bench press met dumbells of met barbell?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bench press met dumbells of met barbell?

Ik vroeg me af of er eigenlijk een groot verschil is tussen je bench press uitvoeren met 2 dumbells of met een barbell?

Ik weet dat het lastiger te stabiliseren is, maar uiteindelijk is dat iets wat went na een tijdje, maar wat is het verschil in 'resultaat' (als er al een verschil is) tussen beide?

grtz, jeroen
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

ik DENK dat dumbells beter is... aangezien je die voor mijn gevoel wat verder kan laten zakken. Daarbij ben je ook meer bezig met stabiliseren.
    Kan ook zijn dat mijn gevoel me bedriegd hoor
    Moet je sportschool natuurlijk wel dumbells hebben die zwaar genoeg voor je zijn.

Edit : oohh kut, normale bench pak ik stang, incline en decline met dumbells!
    Last edited by Maasproductions; 13-12-2010, 22:11.

Comment

zelf denk ik ook dumbells, bij ons gaan ze max tot 40, maar wees creatief en je kunt er zelf meer van, spotter legt er gewoon extra dumbell op en houd deze alleen in evenwicht.
      ''If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize.''

Comment

Dumbell vs Barbell bench press [Forums]

ik neem liever barbell.

Comment

Originally posted by vincent2912 View Post
          zelf denk ik ook dumbells, bij ons gaan ze max tot 40, maar wees creatief en je kunt er zelf meer van, spotter legt er gewoon extra dumbell op en houd deze alleen in evenwicht.
          2 dumbelsl op elkaar? Werkt vast lekker ja

Comment

ja zeker 2 dumbells op elkaar, de ander hoeft hem alleen recht te houden. wel werkt het pas vanaf 10kg of meer aangezien die de dumbells die >10kg zijn ''ertussen' vallen.
            ''If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize.''

Comment

Mijn mening:

Dumbells is beter in principe, door de werking van 2 onanfhankelijke weerstanden die beide los gecöordineert moeten worden. Verder is bij dumbells de ROM groter. Maar daar ligt nou ook precies het probleem.

Veel mensen nemen bij db press een veel kleinere ROM dan met benchen. Bij benchpress is het gewoon duidelijk waar de ROM eindigt, namelijk op je borstbeen of net erboven. Bij dumbells is dit veel moeilijker aan te voelen.

Goed uitgevoerd zijn dumbells dus beter, maar of het een significant verschil gaat opleveren? Denk dat afwisselen nog het beste is!
              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Hangt er maar net vanaf wat jouw doel is. Voor kracht is een barbell handiger, voor je eigen ego (hoger gewicht) net zo.
                Zit er verschil tussen links en rechts, dan is een dumbell handiger.

Maar volgens mij pak je met flyes meer borst. Met bech wordt er veel meer overgenomen door je triceps.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Hangt er maar net vanaf wat jouw doel is. Voor kracht is een barbell handiger, voor je eigen ego (hoger gewicht) net zo.
                  Zit er verschil tussen links en rechts, dan is een dumbell handiger.

Maar volgens mij pak je met flyes meer borst. Met bech wordt er veel meer overgenomen door je triceps.
                  Ik denk qua kracht het tegenovergestelde, er zijn er zat die meer dan 140 kilo drukken, maar 2 dumbells van 70 kilo gaan ze niet redden.
                  Met grote verschillen tussen links en rechts vind ik dat je de zwakkere kant moet dwingen mee te gaan met de sterke kant........

Flyes(machine of cable) is idd vaak beter voor borst tov flatbench (qua massa iig).
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Mijn mening is:

barbell = meer voor kracht aangezien je hier altijd zwaarder kan gaan dan dumbells, en ik zie powerlifters ook nooit met dumbells werken.

dumbells = meer massa aangezien je spieren moeten stabiliseren dus meer spieren moet aanspreken om de dumbells recht te houden, en de ROM is groter omdat je met de dumbells meer kan zakken
                    Calisthenics / Street workout

Comment

@IJsblok... dat kan ook gewoon zijn omdat de gemiddelde gym niet zwaardere dumbells heeft
                      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        @IJsblok... dat kan ook gewoon zijn omdat de gemiddelde gym niet zwaardere dumbells heeft
                        Die van ons liggen meestal onder een laag stof als weer eens iemand ze pakt, d8 dat wij max 55kg hebben
                        Calisthenics / Street workout

Comment

Ik doe BP met Barbell, Incline BP met Dumbell, Decline BP in de smith.
                          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

ow wauw... da's best wel nice... bij ons max 32kg. :S
                            Fear is the mind killer

Comment

thx voor jullie adviezen! ik ga zeker eens proberen met dumbells, lijkt me idd ook wel dat (als je niet teveel naar je ego kijkt) je wel dieper kan gaan met dumbells en dit dus eigelijk ervoor zorgt dat het gedeelte waar je vooral op je borstspier werkt een langere beweging is dan bij barbell waar de stang uiteraard niet dieper kan als je borst... en wat dus eigelijk betere resultaten zal geven uiteindelijk?

@ marnop, incline flyes doe ik sowieso, maar die kunnen we bij ons jammer genoeg niet doen met cables!
                              bij ons in de gym is er geen cable crossover jammer genoeg.. ik doe ze incline dus met dumbells...
                              met cables heb je je over de hele beweging spanning waardoor dat beter is he zeker?...
                              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X