootjes thumbless grip. Als je dat allemaal door hebt kun je over gaan op normale grip, thumbs over en gewoon normaal je rug oefeningen doen.

Is maar een idee
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

top, ik heb vandaag me 1 training volgens nieuwe schema gedaan, en die pomp in me rug (lats) is er, dus ik train die zowiso en pullups had ik gesuperset met pulldown (rear) dat was minder goed.
                  kon geen pullups meer omdat ik dood moe was,
                  dus dat ga ik anders doen.

maar dankje voor die grip tip hielp alot!
                  kon er oppeens 4 ipv 2!
                  en de MM is er denk ik wel.
                  nog even meer info zoeken erover

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    tja... lastig wat over te zeggen zonder te weten welke oefeningen je doet. Hoe zwaar, hoeveel sets, hoeveel reps.
                    Zelfs met al die informatie lastig... aangezien we niet weten hoe je ze uitvoert. Maar het zal zeker helpen
                    kijk maar in me trainingschema.

al me rug oefeningen liggen rond de 55 KG
                    behalve deadlift die is 80

en dan nog iets,
                    ik merk dat me rear delts dramatisch erg achterlopen.
                    ik train die nu met rear delt raises (reverse fly) hebben jullie nog andere isolatie oefeningen voor ze?
                    Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X