push press/ behind the neck push press.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• push press/ behind the neck push press.

Sorry als hier al een topic voor is maar kon niks vinden via de zoekfunctie.

Wat is eigenlijk het verschil tussen deze oefeningen? ja push press is voorlangs en behind the neck achterlangs maar spreek je eigenlijk verschillende koppen aan? voorheen deed ik altijd voorlangs maar zat net beetje filmpjes te kijken van behind the neck push press en vroeg me dat zo af.

wat zijn de voor en de nadelen ervan? ik hoor van sommigen zeggen dat ze behind the neck press blessuregevoeliger vinden. als hier iemand me wat meer over kan vertellen kan ik overwegen om hem in mn schema te proppen.

sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

push-press valt helemaal niet in het rijtje.
    pushpress is front press voor watjes....hahaha.LOL

normale shoulderpress front of behind the neck doe je gewoon rustig en gecontroleerd.

Bij pushpress willen ze zo explosief mogelijk uitstoten en bij die techniek doen ze dan een hupje voor het momentum waardoor het gewicht bij het opveren uitgedrukt wordt door gebruik te maken dus van dat opveren(momentum)
    Ik vind de pushpress ook niet echt indrukwekkend. Als iemand rustig de MP doet met zware gewichten en dat 4 setjes van 10 dan maak je voor mij indruk en bouw je grote schouders.
    Bodybuilders hebben verder ook geen reet aan dat soort fratsen.

Bij beide oefeningengebruik je dezelfde delen van de schouders. Bij press behind leg je net even meer nadruk op de voorkant.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

behind the neck kan je meestal meer legdrive mee geven -> meer kilos

opvangen is wel kut misschien, maar dat is het altijd bij pushpresses
      Groeten

Comment

Volgens mij spreek je niet echt verschillende koppen aan tussen die twee oefeningen. Zo ervaar ik dat, kan er naast zitten.
        You can be part of my meal tonight.

Comment

net als latpulldown word er toch over de behind the neck push gezegt dat de rotatiecurve knel komt te zitten en daardoor een blessure oploopt.
          Vind het geen lekkere oefening dus ik zou voor de push press gaan omdat het naar mijn idee geen toegevoegde waarde heeft om hem achter de nek te doen, word er alleen maar onveiliger van
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by wzoet View Post
            Wat is eigenlijk het verschil tussen deze oefeningen? ja push press is voorlangs en behind the neck achterlangs maar spreek je eigenlijk verschillende koppen aan? voorheen deed ik altijd voorlangs maar zat net beetje filmpjes te kijken van behind the neck push press en vroeg me dat zo af.

wat zijn de voor en de nadelen ervan? ik hoor van sommigen zeggen dat ze behind the neck press blessuregevoeliger vinden. als hier iemand me wat meer over kan vertellen kan ik overwegen om hem in mn schema te proppen.

Bij de push press worden de armen aan het begin van de oefening meer naar voren gehouden waardoor de zijkant schouder minder betrokken is bij het naar achter trekken van de bovenarmen.

Beide varianten belasten voornaamlijk de voorkant van de schouder.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by marnop View Post
              push-press valt helemaal niet in het rijtje.
              pushpress is front press voor watjes....hahaha.LOL
              In tegendeel, front press is de push press voor mensen die geen serieus gewicht durven te nemen (watjes). Ik zou ook niet weten waarom de PP niet in het rijtje? thuis zou horen.

Goed uitgevoerde PP belast de concentrische fase net zo goed als de front press en door het extra gewicht belast het de excentrische fase beter.

Maw goed uitgevoerde PP is superieur aan front press.
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

dus the behind neck heeft als toegevoegde waarde -> meer leg drive meer kilo's. dit zal dan ook wel de reden zijn waarom ik hem op youtube vaak uitgevoerd zie woden door mannen als mark felix, mariusdz, markus ruhl etc

alleen push press is minder blessuregevoelig.
                sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                  In tegendeel, front press is de push press voor mensen die geen serieus gewicht durven te nemen (watjes). Ik zou ook niet weten waarom de PP niet in het rijtje? thuis zou horen.

Goed uitgevoerde PP belast de concentrische fase net zo goed als de front press en door het extra gewicht belast het de excentrische fase beter.

Maw goed uitgevoerde PP is superieur aan front press.
                  Sorry 3XL, ik ben het niet helemaal met je eens in deze.

Ik zie het als volgt:
                  Als ik moet kiezen tussen pushpress of frontpress met beiden 100kilo dan kies ik voor de front press, waarom; dat is vanwege wat ik zei dat je bij frontpress geen gebruik maakt van een momentum door het hupje wat ze geven. Frontpress gaat puur om de kracht ipv een momentum te gebruiken bij een gewicht wat je anders niet had kunnen liften.
                  Dat ze bij de PP vaak wat meer gewicht kunnen pakken zegt imo genoeg.

Ik vind het vallen in dezelfde categorie als bijv bouncen/veren bij BP en bij squats.
                  De PL'ers noemen het dan weer paused reps als je het gewicht stillegt en zonder momentum lift. Dus wat een BB'er altijd al doet in principe.
                  Je ziet ook dat de PL'er ook zonder momentum minder gewicht kan pakken.
                  Ik ben ook tegen hulpmiddelen als suits e.d. Als het gewicht te zwaar is kan je het dus niet drukken, klaar. Als je hulpmiddelen nodig hebt dan faalt iemand wat mij betreft. Ik doe daarom liever 10x100kg frontpress dan 2x 110 pushpress.

Maar goed, je weet het al een tijdje, ik ben sowieso geen voorstander van trucjes en technieken om maar zoveel mogelijk gewicht te liften, het moet bij mij goed gecontroleerd kunnen worden uitgevoerd. Ik vind de hype van zwaar zwaarder zwaarst geen goede zaak verder.

Waar is de tijd gebleven waar we het zo zwaar mogelijk maakten voor onszelf? Waar zijn de kerels gebleven die BB style setjes van 10 maakten met BP van 180kilo? En setjes frontpress of behind the neck met 10x 100kilo?
                  Al die flauwekul tegenwoordig, gaat nergens over.

Comment

Originally posted by Revius View Post
                    behind the neck kan je meestal meer legdrive mee geven -> meer kilos

opvangen is wel kut misschien, maar dat is het altijd bij pushpresses
                    Dat is waarom ik het waardeloos vind om pushpresses te doen, leg drive bij een schouder oefening......waar gaat het over....!
                    Doe de pushpress dan eens zittend?

Comment

Push Press en Front Press beiden met 100kg is fout. Als je 100kg Front Press aan kan dan doe je automatisch 120+ met de Push Press. Ten alle tijde is de belasting met de push press groter zoals 3xl al uitlegde. En daarom beter voor schouder massa ontwikkeling.

Vind het verder ook onzin. Vroeger trainde men ook om zoveel mogelijk gewicht te verplaatsen. Er waren toen nog geen verschillende groepen voor strongman, bodybuilding en powerliften omdat alles nog 1 en hetzelfde was. En iedereen trainde hetzelfde. Enig verschil was het eten en de striktheid.

En Push Press kun je niet zittend doen. Dan is het gewoon een schoulder press of militairy press.
                      Last edited by Falstyr; 15-11-2010, 09:34.

Comment

YouTube - Mikhail Koklyaev Behind The Neck Jerk 14-08-2010
                        Groeten

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Push Press en Front Press beiden met 100kg is fout. Als je 100kg Front Press aan kan dan doe je automatisch 120+ met de Push Press. Ten alle tijde is de belasting met de push press groter zoals 3xl al uitlegde. En daarom beter voor schouder massa ontwikkeling.

En Push Press kun je niet zittend doen. Dan is het gewoon een schoulder press of militairy press.
                          Als je dus frontpress max 100kg kan, dan kan je automatisch de easy way met 120kilo.....en de easy way is dus een zwaardere belasting....vind ik knap.
                          Gaat er bij mij niet in dat je met nauwelijks inspanning betere kracht en massa ontwikkeling hebt. We houden het dan even op 100 vs 100.
                          Je kan 100kilo pressen, vs 100kilo pushpress, lijkt me dan dat de frontpress veel intensiever is.
                          Vandaar dat ik zeg probeer eens te pushpressen zonder het hupje en het momentum dus doe het zittende.....dan wordt de theorie BS.
                          Als de push press zoveel zwaarder/intensiever zou zijn dan pakte men wel meer met frontpress ipv pushpress.

Zelfde geldt voor alle andere oefeningen, als je met een cheat meer kan pakken betekent het niet dat de oefening dan intensiever of beter is.

full squat met 120kilo of halve squat met 120 kilo, BB style BP met 100 kilo of PL style met 100 kilo.
                          Hele ROM van 50 centimeter en rustig liften of ROM van 10 centimeter en met momentum waardoor je veel mnder kracht nodig hebt......

Alleen als je het over explosief uitstoten zou hebben dan is explosief weer beter belastend dan rustige beweging, maar dat staat los van deze oefeningen.
                          Verder is het dus gewoon zo dat wanneer je een uitvoering doet die de beweging lichter maakt en de belasting dus minder dat...

Comment

Je vergelijkt nu een strikt press met een push press per kilo, dat is als een curl met een clean vergelijken....
                            Slaat nergens op.
                            Groeten

Comment

het is ook niet echt een cheat natuurlijk.
                              De drive is om meer de lucht in te krijgen.

Er is geen sprake van maar gedeeltelijke ROM. de ROM is identiek.
                              Het idee is dat met de drive de opwaartse beweging even zwaar is als je met frontpress kan.
                              Maar de neerwaartse beweging is zwaarder.

Een goed uitgevoerde push op max gewicht is dus zwaarder dan een goed uitgevoerde front op max gewicht.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X