push press/ behind the neck push press.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik blijf het BS vinden.
    Het is een beetje als, ik laat mijn oude VW polo diesel slepen door een ferrari testarossa dus ik heb een snelle auto (die meer kan en doet).....of het is als van een berg afrijden zonder gas te geven.....
    Zonder momentum en legdrive dan is het zwaarder, hoe dan ook.
    Daarom zeg ik doe het zittende met dezelfde gewichten.

De drive is idd om meer gewicht te kunnen liften, vraag is lift je dan nog wel wat? Je pakt het gewicht mee in het momentum in de opwaartse kracht.
    Zelfs de negatieve beweging wordt veel sneller gedaan en het zwaarste daarin is het opvangen.

Ik vind het niks, ik wil pijn voelen, afzien, de spieren moeten op openbarsten staan, branden en pijn verbijten, dan ben ik aan het trainen.
    In mijn hele leven nog nooit een momentum of bounce of wat dan ook gebruikt om meer te kunnen pakken. Ik maak het mezelf zelfs altijd nog moeilijker dan dat het al is.

Ik vind het bagger als je iets niet gewoon tientallen keren puur op kracht kan uitvoeren. Als je het niet eens langzaam of zonder drive van wat dan ook kan, dan kan je het gewoon niet is mijn standpunt.
    En dus een oefening makkelijker maken waardoor je meer kan pakken....slaat nergens op. Maakt de oefening ook niet beter.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

zucht
      Het is dus niet makkelijker maken. Zoals jij het omschrijft... wordt de neerwaartse beweging gewoon niet goed uitgevoerd.

Ik merk echt wel verschil in de excentrische beweging frontpress of pushpress. (is veel zwaarder bij Push)

Vergelijk het anders met Benchen... met een gewicht wat je niet kan uitstoten. Puur op de excentrische beweging.

Misschien is het ook gewoon meer een powerlift ding, en niet zozeer BB

En het kan gewoon niet zittend met hetzelfde gewicht als push. Dan moet je dus een stuk omlaag. En wordt je excentrische beweging lichter.
      Fear is the mind killer

Comment

Het is gewoon een andere oefening, het is geen cheat of wat dan ook.
        Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
          Zie het probleem ook niet. Zie alleen maar foute conclusies en onderbouwing om krampachtig iets recht te lullen wat krom is. Maakt niet uit wat je zegt, maar Marnop luistert toch niet en denkt het te weten. Closed minds aren't worth the time.

Comment

Originally posted by Revius View Post

Het is dan wellicht een andere oefening, maar ik denk dat het in feite ook een puur ander doel heeft.

Maar ik had de vraag verkeerd geinterpreteerd. Deze discussie draagt nu niets bij aan de vraag van TS door mijn verkeerd opvatten van de vraag en mijn mneing/standpunt mbt pushpress vs frontpress.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
              zucht
              Het is dus niet makkelijker maken. Zoals jij het omschrijft... wordt de neerwaartse beweging gewoon niet goed uitgevoerd.

Ik merk echt wel verschil in de excentrische beweging frontpress of pushpress. (is veel zwaarder bij Push)

Vergelijk het anders met Benchen... met een gewicht wat je niet kan uitstoten. Puur op de excentrische beweging.

Misschien is het ook gewoon meer een powerlift ding, en niet zozeer BB

En het kan gewoon niet zittend met hetzelfde gewicht als push. Dan moet je dus een stuk omlaag. En wordt je excentrische beweging lichter.

Ik zag wel vaker de term pushpress langs komen een tijd geleden en uiteindelijk dacht ik, goh laat ik eens kijken wat het nou is, want de naam vond ik al totaal nergens op slaan "duw-duw" hoe verzinnen ze het.

Maar kennelijk moet je dus een hupje maken bij een shoulderpress, waarbij je door het hupje een duweffect veroorzaakt en vandaaruit, het momentum of de bounce duw je het gewicht mee uit.
              Maar welk filmpje ik ook bekijk, overal laten ze of de bar vallen, of ze laten de bar snel zakken en vangen die op op de borst en armen. Ik zie ze nooit de excentrische beweging gecontroleerd uitvoeren. Dus dat verhaal is gewoon mbt de meesten BS. De enkeling die je het wel ziet doen is alleen maar voorzichtig met laten zakken....dus niet omdat ze dat zo leuk vinden.

Er zijn wel wat mensen die het dan goed doen en puur voor het negatieve deel pakken, zoals jij dus ws ook. Maar de rest ...je weet wel.

Bankdrukken ja ik ken het de negatieve reps, ik heb dat ook wel gedaan vroeger en bewust, tergend langzaam een gewicht laten zakken dat ruim boven je max ligt in sets als je de gewone sets met 160 kilo hebt gedaan.
              Maar dan doe je toch echt minimaal 3 tellen over de negatieve beweging, liefst deed ik er minimaal 5 tellen over.

Anyway, het is onzin om te zeggen dat de oefening beter is dan normale frontpress, want dat is het niet. Ookal vinden de liefhebbers van PL dat het wel zo is. Als het beter zou zijn dan zouden wel meer BB'ers de oefening doen voor grotere schouders, een BB'er is altijd op zoek naar de beste oefening voor groei namelijk in zowel massa als ook kracht, maar massa is prio nr 1.....
              Als een bodybuilder een setje van 10 absoluut wil maken en hij komt niet voorbij de 7, dan komt er vanzelf een cheat bij en dat is dan een hupje of ver achterover buigen of wat ook. En dan lukt het dus vaak wel, met dat hupje(of iets anders), maar dan is het dus pushpress.

Comment

veel tekst, waar je niet wijzer van wordt
                Groeten

Comment

wel leuke/interessante discussie

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Sorry 3XL, ik ben het niet helemaal met je eens in deze.

Ik zie het als volgt:
                    Als ik moet kiezen tussen pushpress of frontpress met beiden 100kilo dan kies ik voor de front press, waarom; dat is vanwege wat ik zei dat je bij frontpress geen gebruik maakt van een momentum door het hupje wat ze geven. Frontpress gaat puur om de kracht ipv een momentum te gebruiken bij een gewicht wat je anders niet had kunnen liften.
                    Dat ze bij de PP vaak wat meer gewicht kunnen pakken zegt imo genoeg.

Ik vind het vallen in dezelfde categorie als bijv bouncen/veren bij BP en bij squats.
                    De PL'ers noemen het dan weer paused reps als je het gewicht stillegt en zonder momentum lift. Dus wat een BB'er altijd al doet in principe.
                    Je ziet ook dat de PL'er ook zonder momentum minder gewicht kan pakken.
                    Ik ben ook tegen hulpmiddelen als suits e.d. Als het gewicht te zwaar is kan je het dus niet drukken, klaar. Als je hulpmiddelen nodig hebt dan faalt iemand wat mij betreft. Ik doe daarom liever 10x100kg frontpress dan 2x 110 pushpress.

Maar goed, je weet het al een tijdje, ik ben sowieso geen voorstander van trucjes en technieken om maar zoveel mogelijk gewicht te liften, het moet bij mij goed gecontroleerd kunnen worden uitgevoerd. Ik vind de hype van zwaar zwaarder zwaarst geen goede zaak verder.

Waar is de tijd gebleven waar we het zo zwaar mogelijk maakten voor onszelf? Waar zijn de kerels gebleven die BB style setjes van 10 maakten met BP van 180kilo? En setjes frontpress of behind the neck met 10x 100kilo?
                    Al die flauwekul tegenwoordig, gaat nergens over.
                    Je begint direct al goed Als ik moet kiezen tussen pushpress of frontpress met beiden 100kilo dan kies ik

Ja, als de gewichten hetzelfde zouden zijn, alleen had daar moeten staan Als ik moet kiezen tussen pushpress met 125kg of frontpress met 100kilo dan kies ik Wat je doet is namelijk twee verschillende oefeningen verglijken met eenzelfde traininggewicht waarbij je met 1 van de twee een stuk meer gewicht aan zou kunnen. Appel/peren dus.

Doordat je al van een verkeerd basispunt uitgaat valt de rest va je redenering ook weg.

Bouncen ed is ook in het geheel niet te verglijken met een compoundbeweging als de PP. De initiële push bij de PP stelt je in staat meer totaal gewicht op spierkracht te verplaatsen, bouncen is gewoon gebruik maken van veerkracht.

Wie zegt dat een BB het gewicht altijd stillegt en zonder momentum lift? Zie jij veel BB die bij bv bankdrukken de stang even op de borst laat rusten of bij het squaten even onderin blijft zitten?

En zonder momentum liften? Wat jij momentum noemt kan voor iemand anders wel eens gewoon gebruik maken van het strech reflex zijn, een techniek die meer spiervezels aanspreek en dus meer spiermassa oplevert.

Laatste stukje vind ik trouwens nergens op slaan. Je zit zaken uit het verleden te vergelijken met nu, terwijl de wetenschap niet stil is blijven staan en veel van die zaken van vroeger achterhaalt zijn.

Vroeger had je trouwens ook trainee die de kantjes er af liepen en die altijd probeerden een binnendoorweg te nemen. Wat dat aangaat zie ik geen verschil met nu. En wat jij flauwekul noemt zie ik als vooruitgang, we eten ook geen rauwe lever met alfa alfa meer ed.
                    Last edited by 3XL; 15-11-2010, 19:26.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Maar kennelijk moet je dus een hupje maken bij een shoulderpress,

Ik zou de oefening nog wat nader bekijken.

Comment

Anyway, het is onzin om te zeggen dat de oefening beter is dan normale frontpress, want dat is het niet. .

het is onzin omdat jij vind dat het onzin is, maar hoe kan je zeggen dat iets onzin is als je eerst op moet zoeken wat de oefening eigenlijk inhoud en'm dus eigenlijk nooit gedaan heb en dus niet kan verglijken?

Comment

@3XL je kan meerdere quotes in een post stoppen scheelt in gevallen als hierboven weer 2 posts
                          Fear is the mind killer

Comment

Het vervelende bij dit soort posts van Marnop is dat het totale bullshit is maar omdat het zo'n lange lap tekst is zullen beginners het voor waar aannemen.
                            Groeten

Comment

Geen idee of behind neck pp blessure gevoeliger is of niet, lijkt me eigenlijk niet omdat de stang het eerst stuk omhoog gaat door de beweging van je lichaam.
                              Mbt de discussie over pp of mp: Imo wel 2 totaal verschillende oefeningen. Volgens mij ook onzin om te stellen dat de 1 beter is als de ander. De een is een tragere beweging, heeft meer TUT, maar minder eccentrische belasting. De ander meer eccentrische belasting, alleen het begin van de lift wordt veelal bepaald door hoe goed je je benen kan gebruiken, wat mij lijkt dat je hierbij eerder meer triceps gebruikt dan schouders.
                              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Gebruik van je triceps is afhankelijk van de stand van je bovenarmen en meer gebruik van de triceps wil niet automatisch zeggen dat de schouders minder gebruikt worden.

Bij de PP wordt meer gebruik van de triceps gecompenseerd door groter trainingsgewicht.

Wat je benen aangaat, het is niet hoe goed je je benen gebruikt, maar hoe goed de samenwerking is tussen oa benen en schouders. Alleen een goede afzet die niet gecombineerd is met schouderaktie levred een andere beweging op, nl de jerk waar je het gewicht niet echt uit drukt maar er meer onder duikt (iets wat je bij de PP niet doet)

Wat de TUT aangaat, ik kan wat dat aangaat een PP net zo lang laten duren als de front press of welke andere press dan ook. Gewoon de explosieve concentrische beweging compenseren met een langzame excentrische beweging waardoor de TUT hetzelfde blijft.

Wat de TUT zelf betreft, TUT op zicht zegt niet zoveel, hoe deze TUT ingedeeld is zegt meer (INTRA-REP speed variations) 1-0-4-1 duurdt net zolang als 3-0-3-0 (tijd in de exc.fase-beginpunt-conc.fase-eindpunt

Behind the neck push press zou ik trouwens niet proberen. Ik denk dat de stang dan wel ens aardig in kontact kan komen met de rand van je schedel

Even trouwens voor de wat ouder lifters onder ons die de term push press niet herkennen, werd vroeger ook door BB'rs de power press genoemd. (geen uitleg nodig denk ik?)
                                Last edited by 3XL; 16-11-2010, 19:17.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X