Filmpje: Goeie squat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Filmpje: Goeie squat?

Hallo allemaal,

Heb net nieuwe apparaten en gewichten erbij gekocht en ben begonnen met squatten. Ik fitness dus thuis, en weet niet precies of ik mijn squats goed uitvoer.. Daarom heb ik ze gefilmt, en aangezien er hier veel mensen zijn die er veel verstand van hebben, zou ik ze willen vragen om dit filmpje te bekijken, en hier commentaar op willen geven.

Sorry voor het filmpje, niet hele goeie kwaliteit, het was donker in de garage!

Squat 55 kg - YouTube

Bedankt!
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Mag iets dieper.

Comment

Ziet er prima uit voor zover ik kan zien! Als ik kritiek moest geven zou ik zeggen dat je nog net iets dieper had kunnen gaan, maar deze squats waren ook wel ongeveer parallel.

Comment

Bedankt voor de snelle reacties!

Wat is het doel om nog dieper te gaan? want je kunt toch horizontaal en dieper dan horizontaal? Wat is het verschil?

Comment

wat mij als eerste opvalt is je diepte...ik vind het net boven paralel, dus wat dieper gaan.
          en je hebt pelvis rollunder..op zich kan dit geen kwaad maar ik zou hier wel iets aan doen.
          Probeer je knieen niet al te ver naar voren te doen..dit zorgt er alleen maar voor dat je nog dieper moet gaan.

voor de rest is de belichting een beetje slecht om echt iets te kunnen zeggen..oja haal een squatrek
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
            wat mij als eerste opvalt is je diepte...ik vind het net boven paralel, dus wat dieper gaan.
            en je hebt pelvis rollunder..op zich kan dit geen kwaad maar ik zou hier wel iets aan doen.
            Probeer je knieen niet al te ver naar voren te doen..dit zorgt er alleen maar voor dat je nog dieper moet gaan.

voor de rest is de belichting een beetje slecht om echt iets te kunnen zeggen..oja haal een squatrek
            Oke, wat houdt pelvis rollunder precies in? Dat je knieën over je tenen heen gaan? Hoe kan ik mijn knieen minder ver naar voren doen, want ik zag dat ik in het begin mijn kont naar achter steek, goed of fout?

Sorry voor de kutkwaliteit haha jaa, geen ruimte voor, over 4 maanden op kamers = fitnessen in sportschool

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
              Bedankt voor de snelle reacties!

Wat is het doel om nog dieper te gaan? want je kunt toch horizontaal en dieper dan horizontaal? Wat is het verschil?
              Door dieper te gaan train je je hamstrings, glutes en adductors beter.
              (Zeg maar iemand als ik fout ben)

Comment

Oke, wat houdt pelvis rollunder precies in? Dat je knieën over je tenen heen gaan? Hoe kan ik mijn knieen minder ver naar voren doen, want ik zag dat ik in het begin mijn kont naar achter steek, goed of fout?

ik bedoel daarmee dat je onderrug bolt als je dichtbij parallel zit. en sowieso kont zo ver mogelijk naar achter doen.

Originally posted by Mateusz View Post
                Door dieper te gaan train je je hamstrings, glutes en adductors beter.
                (Zeg maar iemand als ik fout ben)
                klopt
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Hoort idd wat dieper, je zit nog boven parallel hoor
                  maar buiten dat, de pelvis rollunder of buttwink valt wel nog mee, echter als je nog dieper gaat ga je dat wellicht wel in ergere mate hebben, dus zeker aandacht aan schenken!

Er is hier een goed topic over (kan het zo niet meteen vinden) met de filmpjes van squat rx, kijk deze zeker eens.

Squat Rx #1 - YouTube

dit is eerste filmpje van de serie, kijk volledige serie maar
                  Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Je hebt de stang ook nog vrij hoog in je nek liggen volgens mij.

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
                      maar buiten dat, de pelvis rollunder of buttwink valt wel nog mee, echter als je nog dieper gaat ga je dat wellicht wel in ergere mate hebben, dus zeker aandacht aan schenken!

Er is hier een goed topic over (kan het zo niet meteen vinden) met de filmpjes van squat rx, kijk deze zeker eens.

Squat Rx #1 - YouTube

Goed fimpje.
                      keep the focus going!

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post

Squat Rx #1 - YouTube

bestaat er ook zo een serie van deadlifts? die kerel zijn squat oefeningen ga ik alvast uit proberen tnx voor t filmpje,

@rickbeen goeie topic kerel,
                        "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Originally posted by trayn View Post
                          bestaat er ook zo een serie van deadlifts? die kerel zijn squat oefeningen ga ik alvast uit proberen tnx voor t filmpje,

@rickbeen goeie topic kerel,
                          Thanks, kheb geen zin om me rug er mee te verkloten.
                          Ga die oefeningen in dat filmpje ook doen, maar wat is er erg aan als je de stang hoog in je nek hebt liggen. Je legt ze toch op je traps?

Comment

Thanks, kheb geen zin om me rug er mee te verkloten.
                            Ga die oefeningen in dat filmpje ook doen, maar wat is er erg aan als je de stang hoog in je nek hebt liggen. Je legt ze toch op je traps?
                            Je kunt zowel "high bar" als "low bar" squatten. Je kunt op internet zoeken wat het allemaal inhoudt.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Je kunt zowel "high bar" als "low bar" squatten. Je kunt op internet zoeken wat het allemaal inhoudt.
                              Squatten met een high bar legt minder druk op de onderrug en je legt meer de nadruk op de quadtricep, bij een low bar legt je de nadruk vooral op de glute/ham.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X