benen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• benen

Ik train elke dinsdag mijn benen en ik ben er wel snel mee klaar dus ik dacht dat ik te weinig deed voor me benen. Dit zijn de oefeningen die ik doe voor me benen.

Squat
    leg curl
    standing leg curl
    calf-raise
    leg-press

Ik deed eerst ook leg extensions maar ik heb ergens gelezen dat die oefening niet goed is voor je knie, daarom doe ik hem niet meer.

Als je al squats in je repertoire hebt en daarbij ook nog eens de leg press, dan hebben leg extensions geen toegevoegde waarde. Het is sowieso een achterhaalde oefening voor sportieve doeleinden.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

dankjewel voor reactie,
      Weet jij misschien of dit genoeg is, of moet ik er nog paar oefeningen bij doen (als die er zijn)

Comment

Originally posted by flapdrol View Post
        dankjewel voor reactie,
        Weet jij misschien of dit genoeg is, of moet ik er nog paar oefeningen bij doen (als die er zijn)
        Die oefeningen zijn meer dan voldoende, mits de rep ranges een beetje normaal zijn.

Comment

Het aantal oefeningen is minder belangrijk dan de kwaliteit van de training. Hoeveel sets doe jij van elke oefening en hoeveel repetities? En ik weet bijvoorbeeld ook niet hoe je techniek is bij het uitvoeren van squats. Er zijn dus allerlei factoren die een rol spelen.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

ik train nu ongeveer ruim 3 weken ik heb nu wel van de meeste oefeningen de techniek al onder controle (behalve deadlifts)
            en de sets enz. zie ik heel vaak hier 3x8 of 3x12
            maar ik doe anders ik doe 1x12
            1x10
            1x8

Dan bijvoorbeeld bij de eerste set 30kg, bij de tweede set 35kg, en bij de derde 35kg.

Comment

Ik zou als ik jou was eerst een paar maanden een full body routine doen om de technieken goed onder de knie te krijgen en om de basis te werken.
              - Dave Tate

Comment

inferno ik waardeer je reactie`s echt heel erg, maar ik train nu al ongeveer 3weken ik heb nu ook gewoon een eigen schema ik zie het niet echt zitten om een fullbody routine te doen.

Comment

inferno ik waardeer je reactie`s echt heel erg, maar ik train nu al ongeveer 3weken ik heb nu ook gewoon een eigen schema ik zie het niet echt zitten om een fullbody routine te doen.
                  Het was alleen maar advies; uiteindelijk beslis jij natuurlijk zelf wat je doet. En aangezien je al 3 volle weken je eigen schema volgt, is de keus snel gemaakt.
                  - Dave Tate

Comment

Ik doe dit:

Standing Lunches (15, 12, 10, 8, 8)
                    Squats (15, 12, 10, 8, 8)
                    Reverse Squats (15, 12, 10, 8, 8)(geen idee hoe t echt heet, ik noem het zo... In de Smith, op je rug op een matje, stang op je voeten en duwen.. zou dus ook heel goed een vertical leg press kunnen heten.. ik heb geen idee)
                    Deadlifts (10, 10, 10) (ik deadlift ook op rug-dag, vandaar niet te veel reps)
                    Leg Extensions (heb hier een routine waarbij je quads wel lekker aanpakt, niet zomaar de leg extension dus, aangezien ik zoveel hamstring en billen oefeningen heb)
                    Standing Calve Raise
                    Calve Raise (3x10, 3x10, 3x10)(tenen naar buiten, recht, tenen naar binnen)
                    :: 1.82M :: 84 KG ::
                    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                      Ik doe dit:

Standing Lunches (15, 12, 10, 8, 8)
                      Squats (15, 12, 10, 8, 8)
                      Reverse Squats (15, 12, 10, 8, 8)(geen idee hoe t echt heet, ik noem het zo... In de Smith, op je rug op een matje, stang op je voeten en duwen.. zou dus ook heel goed een vertical leg press kunnen heten.. ik heb geen idee)
                      Deadlifts (10, 10, 10) (ik deadlift ook op rug-dag, vandaar niet te veel reps)
                      Leg Extensions (heb hier een routine waarbij je quads wel lekker aanpakt, niet zomaar de leg extension dus, aangezien ik zoveel hamstring en billen oefeningen heb)
                      Standing Calve Raise
                      Calve Raise (3x10, 3x10, 3x10)(tenen naar buiten, recht, tenen naar binnen)

Hmm met die calve raise (tenen naar buiten,recht,tenen naar binnen) ga ik ook is proberen

Comment

Vind het echt apart om te zien dat sommige zo veel oefeningen voor de benen doen. Zelf doe ik squats, stiff legged deadlift en leg press, als ik dan nog puf heb soms nog een leg curl. Ben hierna echt grandioos naar de klote zou dan echt niet nog drie oefeningen kunnen doen :P Na even bijkomen superset ik nog wat calf raises met een beetje werk voor onderarmen en dan kan ik écht niks meer :P
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Hmm met die calve raise (tenen naar buiten,recht,tenen naar binnen) ga ik ook is proberen

Vergeten erbij te zetten, deze doe ik in de legpress
                          :: 1.82M :: 84 KG ::
                          BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                            Vind het echt apart om te zien dat sommige zo veel oefeningen voor de benen doen. Zelf doe ik squats, stiff legged deadlift en leg press, als ik dan nog puf heb soms nog een leg curl. Ben hierna echt grandioos naar de klote zou dan echt niet nog drie oefeningen kunnen doen :P Na even bijkomen superset ik nog wat calf raises met een beetje werk voor onderarmen en dan kan ik écht niks meer :P
                            kheb er vijf:
                            squats, legpress, SLDL, lunges, leg curl. Dit werkt bij mij erg goed, en ik struikel daarna ook echt over elk drempetlje.
                            Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                            Doel eind 2015: 100kg
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Als je al squats in je repertoire hebt en daarbij ook nog eens de leg press, dan hebben leg extensions geen toegevoegde waarde. Het is sowieso een achterhaalde oefening voor sportieve doeleinden.
                              Ik heb een tijdje het volgende gedaan en hierop zijn mijn benen echt goed gegroeid:
                              Leg extensions,
                              squat
                              leg press
                              SLDL
                              leg curl

zijn wel de 3 oefeningen waarvan jij zegt dat die combinatie niet zo goed is, toch heb ik hier goede progressie op geboekt.
                              Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                              Doel eind 2015: 100kg
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X