opwarmreps?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• opwarmreps?

goedemorgen allemaal

in de sportschool heb ik meestal eerst uurtje fanatiek squashen.
    daarna begin ik met 2 spiergroepen op KT en dan is het wel weer mooi geweest
    nu doe ik altijd als ik begin met een oefening circa 12 hh met minder gewicht als "opwarm ronde"
    is dit wel nodig na mijn cardio daarvoor? doen jullie dit ook?
    daarna pak ik meestal nog 2 sets 10 hh op zwaarder gewicht.
    af en toe ook 10x opwarm ronde en dan 5x5 reps
    BP: 90/DL:130/SQ:125

Dat uurtje squashen zorgt uiteraard ervoor dat je lichaam opgewarmd is in zijn algemeen, en dat er een goede doorbloeding is in je hele lichaam. Toch is het verstandig om de belasting en intensiteit enigsinds op te bouwen.

Stel ik train de quadriceps en hamstrings op een dag. En ik doe drie oefeningen voor beide spiergroepen.

quads: squatten, leg press, leg extensions
    hamstrings: SLDL, glute ham bridge, leg curls

Als ik dan ga squatten, en mijn werksets liggen rond de 6-8x100 kilo. dan zou ik als volgt opwarmen:

10x50 (opwarmen)
    5x70 (opwarmen)
    5x90 (opwarmen)
    8x100 (werkset)
    7x100 (werkset)
    6x100 (werkset)

Als ik dan vervolgens de SLDL ga doen, en mijn werksets liggen rond de 6 tot 8x90 kilo. dan zou ik als volgt opwarmen:

10x50 (opwarmen)
    5x70 (opwarmen)
    5x80 (opwarmen)
    8x90 (werkset)
    7x90 (werkset)
    7x90 (werkset)

op dit moment zijn de hamstrings en de quads voldoende belast en opgewarmd. En zijn er naar mijn mening geen extra opwarmsets nodig tijdens de eropvolgende oefeningen voor quads en hams.
    -----------------------------------

los van dit verhaal, is het natuurlijk niet echt handig om eerst een uur te gaan squashen, en dan pas je krachttrainng te doen. Ik heb zelf ook zo nu en dan gesquasht, en dit is behoorlijk intensief, en dit kost je zoveel energie, dat er van je krachttraining niet heel veel zal terechtkomen.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Voor squats zou je zoiets kunnen doen als je 5*5 doet.

Eerst opwarmen:

10*20kg
      5*75kg
      3*90kg
      2*105kg

En dan de werksets

5*120kg
      5*120kg
      5*120kg
      5*120kg
      5*120kg
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

oke dank je
        ikzelf ervaar dat ik nog genoeg energie overheb voor de kt na de squash.
        van de 4x dat ik train heb ik daarvan 2x eerst squash.
        de andere 2x is even 10 min hardlopen en dan kt

Comment

dan moet je harder slaan harder rennen en meer meppen :P

Comment

Pff. ik was na een uur squashen inderdaad altijd helemaal dood.
            Sowieso eerst een uur 'cardio' voor je KT in mijn ogen niet ideaal. Waarom doe je het niet andersom?
            Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Catty View Post
              oke dank je
              ikzelf ervaar dat ik nog genoeg energie overheb voor de kt na de squash.
              van de 4x dat ik train heb ik daarvan 2x eerst squash.
              de andere 2x is even 10 min hardlopen en dan kt
              Draai het maar eens om, denk niet dat je dan nog energie hebt om 1 uur te squashen.

Na 1 uur trainen moet ik aangekleed, gevoerd en naar bed gedragen worden.
              Ssssmoking

Comment

ik squash maandag en woensdag van half 8 - half 9 met 2 andere mannen.
                we rouleren zo om de 2 wedstrijden (1 wedstrijd 10 min ongeveer) en dan heb je 10 min rust als de andere 2 spelen.
                op dit moment ben ik bezig met afvallen dus heb liever een keiharde cardio dan een keiharde KT.
                vandaag komt als het goed is mijn bestelling whey en noxipro binnen en zal vanavond (geen squash vanavond) schouders en rug pompen met noxi
                kijken hoe dat gaat, het is al heel lang geleden dat ik spierpijn heb gevoeld.
                ik ga wel tot failure elke training maar spierpijn blijft uit. ik verlang gewoon weer naar dat elke keer als ik iemand groet mn schouders het uitschreeuwen van de pijn

Comment

Met een goede combi keiharde KT en HIT-cardio ga je veel meer vet kwijtraken en afvallen dan met cardio alleen.
                  Daarnaast is de juiste voeding en timing van groot belang om te slagen met afvallen/vet verbranden.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

met mijn voeding is het top! zit op dit moment 30/40/30 ekv en circa 300 onder mijn berekend kcal verbruik.
                    timing doe ik ook aan (6x per dag), nu had ik toevallig gister wel een discussie met instructeur bij ons die zei dat dit zwaar achterhaald was (geldt ook voor eiwitshake DIRECT na training)
                    dit omdat het verhaal spieropbouwend/spierafbouwend zo regelmatig wisselt op een dag dat je dit verwaarloosbaar mag stellen.

Comment

Mijn eerste set is me warming up, is meer dan genoeg, als ik nog zou moeten opwarmen ben ik al moe voor ik echt moet beginnen.
                      "You are what you eat..."
                      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X