Probleem met borst!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met borst!

Hallo iedereen,

Ik train nu bijna anderhalf jaar en ikzelf en de mensen om mij heen zien dat ik een stuk gespierder ben geworden dan vroeger.

Het probleem is dat ik merk dat mijn borst veel minder goed meegroeit dan de rest!

Ik zorg ervoor dat ik goed eet en rust (Vandaar ook de voldoende groei in andere spiergroepen) en tijdens het trainen van bijv. de bench zorg ik ervoor dat ik de oefeningen gecontroleerd en correct uitvoer.

Mijn borstschema was eerst :
    Bench Press, Incline Bench Press, Dumbell Press, Incline Dumbell Flyes

Nu doe ik :
    Incline Bench, Bench, Incline flyes en Flat Dumbell Press

Ik vroeg me af of een aantal van jullie misschien wisten waar het aan zou kunnen liggen dat mijn borst niet zo wil meegroeien.

Alvast bedankt!

Train je ook je benen?

Comment

Originally posted by Silk View Post
      Train je ook je benen?
      Ik train alles. Bovenbenen, kuiten, onderrug, bovenrug(+traps), triceps, biceps, onderarm, alledrie de schouderkoppen enz.

De squats en deadlifts zitten uiteraard in mijn schema.

Comment

Ok, wat misschien zou kunnen is dat je teveel oefeningen hebt voor je borst? Moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig ervaring mee heb, maar hoor het soms wel is.

Misschien is het handig als je je complete trainingschema en wat je eet post.

Comment

Probeer eens af te wisselen met oefeningen voor je borst
          Als je al anderhalf jaar dezelfde oefeningen doet prikkel jij je borst niet meer, tenzij je ongelofelijk in kracht vooruit schiet en elke maand 10 kg meer drukt
          :: 1.82M :: 84 KG ::
          BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Wat is het verschil met schema 1 en 2? Behalve dat de volgorde van oefeningen wat anders is?
            RAW: 155 - 155 - 220
            EQ: 190 - 165 - 230

Comment

2e schema zat fout in het moet zijn : incline press en flat flyes in tegenstelling tot schema 1 wat incline flyes en flat press is.

Ik zat zelf te denken dat het niet aan de voeding zou liggen, aangezien ik met mijn andere spieren wel goed vooruit ga. Met een slecht voedingsschema zouden die ook achterblijven lijkt me.

Ik zit qua oefeningen nog een beetje te experimenteren met nieuwe dingen. Ik zat eraan te denken om flyes eruit te gooien en chest dips daarvoor in de plaats en dan maybe nog een andere oefeningen vervangen met de decline bench.

Het zou inderdaad aan de variatie en het aantal oefeningen kunnen liggen.
              Maybe zouden jullie eens kunnen posten hoe jullie borstschema eruitziet?

Comment

Dan heb je alleen nog press oefeningen

Doe je flyes eens met kabels ipv dumbells (of andersom)
                Probeer het eens met super-sets, pyramide sets, 8x8, 5x5.. gooi je schema eens om voor 2-3 weken

Wees creatief
                :: 1.82M :: 84 KG ::
                BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Ik wilde het eens proberen, omdat ik soms weleens lees dat flyes niet echt optimaal zijn voor massagains. Kan geen kwaad om t eens te proberen tog :P

Comment

Probeer anders even deze borsttraining:

opwarmen/volpompen met cable flyes 5x15
                    dan zo zwaar mogelijk benchpressen 5x12
                    incline dumbell press 5x12
                    cable cross 5x12
                    dumbell pullover 5x12
                    alles altijd zo zwaar mogelijk pakken, dus liefst met spotter om je setjes vol te kunnen maken.
                    dit 4 weken zo doen daarna mag je je eerste schema weer pakken en dan 5x6 doen, zo zwaar mogelijk voor 4 weken en daarna zien we weer verder.(herhalen van eerste periode maar dan langer aanhouden, ca 3 maanden)
                    maar je borst zal stukken gegroeid zijn en na die 2e periode een stuk sterker.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Probeer anders even deze borsttraining:

opwarmen/volpompen met cable flyes 5x15
                      dan zo zwaar mogelijk benchpressen 5x12
                      incline dumbell press 5x12
                      cable cross 5x12
                      dumbell pullover 5x12
                      alles altijd zo zwaar mogelijk pakken, dus liefst met spotter om je setjes vol te kunnen maken.
                      dit 4 weken zo doen daarna mag je je eerste schema weer pakken en dan 5x6 doen, zo zwaar mogelijk voor 4 weken en daarna zien we weer verder.(herhalen van eerste periode maar dan langer aanhouden, ca 3 maanden)
                      maar je borst zal stukken gegroeid zijn en na die 2e periode een stuk sterker.
                      Ziet er heel interessant uit man bedankt!

Comment

Overigens : Veel mensen zeggen dat 3 oefeningen voldoende is om de borst goed aan te pakken. Wat is jullie kijk hierop?

Comment

Ligt aan je schema overal. Pak je de borst eens per week dan zou ik niet moeilijk doen over teveel: gewoon kapot maken wat je kunt, zo hard mogelijk gaan.

Pak je meerdere malen per week je borst dan is 3 oefeningen naar mijn mening genoeg.

Comment

Originally posted by DaKe View Post
                            Overigens : Veel mensen zeggen dat 3 oefeningen voldoende is om de borst goed aan te pakken. Wat is jullie kijk hierop?

Je kan zelfs al ruim genoeg hebben aan 2 oefeningen x 2 sets, maar dat is wel dan gebaseerd op HIT varianten, erg hoog intensief en kost behoorlijk wat tijd om van te herstellen.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

zal ik het maar zo zeggen, ik pak mijn borst 2x per week, maar dan doe ik echt teveel oefeningen voor mijn borst, ik ga door totdat ik niet meer mijn armen kan bewegen. meestal doe ik 5 oefeningen ervoor van 3sets of 4 sets, laatste set altijd erg hoog gewicht. dan laat ik het goed herstellen door mijn borst te laten rusten

maar bij mijn borst voel ik niet dat ik prikkelende gevoel heb, maar het volgende dagen voel ik wel dat ik spierpijn/borst kapot heb getraind.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X