Spiermassa door turnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiermassa door turnen

Beste mensen,

Ik speel met het idee om te gaan turnen (ringen).
    Ik vroeg me daarbij af in hoeverre het uitvoeren van alleen die sport tot spiermassa zal leiden.
    Helaas kan ik hier nergens iets over terugvinden.
    Wat zijn jullie ideeën?

Het is ook een bodybuildforum en geen turnforum
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Het is ook een bodybuildforum en geen turnforum
      Snap ik. Maar mijn vraag gaat ook over spiermassa en niet over turnoefeningen op zich.

Comment

Turnen zal niet echt tot flinke spiermassa leiden. Het is ook een illusie dat die turners die je op tv ziet aan een dergelijk fysiek komen met alleen turnen. Die hangen heel wat in het krachthonk.

Turnen zal je sterker maken en beetje gespierder.
        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Je spieren ontwikkelen zich wil wanneer je aan turnen doet, zeker in het begin. Maar massief ga je er nooit van worden. Hou er rekening mee dat succesvolle sporters (neem een Youri van gelder) niet alleen een degelijk fysiek krijgt van het turen alleen, maar ook extra trainingen inplannen in de sportschool, om de algemene kracht en conditie te verbeteren. Daarnaast speelt de voeding natuurlijk ook een belangrijke rol.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

wel turners die in de fitness zitten zoals je ze op Tv ziet kan ik 1 ding op zeggen, vergeet het maar.

Ik heb samen getraind en les gekregen van olympische turners en zij doen alles met hun lichaamsgewicht. Het enige dat ze wel eens zullen gebruiken zijn zandzakjes of elastieken.

Maar eens je begint te turnen zal je merken dat je schouders vooral veel sterker zullen worden. Voor de rest zal algemeen je core strength een groot deel toenemen. Je zal ook merken dat je snel breder gaat worden en minder snel zal groeien ( heb wel niet gezien hoe oud je bent, dit geld zeker voor tieners ).

Dit alles geld natuurlijk als je op een serieuze manier gaat trainen en niet voor de fun wat gaat spelender wijs turnen.

Turnen is en blijft een sport die je van jongs afaan moet gaan uitoefenen want hoe later je er aan begint hoe moeilijker je het zal krijgen.

Comment

Dat je alleen massa krijg van KT is BS. Heb een tijdje mijn huis verbouwd en liep 24/7 met een sloophamer rond te rammen, ging daardoor meer eten en kreeg aanzienlijk dikkere spieren, toen het af was verdween het ook weer geleidelijk
              Daarbij; de helft van mijn oefeningen die ik nu doe om massa te bouwen doe ik met BW.

Vette sport turnen! Hoe oud ben je?
              Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
                ging daardoor meer eten en kreeg aanzienlijk dikkere spieren
                Kan ook gewoon opgepompt bloed zijn he.

Comment

Hoe pomp je bloed op?
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by furious View Post
                    Ik heb samen getraind en les gekregen van olympische turners en zij doen alles met hun lichaamsgewicht. Het enige dat ze wel eens zullen gebruiken zijn zandzakjes of elastieken.
                    En daarom dat ze ook met dumbels allerlei oefeningen doen zoals flyes, db presses...die gare oefeningen die roelly doet, db rows e.d. Je hoeft alleen maar naar een reportage van youri v gelder te kijken om te zien hoe hij traint. En hoe olympische turners trainen met trainingen die jij waarschijnlijk nooit gezien hebt.

Comment

Met een bloedpomp natuurlijk !

Comment

Originally posted by furious View Post
                        wel turners die in de fitness zitten zoals je ze op Tv ziet kan ik 1 ding op zeggen, vergeet het maar.BS

Ik heb samen getraind en les gekregen van olympische turners en zij doen alles met hun lichaamsgewicht. Het enige dat ze wel eens zullen gebruiken zijn zandzakjes of elastieken.BS

Maar eens je begint te turnen zal je merken dat je schouders vooral veel sterker zullen worden. Voor de rest zal algemeen je core strength een groot deel toenemen. Je zal ook merken dat je snel breder gaat worden en minder snel zal groeien ( heb wel niet gezien hoe oud je bent, dit geld zeker voor tieners ).2xBS

Dit alles geld natuurlijk als je op een serieuze manier gaat trainen en niet voor de fun wat gaat spelender wijs turnen.

Turnen is en blijft een sport die je van jongs afaan moet gaan uitoefenen want hoe later je er aan begint hoe moeilijker je het zal krijgen.BS
                        Hoeveel onzin kan je in 1 post stoppen.
                        stoppen met groeien door turnen/kracht training is de grootste bullshit die ik gehoord heb, allang achterhaald deze shit.

Krachttraining is gewoon van belang en kan je mij niet wijsmaken dat zij nog nooit aan de gewichten gezeten hebben, natuurlijk werken ze zo veel mogelijk spot specifiek maar er moet toch ook echt meer gedaan worden dan alleen BW oefeningen.

Daarnaast speelt met deze sport natuurlijk aanleg ook een hele belangrijke rol net zoals in elke sport, hoe sterk ben je van nature al en hoe snel pak je dingen op.
                        Calisthenics / Street workout

Comment

zag laatst een docu van youri waarin hij vertelde over zijn drugs verleden ofzo en in deze docu ging hij gewoon trainen fly's en presses doen in de gym
                          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by jordy View Post
                            Hou er rekening mee dat succesvolle sporters (neem een Youri van gelder) niet alleen een degelijk fysiek krijgt van het turen alleen, maar ook extra trainingen inplannen in de sportschool, om de algemene kracht en conditie te verbeteren. Daarnaast speelt de voeding natuurlijk ook een belangrijke rol.
                            En zijn lengte. Als dwergje lijk je altijd veel breder

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              En zijn lengte. Als dwergje lijk je altijd veel breder

Is het zo'n klein manneke dan?
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X