Rust tussen oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rust tussen oefeningen

Goedendag allen,

Ik wil mijn spiergroepen intensiever gaan trainen door meer oefeningen te doen voor de desbetreffende spiergroepen.

Echter heb ik de vraag als ik bv de biceps aan wil pakken en daar 8 verschillende oefeningen voor heb, met elk 4 sets 12 reps, hoe lang rusten jullie dan tussen oefening 1 en 2 etc? Of pak je dan gewoon een andere spiergroep aan die je op dezelfde dag ook traint, wat is het meest effectieve om te doen?

Thx
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Ligt aan je herhalingen.. Hoe minder herhalingen hoe zwaarder je ze doet, des te meer rust.. Normaliter.. Maar daar kan je ook in varieren.. Het is denk ik een persoonskwestie. Zou er zowiezo minimaal 30 sec rust in nemen.

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
      Goedendag allen,

Ik wil mijn spiergroepen intensiever gaan trainen door meer oefeningen te doen voor de desbetreffende spiergroepen.

Echter heb ik de vraag als ik bv de biceps aan wil pakken en daar 8 verschillende oefeningen voor heb, met elk 4 sets 12 reps, hoe lang rusten jullie dan tussen oefening 1 en 2 etc? Of pak je dan gewoon een andere spiergroep aan die je op dezelfde dag ook traint, wat is het meest effectieve om te doen?

Thx
      tussen 1 en 2 : 30 á 60/90 sec
      tussen 2 en 3/4 : minimaal 2 dagen
      tussen 3 en 4 : 30 á 60/90 sec
      tussen 4 en 5/6 : minimaal 2 dagen
      tussen 2 en 5/6 : minimaal 4 dagen
      tussen 5 en 6 : 30 á 60/90 sec
      tussen 6 en 7/8 : minimaal 2 dagen
      tussen 4 en 7/8 : minimaal 4 dagen
      tussen 2 en 7/8 : minimaal 6 dagen
      tussen 7 en 8 : 30 á 60/90 sec
      tussen 8 en 1 : minimaal 2 dagen......etc. etc.

Maar ik zou de biceps lekker hard aanpakken tijdens je rugoefeningen en geduld hebben, ze groeien vanzelf mee.....
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

Goedendag allen,

Thx
        8 verschillende oefeningen is teveel, zelfs als je slechts 2 setjes doet is het net teveel.
        Houd het op 3 oefeningen en ga daarmee lekker zwaar.
        Of pak er 6 en doe steeds 2 sets.
        De rust tijden ligt aan wat je doelen zijn, wil je extra fatburnen dan pak je max 30 seconden rust, ga je voor meer massa 60 tot 90 seconden rust, ga je puur voor kracht en een weining massa dan pak je kleine sets en rust tot wel 3 of 4 minuten rust.

dit zijn de basis principes en gemiddelden.
        succes.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Goedendag allen,

Volume is niet hetzelfde als intensiteit, dus tenzij je meer oefeningen combineerd met minder sets per oefening (waardoor het totaal aantal sets gelijk blijft) heeft meer oefeningen doen niets te maken met intensiever trainen.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by 3XL View Post
            Volume is niet hetzelfde als intensiteit, dus tenzij je meer oefeningen combineerd met minder sets per oefening (waardoor het totaal aantal sets gelijk blijft) heeft meer oefeningen doen niets te maken met intensiever trainen.
            Nouja goed ik heb nu een aantal weken basic gefitnessed en alleen de lengte van mn biceps aangepakt, nu wil ik meer gaan werken aan de vorm van de biceps door het trainen van de binnen en buitenkant plus de hoogte. En daaraan zitten ook weer verschillende oefeningen aan. Vandaar de vraag ook een beetje
            "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by marnop View Post
              8 verschillende oefeningen is teveel, zelfs als je slechts 2 setjes doet is het net teveel.
              Houd het op 3 oefeningen en ga daarmee lekker zwaar.
              Of pak er 6 en doe steeds 2 sets.
              De rust tijden ligt aan wat je doelen zijn, wil je extra fatburnen dan pak je max 30 seconden rust, ga je voor meer massa 60 tot 90 seconden rust, ga je puur voor kracht en een weining massa dan pak je kleine sets en rust tot wel 3 of 4 minuten rust.

dit zijn de basis principes en gemiddelden.
              succes.
              Ok thanks!

Comment

Nouja goed ik heb nu een aantal weken basic gefitnessed en alleen de lengte van mn biceps aangepakt, nu wil ik meer gaan werken aan de vorm van de biceps door het trainen van de binnen en buitenkant plus de hoogte. En daaraan zitten ook weer verschillende oefeningen aan. Vandaar de vraag ook een beetje

Je bent een lieve knul hoor, maar de lengte van je biceps aanpakken....gaat je niet lukken. Je kan rekken en stretchen maar de lengte verander je niks aan.

De piek wordt door 1 van de 2 koppen bepaald dacht ik (welke 3XL?) maar normaal niet door de oefeningen zelf.
                Bij de ene oefening komt de ene kop een fractie eerder in werking en bij de andere oefening de andere kop.
                Verder is de piek krijgen een kwestie van goed ontwikkelen van de biceps, groeien en dan droog worden. Daarnaast zal je de onder- en naastliggende spieren goed moeten trainen en ontwikkelen, triceps, brachialis enz. om de juiste balans in je biceps/bovenarmen te krijgen en de volume in je armen die je zoekt.

succes man.

Comment

Ok thanks!

die 60 tot 90 seconden moet minimaal 60seconden tot 120seconden zijn.

Comment

Biceps Brachii en Brachialis bepalen de vorm geloof ik vooral.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...nt-biceps.html
                    Fear is the mind killer

Comment

Met de lengte bedoelde ik vooral het correct uitvoeren van basic oefeningen tot 180 graden, mensen willen nog wel eens een gat krijgen tussen hun biceps en hun elleboog :P

Thanks voor de uitleg in ieder geval, ik ga lekker pompen

Comment

Een gat tussen je biceps en elleboog?

Klinkt pijnlijk
                        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                          Biceps Brachii en Brachialis bepalen de vorm geloof ik vooral.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...nt-biceps.html

Voor de brachialis was het geloof ik hammercurls en voor de rest gewone curls met verschillende breedtes voor de beide koppen.
                          zie post 3XL: http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...tml#post783425

Comment

Met de lengte bedoelde ik vooral het correct uitvoeren van basic oefeningen tot 180 graden, mensen willen nog wel eens een gat krijgen tussen hun biceps en hun elleboog
                            Dat heeft alles te maken met genen en niets met manier van trainen.

Dat "gat" wordt veroorzaakt door de lengteverhouding pees/spier. Des te langer de pees (en dus korter de spier) des te groter dat gat. Aangezien je de sper niet langer kan maken of de pees korter (althans, niet dmv training) valt daar weinig aan te veranderen.

Enige wat je kan doen is de spieren van je bovenarm en onderarm zodanig ontwikkelen dat dat gat door algehele spierdikte kleiner wordt/verdwijnt
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X