[b]iemand tips voor het grijpen van de stang[/b]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• [b]iemand tips voor het grijpen van de stang[/b]

Nu na 4,5 jaar weet ik nog steeds niet hoe ik nu het beste de stang van de halterbank kan vasthouden

Ik heb um de eerste 2jaar op schouderbreedte gepakt en toen kwam ik in een andere sportschool. Die zeiden tegen me dat ik de stang zo breed mogelijk moest pakken als ik kon? Dus dit doe ik nu al n tijd... Maar nu doe ik het toch al beide...

Wat is nu het beste dan?
    Hoor graag jullie ervaring hierin
    Last edited by Unox88; 01-12-2010, 18:36.

Elke manier is goed, maar je traint er wel telkens iets anders mee.
    Hoe breder, hoe meer aandacht op je borst. Hoe meer naar binnen, hoe meer triceps.

Comment

Ik bench met mn pink op de ringen
      Strongman: A sort of equal parts powerlifter, bodybuilder, triathlete and Olympic athlete.
      All rolled into one.

Comment

Originally posted by NoGettinOver View Post
        Hoe breder, hoe meer aandacht op je borst. Hoe meer naar binnen, hoe meer triceps.
        Moet dat niet anders om(hoe breder des meer aandacht op de borst en triceps

Comment

Beste greep is de greep waarin je van nature het sterkst bent, Simpelste manier om dat te bepalen is dor zonder er echt bij na te denken eeven een paar push ups te doen op de manier die het best gaat en dan de afstanf tussen je handen te meten.

Verders is er onderzoek waaruit naar voren komt dat de beste greep tussen de 1.5-1.62 bi-acromion is (afstand tussen de acromion) en er is onderzoek waaruit blijkt dat max. 1.5 bi-acromion "gezonder" is voor je schouders dan wijder pakken.

Schouderbreedte (duimen thv acromion) is meer triceps.

De opmerking "de stang zo breed mogelijk pakken" is klinkklare onzin.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Neen, knakworst.

Breder is dus een grotere buiging van je arm ten opzichte van je lichaam (dus meer belasting voor de borstspier) terwijl je onderarm minder buiging maakt ten opzichte van je bovenarm (dus minder belasting van je triceps) en vice versa met smallere greep.
            Last edited by Kevster; 01-12-2010, 19:21.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Hmm, dat zijn goeie dingen die jullie noemen! Hier heb ik wel wat aan
              Bedankt Kevster en 3XL
              Last edited by Unox88; 01-12-2010, 19:22.

Comment

Breed is meer nadruk op borst, smal meer nadruk op triceps.
                Bij bankdrukken voor borst word doorgaans veel gebruik gemaakt van de pink op de ringen.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Topic mag dichtgegooid worden

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                    Neen, knakworst.

Breder is dus een grotere buiging van je arm ten opzichte van je lichaam (dus meer belasting voor de borstspier) terwijl je onderarm minder buiging maakt ten opzichte van je bovenarm (dus minder belasting van je triceps) en vice versa met smallere greep.

jezus wat ben je toch een idioot dit is echt weer een Kevster faal.

Breder is dus een grotere buiging,(hoe meer je je armen strekt hoe meer je armen buigen) tov je lichaam......, wat ben je toch ook een flapdrol....
                    En dan ga je nu zelfs 3XL voor knakworst uitmaken?

Sukkel hoe breder je grip hoe minder contractie op de borst, loser.
                    Lees de tekst van 3XL en leer eens wat van ervaren mensen.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Unox88 View Post
                      Topic mag dichtgegooid worden
                      nope, is een nog lopende discussie.

btw Unox, je bedankt Kevster en 3XL,....?????
                      ze zeggen beiden iets anders, waarbij 3XL weet waar die het over heeft en Kevster weer eens klinklare onzin uitkraamt.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        jezus wat ben je toch een idioot dit is echt weer een Kevster faal.

Breder is dus een grotere buiging,(hoe meer je je armen strekt hoe meer je armen buigen) tov je lichaam......, wat ben je toch ook een flapdrol....
                        En dan ga je nu zelfs 3XL voor knakworst uitmaken?

Sukkel hoe breder je grip hoe minder contractie op de borst, loser.
                        Lees de tekst van 3XL en leer eens wat van ervaren mensen.
                        Marnop, volgens mij doelde kevster op de TS en niet 3XL.......snappie, unox cq knakworst.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                          Marnop, volgens mij doelde kevster op de TS en niet 3XL.......snappie, unox cq knakworst.

Als je ziet, Kevster beweert iets tegenovergesteld aan wat 3XL zegt / aan feit brengt.

3XL is duidelijk; het is klinklare onzin, Kevster moet het weer beter weten en zegt daarmee dus dat 3XL onzin vertelt.
                          Kevster komt met zijn reply direct na 3XL en begint met NEEN Knakworst......en dan dus zijn bs verhaaltje.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                            Als je ziet, Kevster beweert iets tegenovergesteld aan wat 3XL zegt / aan feit brengt.

3XL is duidelijk; het is klinklare onzin, Kevster moet het weer beter weten en zegt daarmee dus dat 3XL onzin vertelt.
                            Kevster komt met zijn reply direct na 3XL en begint met NEEN Knakworst......en dan dus zijn bs verhaaltje.
                            Volgens mij reageerde kevster dus op de reply van Unox88 die voor de reply van 3XL staat:

Originally posted by Unox88 View Post
                            Moet dat niet anders om(hoe breder des meer aandacht op de borst en triceps
                            deze dus, en kevster zegt precies wat 3Xl ook zegt en niet het tegenovergestelde.....breed is meer borst, smal is meer triceps.

Er wordt niet gesproken over zo breed mogelijk is beter, door beide niet.
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

LMAO. wat een heerlijk geval van spraakverwarring
                              Volgens mij bedoelen jullie allemaal hetzelfde.

En de link unox/ knakworst lijkt me ook duidelijk Ik vond hem wel gevat.

Voor mijn idee spreekt Kevster 3XL ook niet tegen. Alleen de eerdere uitspraak van TS.

Voor de duidelijkheid: breder is dus meer nadruk op borst, smaller meer op triceps.
                              Wat het misschien verwarrend maakt is dat Kevster spreekt over meer buiging arm tov borst tegenover meer buiging onderarm tov bovenarm.
                              Hierbij lijkt het mij wel van de uitvoering afhangen. Als je namelijk smaller grip doet maar wel je armen loodrecht tov de grond houd....weet ik niet of die hoek borst, schouder minder is. Hij draait dan gewoon meer je ellebogen naar binnen.
                              Bij de BB bench zal je breed lager met je ellebogen naar de grond gaan, en daarmee een grotere hoek bij je arm-borst overgang maken.

Dus.... misschien niet de helderste uitleg (of ik snap hem niet) maar bedoelt iedereen wel hetzelfde.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X