Cardio voor buikspieren ?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio voor buikspieren ?!

De titel luidt de vraag eigenlijk al.

Ik mag niet klagen wat me buik betreft, ga steeds harder vooruit en me buik is dan ook een stuk sterker en harder geworden.

De blokjes zitten er maar zijn nog niet erg goed zichtbaar doordat er nog een laagje op zit.

Ik zat dus te denken om meer setjes te doen en te gaan hardlopen..

Hoe denken jullie daar over ?

Last edited by TSS030; 28-04-2011, 08:55.
    In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

tja voor beter zichtbare blokjes zou ik zeggen -> cutten.
    Maar zo te zien mag je voorlopig eerst nog wel even wat massa gaan pakken
    Fear is the mind killer

Comment

Ik denk dat je gewoon aan je totale spiermassa moet gaan werken en niet te druk maken om die buikblokjes
      Gewoon groeien en zorgen dat je geen extra vet aanzet. Je VVM moet harder groeien dan je bf%, dan zie je die blokjes straks sowieso wel beter, maar dan met betere borst, rug en armen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Inderdaad zoals MArnop zegt. Druk maken over een specifieke achterlopende spiergroep terwijl alles nog flut is schiet niet op.

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Ik denk dat je gewoon aan je totale spiermassa moet gaan werken en niet te druk maken om die buikblokjes
          Gewoon groeien en zorgen dat je geen extra vet aanzet. Je VVM moet harder groeien dan je bf%, dan zie je die blokjes straks sowieso wel beter, maar dan met betere borst, rug en armen.
          Klopt marnop, daar ben ik ook mee bezig
          Nu met jouw 4 daagse split bezig sinds maandag en dat bevalt me erg goed.
          kan niet alle oefeningen doen omdat die er niet zijn bij Health Centre maar ik probeer die te vervangen voor soortgelijke.

Deze foto is trouwens van een maand terug, qua buik en borst en armen sta ik er nu wel iets beter voor ( beginner gains )

Comment

Originally posted by TSS030 View Post
            Klopt marnop, daar ben ik ook mee bezig
            Nu met jouw 4 daagse split bezig sinds maandag en dat bevalt me erg goed.
            kan niet alle oefeningen doen omdat die er niet zijn bij Health Centre maar ik probeer die te vervangen voor soortgelijke.

Deze foto is trouwens van een maand terug, qua buik en borst sta ik er nu wel iets beter voor ( beginner gains )
            Leg press voor squat
            Hyperextensions voor deadlift

?
            Squat 5 x 147.5
            Bench 5 x 122.5
            Deadlift 5 x 180

Comment

bijvoorbeeld ja

squatten en deadlift zijn wel dingen waar ik mee moet uitkijken vanwege me knie, maar tot nu toe gaat leg press erg goed. hardlopen heb ik ook geen problemen mee, moet het alleen rustig opbouwen omdat ik tijden me benen niet getraind heb. anders zit ik weer met die vreselijke spierpijn van vorige week dat ik uiteindelijk amper kan lopen, maar tot nu toe gaat het goed.

Comment

Originally posted by TSS030 View Post
                bijvoorbeeld ja

squatten en deadlift zijn wel dingen waar ik mee moet uitkijken vanwege me knie, maar tot nu toe gaat leg press erg goed. hardlopen heb ik ook geen problemen mee, moet het alleen rustig opbouwen omdat ik tijden me benen niet getraind heb. anders zit ik weer met die vreselijke spierpijn van vorige week dat ik uiteindelijk amper kan lopen, maar tot nu toe gaat het goed.
                zijn een aantal punten die ik niet snap:

je geeft aan knie problemen te hebben.
                je geeft aan hard te lopen.
                en je geeft aan ipv squat leg pressen.

Als ik van iemand hoor die last heeft van knie klachten zou ik heb niet verder laten gaan op punt 2 en 3.

waarom punt 2 niet: omdat je gewoon veel klappen krijgt met hardlopen en vaak ontstaan hier klachten door.
                waarom punt 3 niet: omdat de beweging van legg press al bepaald is en die van een squat moet je zelf doen.

overigens zou ik eerst de oorzaak van de knie zoeken en als dat behandeld is pas gaan hardlopen, anders vernietig je je knie langzamerhand en gaat het steeds meer pijn doen.

Dan snap ik nog iets niet: je geeft aan tijden je benen niet getraind te hebben, daardoor krijg je vreselijke pijn?
                Ik denk ookal heb jij al 10jaar elke week je benen in de sportschool keihard getraind dan nog zal het niet uitmaken als je weer eens gaat hardlopen aangezien dit een totaal andere belasting is voor je benen.
                Calisthenics / Street workout

Comment

Ben al meerdere keren geopereerd (voetbalknie ) 2 maanden terug ongeveer voor het laatst.

Dat ik aan het trainen ben word juist aangemoedigd door mijn spec.arts.
                  Ik moet wel het hardlopen en oefeningen waar ik mijn knie belast rustig opbouwen. Er is regelmatig contact over en weer hoe het er voor staat, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Het feit dat ik leg press doe is alleen maar omdat deadliften daar niet mogelijk is.

geleidelijk voeg ik gewicht toe bij die oefeningen waar ik de knie mee belast, maak je geen zorgen het is zorgvuldig overlegt en uitgestippeld.

Die freakin`pijn in bovenbeen kwam nadat ik voor het eerst weer had hardgelopen, wil natuurlijk niet zeggen dat het daar door komt, verder heb ik die dag geen been oefeningen gedaan. kan ook zijn dat ik verkeerd gelegen heb in bed of een verkeerde beweging. de oorzaak blijft gissen. gelukkig is het nu over.

Comment

Aah oké alles is onder begeleiding dus dan is het goed
                    vind wel snel dat je weer aan de bak mag hoor 2 maanden en dan al weer hardlopen.

je kan ook dumbells gebruiken om te deadliften

suc6!
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X