Piramide organisatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Piramide organisatie

Hallo mensen,

Ik heb volgende week een tentamen over elementaire trainingsleer en trainingsmethode. Nu komt ik het volgende tegen bij krachttraining ; de piramide organisatie. Dit lijkt mij best een interessante trainingsmethode! In het boek word bankdrukken beschreven ;

80% 8 x
    85% 5 x
    90% 3 x
    95% 2 x
    90% 3 x
    85% 5 x
    80% 8 x

Nu lijkt mij het best interessant om hier een trainingschema op te gaan maken. Maar kan ik deze piramidevorm ook bij isolatie oefeningen als bicepcurl toepassen?

Alvast bedankt!

lijkt mij loos op isolaties. Meer iets voor de grotere compounds
    Fear is the mind killer

Comment

Rest mij de volgende vraag, hoezo?

En hoeveel oefeningen zou ik dan bijvoorbeeld doen per spiergroep, en is het uberhaubt nog wel nodig om oefeningen voor bicep, tricep etc. te gaan doen?

Comment

hangt er vanaf wat je doel is. Ik doe zelf amper isolatie oefeningen.

Bij zo'n pyramide verwacht ik lange rustperiodes tussendoor omdat je weinig reps dicht tegen je 1RM doet.
        Da's niet praktisch voor al je oefeningen. Isolaties neem je sowieso vaak al meer reps per set.
        Fear is the mind killer

Comment

Maar waarom is het dan zo dat je meer herhalingen doet bij een isolatie. Ja, ik doe het ook omdat iedereen het doet zeg maar, maar is het bewezen dat je bij isolatie oefeningen meer herhalingen moet maken om resultaat te krijgen.

Comment

heeft te maken met zenuwstelsel.
            eerste compounds weinig reps, meerdere sets, zwaar gewicht is zware belasting voor het czs
            paar sets, veel reps, middelmatig gewicht is geen zware belasting voor het czs en overbelasting word voorkomen. maar helpt wel spiervezels te vermoeiien en meer massa te ontwikkelen naast de kracht van de compound.

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
              Maar waarom is het dan zo dat je meer herhalingen doet bij een isolatie. Ja, ik doe het ook omdat iedereen het doet zeg maar, maar is het bewezen dat je bij isolatie oefeningen meer herhalingen moet maken om resultaat te krijgen.
              hoog gewicht dat vrij dicht bij je 1rm ligt, en dat op isolaties gebruiken is vragen om blessures. triceps pushdowns met super veel gewicht = polsen naar de knoppen helpen. zelfde geld voor concentration curls etc.

leg curls en extensions met superveel gewicht en lage reps is veel belasting op kniegewricht. etc etc.

alleen al daarom
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hoe kan de indeling van 1 training nou een trainingsmethode genoemd worden zonder daarbij te noemen hoe je vooruitgang boekt? Ik bedoel, gooi je er elke week een paar kg bij, creeer je meer spanning met de oefening (harder aanspannen) of houd je het gewicht voor x aantal weken op hetzelfde niveau en verhoog je daarna pas? Dat laatste zou imo niet zo'n sterk plan zijn, omdat je dan naarmate je sterker wordt voor je kunnen minder doet. Dus in de zin van: Normaliter train je progressief om je spieren/czs meer aan te laten kunnen.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Foutje van mij, dit is geen volledige trainingsmethode

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
                    Maar kan ik deze piramidevorm ook bij isolatie oefeningen als bicepcurl toepassen?
                    Ja, je kan deze vorm van trainen bij iedere oefening toepassen.
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X