Squatte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squatte

Goedemorgen BN'rs,
    Ik vraag me af of het niet verstandig is om kniebeschermers bij het squatte etc. te gebruiken ?
    Graag u mening

Kniebeschermers? Je zit toch niet op je knieën?

Of bedoel je intapen?

Comment

volgens mij belast je je knieen heel erg met squatte ,toch ?zo ja dan voor extra steun aan de knieen een "kniebeschermer" net als dat ik bij kickboxen heb een enkel"beschermer"
      Last edited by showtime; 15-10-2011, 06:51.

Comment

Met belabberde techniek wel ja. Dus kan je beter aan je techniek/uitvoering werken

Comment

heb geen last,alleen met het oog op de toekomst(het ouder worden)alvast wat maatregelen nemen

Comment

hoe oud ben je dan?
            Ikzelf ben 40 jaar en doe setjes 5x5 op 160 kilo, top ligt op 210, geen last van m'n oude knietjes hoor, maar ik ga ook beneden parallel, scheelt ook weer....
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

34 ben ik, oke nou dan heb ik me misschien vergist en kan ik gewoon doorgaan zoals ik doe

Comment

Jezelf gewoon niet laten verleiden het gewicht te snel op te bouwen (ik moet mezelf ook af en toe tegenhouden ), zodat je jezelf de tijd geeft een fatsoenlijke techniek te ontwikkelen (en te houden).
                Bij deze "bejaarde" (37) zijn de knieen dankzij het squatten er zelfs op vooruit gegaan. Zolang je dus niet al een of andere blessure hebt zou ik gewoon zonder al dat verpakkingsmateriaal trainen, zodat je lichaam zelf sterker wordt ipv dat allerlei hulpmiddelen je knieen, rug etc op z'n plaats houden. (Ik ga er dan wel even vanuit dat je gewoon sets maakt en niet voor 1rm records gaat; daarvoor zou je misschien wel beter wraps en/of riem kunnen gebruiken)
                Last edited by ijzerkonijn; 15-10-2011, 07:38.

Comment

mij is geleerd om onder de 6 herhalingen kneewraps te gebruiken. je knieën zelf moeten natuurlijk wel de kans krijgen om aan te sterken, maar richting je top kun je beter wel wraps om doen. t kan 10 kg schelen of je ze om doet, maar t belangrijkste is dat je knieën met wraps bij elkaar blijven en je knieschijven niet in het plafond schieten:P tis ook een kwestie van voelen, maar vooral je techniek checken.
                  "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Kneesleeves kan je gerust gebruiken, van die dingen om het warm te houden. Ik heb geen last van me knieën maar heb ze wel mooi besteld voor in de winter vooral.
                    Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                      Kneesleeves kan je gerust gebruiken, van die dingen om het warm te houden. Ik heb geen last van me knieën maar heb ze wel mooi besteld voor in de winter vooral.
                      Waar vind je dat revius? zo van die blauwe (meestal) die gewichtheffers gebruiken?
                      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Als de enige functie is om de boel warm te houden, prima inderdaad

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                          Waar vind je dat revius? zo van die blauwe (meestal) die gewichtheffers gebruiken?
                          Hmm ik heb ze via ebay besteld uit Duitsland omdat het goedkoper is, maar kan ook bij sportbraceshop.nl of bij ieljastriksports.nl als je Rehbands wilt, je kan ook rucanors vinden die zijn iets goedkoper maar weet niet precies waar.

Originally posted by ijzerkonijn View Post
                          Als de enige functie is om de boel warm te houden, prima inderdaad
                          Ja en wat als je er 2,5kg meer door squat? Niet meer goed?
                          Groeten

Comment

Ja en wat als je er 2,5kg meer door squat? Niet meer goed?
                            sarcastic much ?
                            Ik bedoel gewoon dat je wraps niet alleen maar moet gaan gebruiken om te kunnen zeggen dat je x kilo meer kunt squatten. Ik squat dan liever nog even die x kilo minder totdat ik een zwaarder gewicht gewoon zelf aankan.
                            Maar goed, ik heb geen PL ambities / geen interesse in 1rm bij (bijvoorbeeld) squat. De TS gezien wat hij schrijft volgens mij ook niet.

Comment

Originally posted by ijzerkonijn View Post
                              sarcastic much ?
                              Ik bedoel gewoon dat je wraps niet alleen maar moet gaan gebruiken om te kunnen zeggen dat je x kilo meer kunt squatten. Ik squat dan liever nog even die x kilo minder totdat ik een zwaarder gewicht gewoon zelf aankan.
                              Maar goed, ik heb geen PL ambities / geen interesse in 1rm bij (bijvoorbeeld) squat. De TS gezien wat hij schrijft volgens mij ook niet.
                              Ik had het toch over sleeves, geen wraps?
                              Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X