nieuw pr en dan weer zakken in gewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nieuw pr en dan weer zakken in gewicht

bijvoorbeeld je hebt deze week 5x90kg frontsquat gedaan en dat was je max
    de daar op volgende weken ga je lichter in gewicht en ga je tot max 80kg.
    daarna wil je eigenlijk weer voor een nieuw pr gaan, maar omdat je nu aan de lichtere gewichten weer gewend ben t geraakt, voelt alles boven de 80 zwaar aan en geloof je eigenlijk er niet meer in om een pr te zetten

dit is volgens mij mijn probleem, ik zak dan altijd weer in gewicht en tik de 90kg dan niet meer aan

dus is het nu slim om niet meer in gewicht te zakken en 90 en 90+ kg te blijven doen voor elke training en dan om de zoveel weken een deloadtraining en dan gewoon weer verder te gaan met die 90kg+

daarom kom ik dus denk ik niet verder vanwege het telkens lager gaan.

kwam net in me op, is nu niet van toepassing aangezien ik met smolov bezig ben.

maar het zal tog goed kunnen of niet?
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Ik snap wat je bedoelt. Doe dan na elke training, ook al neem je dan lichtere gewichten, 1 of 2 singles met het gewicht wat je ervoor pakte. Dus in dit geval 1x90, die zou erg gemakkelijk moeten gaan. Dan kan je ook nog kiezen om hem even vast te houden terwijl je staat.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik snap ook wel wat hij bedoelt maar ik snap niet wat hij wil bereiken hiermee.
      Ik vraag me af waarom je een aantal weken lager gaat zitten. Zie het nut er niet van in.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Elke week toppen werkt je gains alleen maar tegen. Daarom dat je altijd een cyclus hebt van 10 weken ofzo waarin je opbouwt om 1x te pieken. Dan zak je weer in gewicht en begin je op nieuw. Maar 5 reps met een gewicht is niet toppen dus dat zou je gewoon wekelijks moeten kunnen.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
          Ik snap wat je bedoelt. Doe dan na elke training, ook al neem je dan lichtere gewichten, 1 of 2 singles met het gewicht wat je ervoor pakte. Dus in dit geval 1x90, die zou erg gemakkelijk moeten gaan. Dan kan je ook nog kiezen om hem even vast te houden terwijl je staat.
          ok, dat kan dus ook

Originally posted by marnop View Post
          Ik snap ook wel wat hij bedoelt maar ik snap niet wat hij wil bereiken hiermee.
          Ik vraag me af waarom je een aantal weken lager gaat zitten. Zie het nut er niet van in.
          eigenlijk omdat het altijd moeizaam/ stroef gaat, heb met squatten nooit een echt vlotte beweging, en dan vind ik het meestal wel goed zo, en ga dan niet meer hoger omdat het dan tog al zo stroef/slecht gaat. soms vraag ik mezelf ook nog af waarom ik het nog doe, kom er nauwlijks vooruit mee, vandaar deze vraag, mss altijd verkeerd bezig.
          160kg squat
          225kg deadlift
          130kg benchpress

Comment

Een bekende mentale barriere. Het zit vooral in je koppetje. "Het voelt zo zwaar aan" staat gelijk met "ik ga het toch niet kunnen".

De eerste keer dat ik boven de 100kg heb gebenched was "per ongeluk", ik had me misrekend in de schijven en had er eigenlijk 110kg aanhangen en wou 100kg doen, maar omdat ik het niet doorhad ging het gewoon. Terwijl een paar dagen ervoor zwaar problemen heb gehad met een 105kg van mijn borst te rollen.

Ook de reden waarom Ronny Coleman "LIGHT WEIGHT" roept.
            the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
              Een bekende mentale barriere. Het zit vooral in je koppetje. "Het voelt zo zwaar aan" staat gelijk met "ik ga het toch niet kunnen".

De eerste keer dat ik boven de 100kg heb gebenched was "per ongeluk", ik had me misrekend in de schijven en had er eigenlijk 110kg aanhangen en wou 100kg doen, maar omdat ik het niet doorhad ging het gewoon. Terwijl een paar dagen ervoor zwaar problemen heb gehad met een 105kg van mijn borst te rollen.

Ook de reden waarom Ronny Coleman "LIGHT WEIGHT" roept.
              zei falstyr ook al eens tegen mij, maar je denkt er automatisch aan
              160kg squat
              225kg deadlift
              130kg benchpress

Comment

Helpt goeie muziek opzetten, voor training wat motiverende filmpjes kijken niet?
                Dan kan ik echt knallen.. zo gemotiveerd om meer te nemen en echt overtuigt dat het mij ook gaat lukken..
                I accept no defeat, no retreat, no surrender!!!
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
                  Helpt goeie muziek opzetten, voor training wat motiverende filmpjes kijken niet?
                  Dan kan ik echt knallen.. zo gemotiveerd om meer te nemen en echt overtuigt dat het mij ook gaat lukken..
                  I accept no defeat, no retreat, no surrender!!!
                  nee, dat ben ik dan tog al weer vergeten of ik denk er dan al niet eens meer aan

tis puur squat eigenlijk, deadlift ofzo, maakt het me niet uit of ik het niet haal
                  bankdrukken ook niet echt, maar soms wel

terwijl ik op de squat nog niet gefaald heb en op de andere wel, dus zou je denken dat ik op de squat het juist zo moeten kunnen
                  160kg squat
                  225kg deadlift
                  130kg benchpress

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Elke week toppen werkt je gains alleen maar tegen. Daarom dat je altijd een cyclus hebt van 10 weken ofzo waarin je opbouwt om 1x te pieken. Dan zak je weer in gewicht en begin je op nieuw. Maar 5 reps met een gewicht is niet toppen dus dat zou je gewoon wekelijks moeten kunnen.
                    Dat van die gains, gaat dat dan vooral over je kracht?

Comment

ja...

Comment

Je hebt eigenlijk zelf in je openingspost al het antwoord gegeven, je moet inderdaad niet omlaag gaan.
                        Je maakt bewust die keuze, dan ga je het dus ook nooit redden.

Ga dan gewoon door met die 90 kilo, na een paar keer wordt ie wel makkelijk en gooi je er 5 of 10 kilo bij voor een setje.
                        Je kan als er betrouwbare sporters zijn even om wat hulp vragen om er een extra rep uit te halen.

Andere optie is gewoon extra zware legpresses te doen of halve squats met hoger gewicht. Zodra dat makkelijk gaat dan ga je hele squats doen met dat hogere gewicht.
                        Als je dat niet durft dan pak je de standing calf raise om deel squats te doen met extra hoog gewicht.

Welk doel je ook hebt, je lichaam zal zich aanpassen, je lichaam past zich aan aan alles wat je doet. Dus aan het zwaarder gaan, maar ook aan het lichter gaan. Ga je lichter dan raak je ook snel weer wat spiermassa kwijt of je groeit gewoon niet die periode, tot je weer hoger gaat.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Verder zal Falstyr of Adon1s wel tips hebben voor extra kracht gains.

succes.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

duidelijk, bedankt marnop
                          160kg squat
                          225kg deadlift
                          130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies