power cleans

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• power cleans

BN'ers

Ik zou binnenkort graag power cleans in mijn trainingschema droppen. Echter weet ik niet helemaal hoe ik deze GOED moet uitvoeren, heb al verschillende filmpjes op youtube gezocht maar daar tonen ze steeds een andere techniek. Zijn er dingen waar ik echt goed moet opletten enzo? Ook moet je bij je opwaarse bewegen volledig door de knieën gaan en dan rustig naar boven komen of kan je ook even door de knieën buigen en dan in de zwaai onmiddellijk naar boven??

Het is lastig om met woorden uit te leggen in ieder geval.
    Groeten

Comment

Power cleans doe ik nooit weer, Verkeerde beweging gemaakt 2 weken last van me rug gehad

Comment

Hoe saai en onbehulpzaam revisus reactie ook klinkt hij heeft wel gelijk. Ik zou goed uitkijken met deze oefening. Het is een oefening voor powerlifters.. in dat geval zou ik even een PB naar oom Fallus sturen aangezien hij een van de weinige is (voor zover ik weet) op bodynet die heel wat ervaring heeft op dit gebied. Ik snap er zelf geen drol van.. heb nooit de oefening uitgevoerd maar om eerlijk te zijn lijkt het mij zeer blessure gevoelige oefening.

Comment

Zorgen dat je niet te snel begint met snelheid te maken. Zorg dat de 'explosie' pas bij je knie begint en niet ervoor. Tijdens het meest explosieve gedeelte er op letten dat je tegelijk een soort shrug maakt en hard met je kuiten afzet (alsof je springt). NIET met je armen trekken, maar dus puur vanuit de 'shrug'. Vind het overigens echt onzin om deze oefening als gevaarlijk aan te duiden. Elke oefeningen die je beroerd uitvoert is gevaarlijk.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Zou beginnen met hang cleans. Die zijn easy om onder de knie te krijgen. Je leert op het juiste moment de explosieve afzet te gebruiken en kan rustig alles eigen maken zonder je "rug te verneuken". Als je kan deadliften kun je het onderste deel van de beweging ook. Dus gewoon focusses op hang cleans voorlopig met licht gewicht tot de techniek eigen is gemaakt.

Daarnaast zijn powercleans geen powerlift onderdeel, maar olympisch gewichtheffen. En in mindere mate ook bij strongman.

Verder dan een 105kg power clean en press ben ik nog niet geweest. dus zo veel weet ik er ook nog niet van.

Comment

Met welk doel wil je cleanen?
              Groeten

Comment

Enorm bedankt al voor de info. Met welk doel ik deze oefening wil doen, wel het is volgens mij wel een oefening die meerdere groepen per keer aanspreekt. Daarnaast speel ik ook voetbal en had gelezen dat deze oefening je explosiviteit verbeterd + dat het me wel een leuke oefening leek om te doen vandaar...

Comment

Ok, prima dan.
                  Als je wou willen leren gewichtheffen had ik namelijk gezegd dat je beter gelijk full cleans kan aanleren.
                  Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                    Ok, prima dan.
                    Als je wou willen leren gewichtheffen had ik namelijk gezegd dat je beter gelijk full cleans kan aanleren.
                    neen gewichtheffen is niet één van de doelen verlopig

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X