als je moeite hebt met je onderrug recht te houden naarmate je dieper doorzakt kan je ook in het begin iets van een plankje neerleggen en daar met je hakken op gaan staan. Je achillespees is dan tekort (heeft bijna iedere blanke) waardoor je rug krom trekt. Door op een plankje met je hakken te staan zul je zien dat je rug recht blijft. Als je dan een paar keer per week je achillespees gaat oprekken kan je na een paar maanden (ongeveer 3-4) diep doorzakken zonder plankje met een rechte rug.
Filmpje: Goeie squat?
Collapse
X
-
Originally posted by Nieck01 View Postals je moeite hebt met je onderrug recht te houden naarmate je dieper doorzakt kan je ook in het begin iets van een plankje neerleggen en daar met je hakken op gaan staan. Je achillespees is dan tekort (heeft bijna iedere blanke) waardoor je rug krom trekt. Door op een plankje met je hakken te staan zul je zien dat je rug recht blijft. Als je dan een paar keer per week je achillespees gaat oprekken kan je na een paar maanden (ongeveer 3-4) diep doorzakken zonder plankje met een rechte rug.
Kunnen we ook nog proberenDon't ever let somebody tell you, you can't do something.
People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg
Comment
-
Originally posted by Nieck01 View Postals je moeite hebt met je onderrug recht te houden naarmate je dieper doorzakt kan je ook in het begin iets van een plankje neerleggen en daar met je hakken op gaan staan. Je achillespees is dan tekort (heeft bijna iedere blanke) waardoor je rug krom trekt. Door op een plankje met je hakken te staan zul je zien dat je rug recht blijft. Als je dan een paar keer per week je achillespees gaat oprekken kan je na een paar maanden (ongeveer 3-4) diep doorzakken zonder plankje met een rechte rug.
Zoals oa Falstyr het al 1000x gezegt heeft, dat is het probleem even opzijschuiven, niet het probleem oplossen...
Rekken ok, maar plankje neen, dat is totaal niet nodig.Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105
Comment
-
Originally posted by Triple Aces View PostNeen neen neen... hoevaak gaat dit kutadvies nog langskomen in dit soort topics?
Zoals oa Falstyr het al 1000x gezegt heeft, dat is het probleem even opzijschuiven, niet het probleem oplossen...
Rekken ok, maar plankje neen, dat is totaal niet nodig.Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
Doel eind 2015: 100kg
http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html
Comment
-
Originally posted by Nieck01 View Posthoezo niet? hoe wil je in het begin dan ver doorzakken zonder je rug te buigen?maar voor je zakt buik goed vol steken met lucht en zo je arch en spanning goed houden
In die reeks filmpjes geven ze meerdere goede tips, is de moeite waard om eens goed te bekijken, maar op een plankje gaan staan zit er allesinds niet bij.Last edited by Triple Aces; 24-01-2012, 10:19.Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105
Comment
-
squats zien er redelijk uit. adviezen zijn al voorbij gekomen
en verder een plankje onder je hakken is alleen nodig als je kuiten zo kort zijn dat je hak meteen van de grond af komt als je knieen ook maar een klein beetje naar voren gaan. anders is het helemaal niet nodig.
wel een orgineel squatrek. maar denk er even om hoezwaar je hem kan belasten he, zou zonde zijn als hij inzakt als je de barbell teruglegt.
gewoon elke avond even 5min rekken en dan is de butwink er heel erg snel uit, en dan kun je veilig iets dieper zakken
Comment
-
Originally posted by Triple Aces View PostHoort idd wat dieper, je zit nog boven parallel hoor
maar buiten dat, de pelvis rollunder of buttwink valt wel nog mee, echter als je nog dieper gaat ga je dat wellicht wel in ergere mate hebben, dus zeker aandacht aan schenken!
Er is hier een goed topic over (kan het zo niet meteen vinden) met de filmpjes van squat rx, kijk deze zeker eens.
Squat Rx #1 - YouTube
dit is eerste filmpje van de serie, kijk volledige serie maar
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ng-diepte.htmlI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by marjarijssen View PostMet een plankje los je het probleem niet op en mogelijk zelfs vergroot doordat de stand van je lichaam veranderd.
De stand van je lichaam blijft vrijwel hetzelfde omdat de stang ondanks plankje nog steeds in een verticale baan blijft.
Ik heb dit advies gekregen van iemand die zelf (grote) mensen heeft begeleid en die al lang in het vak zit. En nu kunnen jullie zeggen dat hoe lang je bezig bent met bb niks met je kennis heeft te maken maar voor mij heeft het perfect geholpen.Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
Doel eind 2015: 100kg
http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html
Comment
-
Bedankt voor de vele reacties!
Uit meerdere adviezen hoor ik dus dat het beter is om geen plankje te gebruiken, maar toch bedankt voor je adviezen Nieck!
Ik ga die filmpjes kijken, en nu weet ik ook waar ik op moet letten met mijn squats. Goed inademen en kont naar achter, rug hol.Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
Comment
-
Originally posted by Nieck01 View Postik zeg ook niet dat je het oplost en dat hij altijd maar een plank dr onder moet schuiven, maar die buiging in de onderrug komt doordat de achillespees te kort is. Door een plank tijdelijk te gebruiken kan je toch nog diep doorzakken zonder je onderrug te verneuken. Door je achillespees te rekken heb je een steeds minder hoge plank nodig en na 3-4 maanden geen meer.
De stand van je lichaam blijft vrijwel hetzelfde omdat de stang ondanks plankje nog steeds in een verticale baan blijft.
Ik heb dit advies gekregen van iemand die zelf (grote) mensen heeft begeleid en die al lang in het vak zit. En nu kunnen jullie zeggen dat hoe lang je bezig bent met bb niks met je kennis heeft te maken maar voor mij heeft het perfect geholpen.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostJe kunt beter aan je flexibiliteit werken en DAARNA met gewicht op je rug gaan squatten. Aan de basistechniek werken heet dat.Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
Comment
-
Originally posted by Rickbeen View PostOke, maar moet ik nu gewoon verder squatten als ik op het filmpje deed, en wat meer mijn rug hollen, of moet ik nu helemaal overnieuw beginnen met een lege stang?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-