groeien of sterker worden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• groeien of sterker worden?

hallo

ik heb een vraag ik train nu ongeveer 3 jaar elke week 3 maal, en de resultaten zijn om het netjes te zeggen belabberd ik groei nauwelijks maar ben wel flink sterker geworden. want ik eet goed hou me niet echt aan een schema wat eten betreft maar ik krijg voldoende binnen en dik ben ik ook niet want mijn vet percentage is ideaal heb altijd veel gesport dus het is niet dat ik dik ben of te veel vet eet of ongezond leef.
    nu is mijn vraag komt dat omdat ik altijd best groot en smal ben geweest en er gewoon weg geen aanleg voor heb of omdat ik iets fout doe

ik begin met opwarming:
    stretchen en rekken
    daarna met elastiek schouders opwarmen

dan begin ik met borst

schuin bankdrukken: 2x 10 herhalingen 60kg
    plat dumbel drukken: 2x 10 herhalingen 2x15kg
    plat flyen: 2x 10 herhalingen 2x10kg
    pullover: 2x 8 herhalingen 18kg

dan schouders

standing lateral raises: 2x 8 herhalingen 2x 10kg
    front dumbel raises: 2x 10 herhalingen 2x 12kg
    seated bent over dumbel laterals: 2x 10 herhalingen 2x 10kg

dan rug

bent over rows: 2x 10-12 herhalingen 18kg
    latt pulley(front): 2x 10-12 herhalingen 50-55kg
    upright rows: 2x 10-12 herhalingen 20kg

en dan biceps of triceps

misschien mensen met suggesties wat ik fout doe of anders moet doen

en ik heb de oefeningen goed aangeleerd want had een eigen coach die mij controleerde en voor de meeste staande oefeningen gebruik ik een halterriem.

gr john

3 jaar trainen en dan incline BP maar 60kg:|
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

als je niet groeit en zwaarder wordt, eet je niet genoeg.
      je kan dan wel volgens een goed schema eten, maar als dat voor jou niet genoeg is om te groeien, gebeurt er natuurlijk niet veel.

verder: ga je benen trainen.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

na 3 jaar trainen vallen je krachtstats ook behoorlijk tegen... en sluit me voor de rest aan bij dyno

Comment

Maar even om serieus te doen. Het probleem zit overal. Train je al 3 jaar zo?

Want als dat het geval is, dan heb je echt tijd weggegooid. Probeer elke 2 maanden van schema te wisselen, en een full-body workout voor jou is niet meer nodig. Verder moet je je behoefte uitrekenen en een voedingsschema op gaan stellen wil je echt gaan gainen.

lees de sticky's en je wordt vanzelf wijzer.
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

@steefdk:

er is niets mis met fullbody. ook niet voor gevorderden of ver gevorderden.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik heb al vanalles geprobeerd
              100 schema's, ik wissel wel maandelijks van schema en vershillende oefeningen en mijn benen train ik ook hoor.
              ik heb ook volgens voedingschema's gewerkt hielp niets, dus werkte zeer demotiverend mijn pezen zijn wel duidelijk zichtbaar en ben wel gegroeid maar had meer verwacht zegmaar.

ik zal mijn dijen en borst en armen opmeten dan kunnen jullie misschien een beter beeld vormen.

gr john

Comment

je zegt nu nog maar 60 kg maar in het begin had ik moeite met 10 kilo dus ik vind dat goed ja, valt voor jou misschien tegen maar jij begpn misschien al met 30 of 40 kilo

Comment

Was het wel een goed voedingschema wat je gebruikte? Want als je er niet van groeide dan was ie niet goed.

Comment

zet eens je voedingsschema hier... + de laatste paar trainingsschema's die je gebruikt hebt... dan kunnen we misschien aangeven wat er niet goed aan is... of waarom je niet zo hard groeit.

En los van waar je op begonnen bent... vallen je krachtstats echt tegen... na 3 jaar trainen. Het probleem zit hem dus niet alleen in de massa gains... maar in de gains in het algemeen.

Het lijkt ook alsof je alleen maar lat pulleys hebt gedaan en incline benches. Want die zijn veel hoger dan de rest.
                    Fear is the mind killer

Comment

10x60 = 1x80 theoretisch - dus dat valt nog wel mee + gewicht zegt me soms niks
                      liever 10x60 goed uitgevoerd dan 3x90 slecht bijv

log je schema eens + oef + sets/reps - 100 verschillende schema's - dan doe je toch iets niet goed lijkt me

Comment

Originally posted by crazypete View Post
                        ik heb al vanalles geprobeerd
                        100 schema's, ik wissel wel maandelijks van schema en vershillende oefeningen en mijn benen train ik ook hoor.
                        ik heb ook volgens voedingschema's gewerkt hielp niets, dus werkte zeer demotiverend mijn pezen zijn wel duidelijk zichtbaar en ben wel gegroeid maar had meer verwacht zegmaar.

gr john
                        100 schema's in 3 jaar ? Daar kom ik niet eens aan in al de jaren dat ik getraind heb. Maandelijks een nieuw schema heeft totaal geen nut en werkt meestal juist averechts.

Als je pezen duidelijk zichtbaar zijn dan ben je veel te dun, dan kijk je dus doorjezelf heen.

Een goed trainingschema en goede voeding werkt altijd. Als het niet werkt dan doe je iets ergens verkeerd.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Wanneer is de beste tijd om van schema te wisselen?
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                            Wanneer is de beste tijd om van schema te wisselen?
                            2-3x per jaar ofzo. Heel dat gedoe van regelmatig te moeten wisselen voor "afwisseling" is onzin. Er zijn ook mensen die trainen al een jaar of 2-3 op 1 schema.

Comment

indeed, ik vind dat ook zwaar overrated. 'Find your way and stick to that', geldt voor mij. Train gewoon elke keer goed voltooid, varieer hier en daar af n toe met een oefening. Zelf doe ik de ene keer plat en andere keer weer schuin, of wissel t zelfs in 1 training af. Zelfde geldt eigenlijk voor aantal reps, rusttijd etc. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt n jezelf progressie ziet maakt.

Fijne kerst iedereen, x.
                              I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X