Probleem Borstoefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem Borstoefeningen

Dag mensen,

Voor de borst doe ik een aantal oefeningen...
    Oa. Dumbbell Bench Press, Incline BP, Fly's, incline fly's, push ups, palms in dumbbell bench press en de wijde bench press.

Steeds heb ik het gevoel dat m'n schouders het werk overnemen van de borst. En na de oefeningen voel ik echt dat mijn schouders getraind zijn maar mijn borst voelt niet zo goed getraind aan.

Iemand zelfde prob gehad?

Low incline cable flyes eens proberen. En even goed op internet naar de juiste uitvoering zoeken en kijken.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

wanneer je de bench press doet moet je je schouders laten rusten.. ik denk dat je ze aanspant, deed ik vroeger ook. je moet in het midden van je chest komen als je bench presst doet.
      check; http://www.websters-online-dictionar...ench_press.gif

Comment

waarschijnlijk lopen je schouders achter tov je borst en zijn daarom de beperkende factor.
        Of je vorm is niet goed... dat kan ook.

Ik heb dat een beetje met mijn triceps. Na benchen zijn die verrot en voelt mijn borst alsof ie niks gedaan heeft. Maar dat trekt nu wel langzaam bij.
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          waarschijnlijk lopen je schouders achter tov je borst en zijn daarom de beperkende factor.

Ik heb dat een beetje met mijn triceps. Na benchen zijn die verrot en voelt mijn borst alsof ie niks gedaan heeft. Maar dat trekt nu wel langzaam bij.
          Wat bedoel je precies met je vorm is niet goed? Dat ik de oef niet goed uitvoer?

Comment

Originally posted by sf01 View Post

Schouders lopen idd wel achter, maar dat komt langzamerhand goed. vergeleken met mijn armen heb ik wel een grote borst. armen 37cm en borst 107cm. Is niet echt mooi eigenlijk maja, ik train men armen nu wel meer dan de borst

Comment

om zoveel oefeningen te doen vraag je ook om problemen voor je schouders. Schouders kunnen achterlopen wat later gaat bijtrekken wat sf01 al zegt.
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

moet je is beginnen met flys en dan presses.

Comment

Ik heb hetzelfde gehad. Gewoon ff paar kilo lichter pakker en puur op de beweging concentreren. Probeer verschillende manieren van BP. Wijdte van je handen is belangrijk, hoever je hem laat zakken, plaats t.o.v je borst, de houding van je rug/middenrif en wat je aan spant (dus niet je schouders). Concentreer je goed op je borstspieren, zorg dat je ze goed aanspant.
                  "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Als je weet wat de werking van een spier is, welke richting de vezels liggen en de functie van de spier dan kom je al een heel eind.
                    Oefeningen als pec-deck, cable- en machine flyes zijn de beste oefeningen voor de pec's als je op die contractie focust bij bijvoobeeld benchpress dan zal je de pec's ook voelen werken bij het benchpressen. Mind-muscle connection.

Als je bij benchpress focus legt op het naar binnen bewegen van de bovenarmen ipv focus op uitstrekken van de arm dan ben je je borst aan het trainen, anders bijna niet en train je meer de triceps en schouders dan borst.

Het belangrijkste bij bankdrukken is iig de schouders goed tegen de bank te houden, de hele beweging.
                    Je kan ook de schouderbladen naar elkaar toe gedrukt houden om het wat makkelijker te maken je schouders tegen de bank te houden.

Als je echt de focus puur op de pec's kan leggen en de beweging ook dan maakt het zelfs niet uit hoe breed je de stang vasthoudt. Maar het makkelijkste is iets breder dan schouderbreedte.

Ik heb laatst een filmpje gezien waarin ook e.e.a. wordt uitgelegd, zal het eens opzoeken.

iig succes.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

uitleg mbt focus op pec's op ca 1.10minuten.

YouTube - FAT LOSS & Bodybuilding Secrets: Get Big Chest Muscles & Pecs
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Dank je

Comment

Denk dat je bij incline je bankje iets teveel omhoog zet dan belast je je schouders ook misschien moet je bij het benchen je handen dichter naar de stang toe trekken waarbij je meer belasting krijgt op je triceps ipv schouders misschien een oplossing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X