squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• squat

hallo allemaal,

Ik ben van plan om z.s.m. de squat in mijn schema op te nemen, maar ik mijn gym is er geen squat-rek o.i.d., dus ik vroeg me af wat ik het beste kan doen:
    - geen squat (legpress)
    - smith machine squat ( heeft dit wel toegevoegde waarde t.o.v. de legpress?)
    - normale squat, ik moet dan dus wel die stang ik mijn nek zien te sjouwen en eerlijk gezegd vraag ik me af of dat wel goed gaat;
    want als je eenmaal 1 rep voor fail zit is het imo zeer lastig om dat ding nog over je hoofd te tillen, en dan naar de grond te brengen.

danku

Karel,

Ik doe ook geen squats ivm rugblessure die ik dan zeker weten weer ga voelen als ik ga squaten.
    Zonder squat kun je trouwens ook gewoon bruute poten opbouwen, zelf vind ik de squat te overrated, ja tuurlijk is het een goede oefening alleen het is niet als enige de goede oefening voor benem, er zijn zoveel mogelijkheden voor benen.

Walking Lunges is daarbij een goed alternatief voor, daarnaast een veriant van de leg press of evt machine hack squat als je die in je gym heb staan, dan nog 2 isos zoals leg extensions en leg curls en dan ben je klaar voor benen. En calf raise natuurlijk.

Heb ze trouwens nog nooit gedaan los. Btw
    Make it happen, shock everyone!

Comment

zou gewoon in de smith proberen. Is beter dan niks.
      Verder hangt het een beetje van je gym af. Hoe zwaar de legpress gaat etc.

smith is niet ideaal voor je vorm etc. Maar nog steeds beter dan legpressen in mijn ogen.
      Legpress, lunges en de rest zijn allemaal mooie aanvullingen.

Helemaal los zonder squatrek zou ik in ieder geval niet doen als ik jou was. tenzij je 2 helpers/spotters hebt.
      Fear is the mind killer

Comment

nja idd wat g.i.p. zegt is perfect... maar wil gwn effe zeggen dat squatten in een smith zeker niet minderwaardig is. dus mag je zeker doen.
        While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

SQ in de smith ben ik geen voorstander van, ik had ook geen los sq rek in mijn vorige gym en ben toen in de smith gaan sq, nou ik heb daardoor heel me rug verneukt, ik stond vast en tsjaa wat doe je dan, je wilt eronderuit, tsjaa hoe ga je dat doen? 5 maanden niet kunnen trainen, SQ in smith is je vorm helemaal kut en het isoleert toch wel dan, dan zou ik kiezen voor alternatieven.
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
            SQ in de smith ben ik geen voorstander van, ik had ook geen los sq rek in mijn vorige gym en ben toen in de smith gaan sq, nou ik heb daardoor heel me rug verneukt, ik stond vast en tsjaa wat doe je dan, je wilt eronderuit, tsjaa hoe ga je dat doen? 5 maanden niet kunnen trainen, SQ in smith is je vorm helemaal kut en het isoleert toch wel dan, dan zou ik kiezen voor alternatieven.
            het is natuurlijk wel aan te raden om iemand die wat verstand heeft van de 'squat' eens naar jouw beweging te laten kijken. en op de meeste smith's hebje toch van die verstelbare veiligheids blokjes dacht ik? Maar het is idd wel moeilijker dus met zwakke benen is het mss iets "gevaarlijker". De alternatieven die jij voorstelde zijn, zoals ik al zei, idd perfect. squat is perfect vervangbaar. maar IK zou het toch eens proberen.

Comment

Mss werd dit al vermeld in een ander topic maar eum train je kracht of massa?
              Indien massa moet je maar doen zoals gain is pain zegt.
              Anders --> andere gym zoeken!
              I'm not special, but not the same as you.
              Because I do things you will never do.
              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

squatten in smith is blessure gevoeliger omdat je geen speling hebt. Daarom zou ik het niet aanraden. Lunges is inderdaad aardig bruut voor je benen. stiff legged deadlift ga ik ook altijd aardig kapot van dus ik zou daar gewoon een beetje mee spelen.

en anders andere gym, een barbell boven je hoofd tillen wat je moet squaten gaat je toch niet lukken waarschijnlijk, anders squat je te licht

Comment

dankjulliewel allemaal,
                  heb het al eens in de smith geprobeerd, heeft geresulteerd in 1 week pijn in me quads, deed hem dus denk ik ook nog niet goed ook, aangezien je toch ook je gluteus en je hams moet voelen.

De reden voor mijn squatplannen is niet enkel grote benen (uiteraard wel belangrijk), maar ook overall mass, aangezien ik hier vaak lees dat de squat zowat je hele lichaam traint en goed is voor overall mass.

Het leek me wel handig om eens te proberen omdat ik een beetje aan een plateau zit, maar lettend op G.I.P 's avatar kan het blijkbaar ook anders:P

anyways, dankjulliewel, en toevoegingen zijn natuurlijk altijd nog welkom

Comment

Originally posted by Saint2D View Post
                    nja idd wat g.i.p. zegt is perfect... maar wil gwn effe zeggen dat squatten in een smith zeker niet minderwaardig is. dus mag je zeker doen.
                    wat de fuck?
                    Groeten

Comment

Waarom hoor ik niemand de Zercher squats opnoemen??????
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Revius View Post
                        wat de fuck?
                        wat ?

Comment

Originally posted by karel650 View Post
                          hallo allemaal,

Ik ben van plan om z.s.m. de squat in mijn schema op te nemen, maar ik mijn gym is er geen squat-rek o.i.d., dus ik vroeg me af wat ik het beste kan doen:
                          - geen squat (legpress)
                          - smith machine squat ( heeft dit wel toegevoegde waarde t.o.v. de legpress?)
                          - normale squat, ik moet dan dus wel die stang ik mijn nek zien te sjouwen en eerlijk gezegd vraag ik me af of dat wel goed gaat;
                          want als je eenmaal 1 rep voor fail zit is het imo zeer lastig om dat ding nog over je hoofd te tillen, en dan naar de grond te brengen.

danku
                          Ik ben geen voorstander van squatten met de smith machine.

Met een machine word je gedwongen om een gefixeerde beweging te maken vanwege het mechanisme en dat is geen natuurlijke beweging. Dat is een minpunt; bij een gefixeerde beweging vindt de belasting telkens op hetzelfde punt plaats en dat werkt blessures in de hand. Met vrije gewichten is sprake van meer variatie in de beweging.

Als er geen squat rack aanwezig is, dan is het een waardeloze sportschool. Zeg je lidmaatschap maar op en zoek een betere.

Originally posted by Saint2D View Post
                          Kom nou, jij bent powerlifter dus je zou beter moeten weten!
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Kom nou, jij bent powerlifter dus je zou beter moeten weten!
                            tjah maar is squat in smith dan zoveel slechter dan legpress?
                            ik hoop niet dat jullie dachten dat ik smith squat verkoos boven SQUAT????

Comment

Hack squats, Zercher squats, Front squats?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X