Benen schuin naar voren tijdens squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benen schuin naar voren tijdens squatten

Hey,

ik zag afgelopen week een manier van squatten die ik nog nooit eerder had gezien.
    er werd gesquat in rails maar wat ze deden is hun benen schuin voor zich zetten zoon 40 a 50 cm van waar je normaal zou staan tijdens het squatten. door druk te zetten tegen de balk in de rails kan je dan gewoon blijven staan.

na wat vragen waarom je op deze manier zou squatten kreeg ik het antwoord dat het goed is voor de vorm van je boven been. de zijkant (aan de buitenkant) krijgt hier door een mooie vorm iemand noemde dit wheels. wat klopt hier van? en klopt de term wheels wel?

Wheels zijn je benen. Dus als je dikke Wheels hebt heb je dikke benen.
    En in de Smith squatten moet volgens mij zo. Benen een stuk naar voren in plaats van eronder omdat je in de smith geen vrije bewegingsbaan hebt maar een vaste.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Hmmm, ik squatte eerst in de smith een hele tijd en het resultaat is dat ik het nu helemaal fout doe als ik het "los" doe. Ik zet mijn benen nu dus te ver naar voren waardoor ik bijna omdonder of mijn knieën niet meer recht boven de enkels kan houden. Sta nu weer als een zot voor de spiegel om mijn houding goed te krijgen.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Haha! Dat ziet er vast vermakelijk uit
        Heb zelf nooit de smith machine geprobeerd ivm de negatieve reacties die ik hierover heb gelezen op bodynet. (voor Squat dan)
        There are no shortcuts to any place worth going
        178cm 88kg BP 120kg SQ 150kg DL 160kg

Comment

Om die zijkanten aan te pakken kun je de zgn. "sumo" stand gebruiken, ofwel, je benen verder uit elkaar als bij de regulie houding!

Comment

Originally posted by N13lZ View Post
            Hey,

ik zag afgelopen week een manier van squatten die ik nog nooit eerder had gezien.
            er werd gesquat in rails maar wat ze deden is hun benen schuin voor zich zetten zoon 40 a 50 cm van waar je normaal zou staan tijdens het squatten. door druk te zetten tegen de balk in de rails kan je dan gewoon blijven staan.

na wat vragen waarom je op deze manier zou squatten kreeg ik het antwoord dat het goed is voor de vorm van je boven been. de zijkant (aan de buitenkant) krijgt hier door een mooie vorm iemand noemde dit wheels. wat klopt hier van? en klopt de term wheels wel?

Gelukkig staan er tegenwoordig vaak goede smith racks, maar er zijn er zat omgeflikkerd met rek en al. Je hebt ook nog wel eens een gym met kunststof vloer of een andere gladde ondergrond en de gast die dan zo squat glijdt weg.

Dus het is niet altijd zonder gevaar. Voor de gemiddelde fitnesser is smithsquat niet nodig. Gewoon normale losse squat doen is vaak beter.

Je krijgt sowieso wel dikke wheels(benen) maar de bedoeling van deze oefening, net als smithlunges en gewone lunges en ook walkin lunges is voor de "sweep" in de zijkant van de quads. De "sweep" is een definitie vorm/streep in de zijkant van de quads/bovenbeen.

Dit soort poepelegein moet je pas doen als je ervaren bent of wedstrijd bodybuilder, eerder heeft het weinig nut.

succes.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

dus je raadt aan met een smithmachine je voeten recht onder je lichaam te houden?

Comment

Smith Machine Squat Exercise Guide and Video

deze goed uitgevoerd?

Comment

Bedankt ik blijf dus gewoon normaal squaten zo ver dat gaat met de smith. en vandaag is de sumo stand proberen.

toch jammer dat we geen squat rek hebben...

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
                    dus je raadt aan met een smithmachine je voeten recht onder je lichaam te houden?

Onder de smith machine is het niet te doen om je voeten recht onder je lichaam te houden met squats. Je zal een stapje naar voren moeten, maar ik vind sowieso los beter voor de gemiddelde trainee.
                    Het kan dus wel, maar doe het goed, zorg dat je goed en stevig staat en vraag anders of er iemand bij komt staan.

motivatie filmpje Roellie:
                    YouTube - IFFB PRO Roelly and Jimmy
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb die manier ook nog geprobeerd. Weet niet meer hoe die beweging precis noemde maar denk dat het iets was om je quadriceps meer aan te spreken. Het moet wel in een smith machine maar het is niet omdat die in een smith machine stond dat die meer naar voor stond. Denkik.
                      While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Voeten naar voren plaatsen verplaatst het accent naar de achterkant (ham/glute)

The Journal of Strength and Conditioning Research: Vol. 16, No. 4, pp. 516–524.
                        Biomechanical Model and Evaluation of a Linear Motion Squat Type ExerciseKEVIN G. ABELBECK
                        OptiPro, Inc., Los Angeles, California 90064

Practical Applications
                        In all aspects of athletics, conditioning, and rehabilitation, the user desires to stress specific muscles groups in certain exercises. The range of this stress can be very broad when applied to compound movements and especially explosive power movements such as Olympic lifts. For more specific training such as in the hypertrophy and strength phases in athletic programs, bodybuilding programs and rehabilitation where more specific muscle groups are targeted, it is vitally important to control relative joint loading and therefore stress in specific muscle groups. A higher movement about the knee will result in more stress on the quadriceps group and less stress on the glutes and hamstrings. The reverse is true for greater hip moments. Placement of the user's feet closer under the body results in greater stress on the quadriceps and more work done by these muscles. Placement of the feet farther in front of the body generates more stress on, and work done by the glutes and hamstrings. In addition, regardless of the foot placement, the depth of the squat is also relevant to the joint loading. From the low position to the extended position, the knee moment decreases rapidly. By contrast, the hip moment drops and then plateaus at roughly the midpoint in the upward stroke of the squat. Therefore the depth of the squat should also be considered when targeting specific muscle groups.
                        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X