spieren continu onderspanning,beter ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spieren continu onderspanning,beter ?

Goedemorgen,
    ik vraag mij af bv bij biceps training,vond net een aantal oefeningen en voorbeelden van hoe je je bicep kan trainen,nou d8 ik bv als je op zon bankie zit en je pakt dumbells erbij en je gaat je bicep trainen dan ga ik ongeveer tot 90 graden en dan ga ik weer naar beneden met de dumbell dit omdat ik d8 dat deze gezonde spanning beter zou werken als dat ik hem helemaal naar mijn schouder toe trek,maar is dit ook zo ??
    mvg john

Wanneer je tot 90 graden gaat gebruik je niet de volledige ROM (range of motion), oftewel je gebruikt maar een deel van de beweging die de biceps kan maken. Beter is inderdaad om de volledige beweging te maken. Er zijn ook oefeningen, of delen van oefeningen, waarbij je niet de volledige ROM gebruikt, maar over het algemeen de volledige ROM tijdens een oefening.

Comment

ok dank je hier kan ik wat mee

Comment

Als je gaat trainen op een partiële ROM, dat kan wel, als je wat meer ervaring hebt of als je het als extraatje doet.
        Voor beginners altijd de hele ROM maken.

Halve ROM zoals onderste helft moet je verder alleen toepassen als je bijvoorbeeld gaat 21'en:
        7x onderste helft, 7x bovenste helft en 7x helemaal.
        Ook 21'en alleen als extraatje doen.

mbt partiële ROM, ervaren BB'ers en sommige PL'ers doen wel trainen met optimale ROM, maar die weten exact welk deel van de ROM optimaal effectief is. Ze trainen dan effectie op gevoel. Echter doen die ervaren jongens vaak net even iets anders dan weer extra waardoor dat dan weer een meerwaarde geeft t.o.v. normale trainingen en ROM gebruik.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

En de reden dat de ervaring gasten dat doen is omdat hoe verder je komt...hoe meer tijd je op de zwakke punten moet toe leggen. Het zijn dan die kleine details die op zo'n niveau nog voor progressie kunnen toevoegen. Bij mensen die nog geen 10 jaar serieus trainen is dat nutteloos omdat alles nog zwak is en achterloopt. En die figuren moeten gewoon de hele rom doen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X