Plateaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Plateaus

Hoe doorbreken jullie plateaus? Stel je bent al een tijd op een bepaald plateau met bankdrukken. Hou momenteel dan het schema 5x5 aan, maar kom niet hoger. (elk week 2,5kg toevoegen) Wat doen jullie dan om door je plateau heen te breken?
    Truthfulness is the new religion.

ik heb hetzelfde gehad met 5x5 schema. verhogen met 2,5 kg per training is als het het plateau berijkt te veel.

ik heb een andere schema gehanteerd, waardoor meer rust en niet meer verhogen meer 2,5 kg per training meer 2,5 per week.
    oja goed op trainingsdagen eten.
    Last edited by Teddek; 10-01-2012, 08:15.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Gerol View Post
      Hoe doorbreken jullie plateaus? Stel je bent al een tijd op een bepaald plateau met bankdrukken. Hou momenteel dan het schema 5x5 aan, maar kom niet hoger. (elk week 2,5kg toevoegen) Wat doen jullie dan om door je plateau heen te breken?

normaal gesproken ga je eerst aan het set/rep protocol sleutelen volgens mij.

maar hoe dit met 5x5 zit weet ik niet. Hoop voor je dat inferno nog reageerd. Die heeft wel veel kennis over 5x5
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Deload, gooi er 10% vanaf. Als dat niet gemakkelijk genoeg voelt kan er nog meer af. Door de verminderde load herstel je beter en ga je misschien over je plateau heen voordat je opnieuw plateaut.
        Lid van de 200 club

Comment

toppen en dan weer verder met 70% van je 1rm 5x5 of een ander schema.
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

tegenwoordig geen behoefte om plateaus door te breken, ben een 'bodybuilder' en geen PL'er dus gewicht intreseerd me geen drol, als ik op een plateau bereik met fysiek verhoog/verlaag ik kcals en verander ik kwa intensiteit tijdens trainingen.
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
              tegenwoordig geen behoefte om plateaus door te breken, ben een 'bodybuilder' en geen PL'er dus gewicht intreseerd me geen drol, als ik op een plateau bereik met fysiek verhoog/verlaag ik kcals en verander ik kwa intensiteit tijdens trainingen.
              dus je veranderd nooit in reps/sets?

Comment

Met intensiteit bedoelde ik trainingsmethode...

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                  Met intensiteit bedoelde ik trainingsmethode...
                  oke, ik neem aan dat jij ook eerst het set/rep range om gaat gooien wanneer je qua gewichten (plateau) niet meer omhoog gaat?

gr.

Comment

Nah, wanneer progressie van mijn fysiek niet meer lekker loopt, kracht boeit me niet.

Comment

TIP: lees je eens in over wendler 5/3/1 is imo de optimale mix van kracht en massatraining, en vastlopen kan nagenoeg niet
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo
                      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...