Ik heb wel eens gehoord dat je biceps uit 2 verschillende spieren bestaan. Een spier aan de binnenkant en spier aan de buitenkant. En dat je deze spieren afzonderlijk kan trainen, waardoor je biceps meer kan trainen op de piek of breedte. Klopt dit en zo ja met welke oefeningen kan dit ?
Biceps
Collapse
X
-
hier staan de spieren in je bovenarm en zowat alle oefeningen ervoor: Upper Arm Exercise MenuObsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.
-
-
Originally posted by Rensko View PostHet zijn wel 2 koppen (zoals de naam al zegt), dus is het niet zo dat je nadruk kunt leggen op de binnenste of buitenste kop? Net als bovenkant en onderkant borst bijvoorbeeld.
dit is met een barbellcurl dan he...
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View PostVolgens mij kun je met een brede grip de binnenkant meer benadrukken en juist met een smalle grip meer de buitenkant benadrukken..
dit is met een barbellcurl dan he...
de standaard barbel/ez bar curl schouderhoogte
de concentration curls
en dan nog de dumbel draaiende curl/kan je eventueel ook met de concentration curl doen.
Comment
-
Originally posted by Rensko View PostHet zijn wel 2 koppen (zoals de naam al zegt), dus is het niet zo dat je nadruk kunt leggen op de binnenste of buitenste kop? Net als bovenkant en onderkant borst bijvoorbeeld.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDat zal best, maar of het wat uitmaakt is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik het nogal onzinnig om de binnenste of buitenste kop proberen te benadrukken.
mijn binnenkant groeide harder dan mijn buitenkant en nu ben ik de buitenkant aan het benadrukken zodat er een vollere kop ontstaat...
uiteraard ben je afhankelijk van je genen welke vorm je biceps worden ,maar je kan het zeker beinvloeden..
dan zou jij dus ook geen incline benchpress of incline dumbell press doen om je bovenkant borst te benadrukken?
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View PostWaarom zou je dit niet doen dan?
mijn binnenkant groeide harder dan mijn buitenkant en nu ben ik de buitenkant aan het benadrukken zodat er een vollere kop ontstaat...
uiteraard ben je afhankelijk van je genen welke vorm je biceps worden ,maar je kan het zeker beinvloeden..
dan zou jij dus ook geen incline benchpress of incline dumbell press doen om je bovenkant borst te benadrukken?
Verder wil ik er nog aan toevoegen dat incline bench press heel wat anders is dan een oefening die zogenaamd de ene kop van de biceps meer benadrukt dan de andere.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostDat zal best, maar of het wat uitmaakt is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik het nogal onzinnig om de binnenste of buitenste kop proberen te benadrukken.
Comment
-
Originally posted by Rensko View PostDat is een ander verhaal, ik zeg ook niet dat je je daar op moet focussen, in tegendeel. Echter klopt het niet dat de vorm genetisch bepaald is, daar je de vorm kunt aanpassen door training (natuurlijk binnen bepaalde grenzen, maar toch). Net als jij ben ik van mening dat je je als beginner (imo gewoon de eerste 5 jaar op z'n minst) niet bezig moet houden met het bijschaven van zulke kleine details.
De vorm is wel degelijk genetisch bepaald. Door trainen wordt de spier groter maar de basisvorm veranderd niet; je kunt bijvoorbeeld de spier langer maken of een hoge piek creeeren als je daar de aanleg niet voor hebt.
Bodybuilders met een hoge biceps piek hebben een doorgaans een hogere insertie. Kijk bijvoorbeeld naar de biceps van Franco Columbu en Albert Beckles:
Sergio Oliva heeft lage inserties, waardoor hij niet die hoge piek heeft:
Dat terwijl de omvang van zijn armen wel groter is dan die van heel veel bodybuilders die wel een hoge piek hebben. Het zegt dus niets over de omvang.
Arnold is een geval apart; de rechterbicep heeft een hoge piek en de linker niet:
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Volgensmij praten we langs elkaar heen. Ik weet dat de lengte van een spier genetisch bepaald is, alleen het ging erom dat de biceps uit 2 spierkoppen bestaat, en dat je een van die spierkoppen (theoretisch in ieder geval) groter zou kunnen maken dan de andere, waardoor de vorm wat zou veranderen.
Desondanks toch een mooie post, heb zelf eigenlijk ook 1 langere en 1 kortere biceps (heb eigenlijk overal korte spieren, maar rechts heeft een nog kortere biceps dan links lijkt het ).
Comment
-
Wordt ik droevig van... Heeft nog nooit iemand van de brachialis gehoord??? De sport onder je biceps??? De biceps zorgen voor die beroemde piek. De brachialis maakt je arm gewoon dik en komt onder je biceps uit. Je traint de brachialis meer door met een rechte bar te trainen, nog meer met een draaiende dumbbell. De biceps benadruk je met rope curl s. Ps: officieel gaat t om de biceps brachii, we hebben nl ook nog een biceps in de benen zitten"is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door XanthePayeer.com is een universeel platform voor het uitvoeren van financiële transacties via internet, dat zijn gebruikers een breed scala aan mogelijkheden...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 uur geleden -
-
Antwoord op Is a data science course useful?door LauravenusAbsolutely, a data science course can be incredibly useful! With the ever-growing reliance on data in several sectors making important decisions, possessing...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 2x
- 92.5kg 4x
- 92.5kg 5x
Deficit wide grip SL DL:
- 90kg 2x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
1 week geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C