lunges

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lunges

Ik heb deze oefening vandaag geprobeerd..
    Wat ik me nou afvraag hoe zit het met de belasting van je spieren bij deze oefening?
    Ik loop niet rond, maar stap eerst links in en daarna rechts in.
    Waarom ik me dit afvraag is omdat ik normaal gesproken max 10 reps doe, dus als ik bv bicep curls doe max 10 reps per hand.
    Dit doe ik dus ook met lunges, 10 keer links en daarna 10 keer rechts..
    Het probleem is hierbij dat ik echt compleet buiten adem raak, niet zoals normaal gesproken bij oefeningen (ook niet voor benen).
    Misschien train ik nog wel te zwaar (14kg/hand) maar het lijkt meer of ik allebei de benen belast of ik nou links of rechts voor sta..
    Hoe pakken mensen die deze oefening doen dit aan? of ben ik gewoon een watje

nah logisch dat je buiten adam raakt.
    gewoon zo blijven doen

Comment

hoezo is het logisch dat ik buiten adem raak? zelfs bij squats raak ik niet zo buiten adem..
      het lijkt me ook niet de bedoeling om mijn hartslag zoo hoog op te voeren toch?

Comment

Originally posted by Demandi View Post
        hoezo is het logisch dat ik buiten adem raak? zelfs bij squats raak ik niet zo buiten adem..
        het lijkt me ook niet de bedoeling om mijn hartslag zoo hoog op te voeren toch?
        Zolang je niet misselijk wordt, duizelig of licht in je hoofd hoef je je echt geen zorgen te maken over die verhoogde hartslag. Ik vind het juist heerlijk te voelen dat ik "leef"
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Zolang je niet misselijk wordt, duizelig of licht in je hoofd hoef je je echt geen zorgen te maken over die verhoogde hartslag. Ik vind het juist heerlijk te voelen dat ik "leef"
          je verbrand toch ook spiermassa als je op zo'n hoge hartslag zit?! of heb ik dat nou ook weer verkeerd begrepen..

Comment

buiten dat, dan zou dit de enige oefening zijn waar dit zo erg is? lijkt me ook niet helemaal logisch toch?

Comment

buiten dat, dan zou dit de enige oefening zijn waar dit zo erg is? lijkt me ook niet helemaal logisch toch?
              ik zou niet weten waarom er dan spierweefsel afgebroken zou worden, verder is dit alles afhankelijk van je intensiteit, rustintervals en zwaarte van je gewichten waarmee je deze oefening uitvoer die bepalend zijn voor je een oefening ervaart... Ik persoonlijk vind lunges ook erg vermoeiende/zware oefeningen zwaarder dan leg press bijvoorbeeld..
              "Straight outta gym"

Comment

Als je je hartslag zo hoog opvoert, gaat je lichaam alle mogelijke bronnen van energie aanhalen. Dus ook spiermassa.. Zo is het mij geleerd.
                Ik vroeg me vooral af of het niet teveel reps zijn. Uiteindelijk doe je 20 reps en als je bij elke rep beide benen gebruikt is dit wel teveel van het goede lijkt me (voor mijn manier van trainen dan).

Comment

Echte mannen doen walking lunges
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                    Echte mannen doen walking lunges
                    hmm lijkt me ook zo slecht nog niet, maar dan blijft de vraag.. hoeveel reps?

Comment

hmm lijkt me ook zo slecht nog niet, maar dan blijft de vraag.. hoeveel reps?
                      Ik doe meestal 12 stappen per been. Vaak haal ik de 12 niet, voor die tijd stort ik in elkaar.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Dit is gewoon een oefening (net zoals bij de squat)waarbij je heel veel zuurstof nodig hebt.Het is een loodzware oefening en loodzware oefeningen zijn nu eenmaal goede oefeningen.De Walking Lunge lijkt mij de beste variant.Doe +-10 stappen per been en wissel af met ver en minder ver uitstappen.

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
                          Dit is gewoon een oefening (net zoals bij de squat)waarbij je heel veel zuurstof nodig hebt.Het is een loodzware oefening en loodzware oefeningen zijn nu eenmaal goede oefeningen.De Walking Lunge lijkt mij de beste variant.Doe +-10 stappen per been en wissel af met ver en minder ver uitstappen.
                          Dit word echt een hel! maar goed, misschien is het ook wel ff wennen

Ik had nog een discussie met de begeleider op mijn gym, welk been belast je nou het meest als je lunged (schrijf je dat zo?)? hij zei als je het goed deed, recht overeind staan en je been ver genoeg naar achter dat je alleen je achterste been belast.. Dat is grote onzin lijkt me, dus toen moest ik ook een beetje lachen (wat hij niet echt kon waarderen btw).. maar hoe zit het dan wel? want ik wist het zelf ook niet exact

Comment

Je moet gewoon naar voren stappen en dus vooruit lopen.

Comment

Walking lunges op een loopband moet wel leuk zijn

Ik ga wel eens wat lungen in de zomer op straat, hoeveel gewicht neem je dan? Een bepaald aantal procent van je squat ofzo?
                              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X