Press oefeningen, armen uitstrekken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Press oefeningen, armen uitstrekken?

Heb een vraagje

Bij press oefeningen maakt het wat uit of je de armen helemaal uitstrekt?

In 't benchpress filmpje van dave tate stoot ie helemaal uit in andere filmpjes van bijv ronnie worden de armen niet gestrekt..

Wat is het verschil? Kan alleen bedenken minder druk op de gewrichten?

lockout = extensie elleboog = triceps

tate is een powerlifter, moet volledige rom maken
    coleman is een bodybuilder, als hij 4 oefeningen voor borst doet kunnen zijn triceps best de limiterende factor zijn
    door dat stuk uit te schakelen werkt die meer aan zijn borst
    Groeten

Comment

Ja oke, stomme vergelijking van me

Dus als bodybuilder kleine knik in ellebogen houden

Comment

nee dat zeg ik niet, coleman is niet representatief voor alle bodybuilders
        Groeten

Comment

Dat is waar maar als je bankdrukt doe je dit voor de borst lijkt me? En zou het beter zijn om een knik in de ellebogen te houden als je dan meer nadruk op je borst legt?

Comment

Ik zou geen knik in ellebogen houden tenzij, dat zoals revius zegt, je triceps de zwakke groep zijn in BP.. Anders gewoon volledige rom doen.

Een knik legt niet meer nadruk op borst maar wel minder nadruk op triceps..
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

daar gaat het niet zozeer om, zou het al helemaal niet bij bankdrukken doen
              maar als je bijv een chest press of zo doet lijkt me de lockout niet echt van belang.

mijn triceps bijv zijn stuk sterker dan me borst, maar bij dips ergens aan het eind van me training fail ik op tricep kracht bovenin puur omdat ze al leeg zijn, op zo'n moment kan ik me partials wel indenken
              Groeten

Comment

Ik heb bij mezelf gemerkt dat als ik bij het pressen mijn armen strek ik last krijg van pezen in mijn ellebogen. Sinds ik dat niet meer doe heb ik er geen last meer van. Of het beter of slechter is voor spiergroei...ik zou het niet weten
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

oke thnx voor de reacties.

Comment

Het is niet alleen zo dat Coleman erdoor minder triceps gebruikt, maar hij creëert er ook meer spanning mee doordat hij stopt voordat de borstspier 'ontspant', voor zover je dat zo kan noemen. Het ene is niet per definitie beter dan het andere, het is alleen zo dat Dave Tate zijn uitvoering zo oefent omdat hij ook daadwerkelijk daarop presteert, terwijl Coleman kan spelen met zijn oefeningen wat hij wil, zolang hij de betreffende spieren maar traint.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Gewoon helemaal uitstrekken. Voledig strekken betekend meestal meer gewicht waardoor je grotere motor units = meer spiervezels aanspreekt.
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X