Onderkant borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Onderkant borstspieren

Ik train nu ongeveer 4 maanden en het begint wat vorm te krijgen. Ik train 3 à 4 x week en let goed op wat ik eet. Kortom het gaat de goede kant op. Wel heb ik een vraag met betrekking tot mijn borstspieren. Deze beginnen aardig vorm te krijgen en worden best stevig (beginnend weliswaar), maar de onderkant lijkt wat achterop te lopen. Daar is het toch nog zwakker. Mijn vraag is of er een toestel/oefening bestaat die zich focust op de onderkant. Ik train enkel nog op toestellen in de sportschool. Voor de borstpieren is dit de chestpress en de pectoral van Technogym (zie bijlage indien nodig). Is dit voldoende en moet ik deze oefeningen blijven doen of bestaat er nog wat dat aan te raden is?
    Alvast bedankt
    Attached Files
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Je kan proberen incline of decline (BP) te doen, daarmee train je als goed is boven en onder mee, nu weet ik dat je borst spieren niet kan isoleren, maar zoiets had ik gelezen
    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Bankdrukken is de basis voor borst. Begin daar maar eerst mee en je zult je gehele borst pakken. Je zou wat chest dips kunnen doen die concentreert zich wat op de onderkant en is lekker voor je triceps.
      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

geweldig, dank jullie wel voor de tips

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
          Je kan proberen incline of decline (BP) te doen, daarmee train je als goed is boven en onder mee, nu weet ik dat je borst spieren niet kan isoleren, maar zoiets had ik gelezen
          Decline is meer voor onderkant, en incline voor bovenkant. Deze verschillende oefeningen zullen niet zon enorm verschil maken qua massa ontwikkeling boven of onder, maar als je dan toch de onderkant wil benadrukken kun je beter decline oefeningen doen ipv incline.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
            Bankdrukken is de basis voor borst. Begin daar maar eerst mee en je zult je gehele borst pakken. Je zou wat chest dips kunnen doen die concentreert zich wat op de onderkant en is lekker voor je triceps.
            Precies +1

Ik ken jou vetperc niet en of je vet onder aan de borst hebt, span je borst maar en kijk of je los weefsel kunt beetpakken, een klein laagje vet vooral onder aan de borst kan het al doen lijken dat je spieren niet zijn ontwikkeld.

Sommige mannen hebben nu eenmaal makkelijk een iets meer vet in deze streek!
            Minder koolhdr en vetten en meer cardio, en je zult zien dat de vorm er wel degelijk is.

Comment

Ik heb een BF van 12%, althans volgens de methode van taille- en nekomtrek op te meten (is deze uberhaupt te vertrouwen of kan dat fors tegenvallen?). Wanneer ik de borst opspan heb je idd nog een klein beetje los weefsel (net voldoende om vast te nemen met 2 vingers). Stelt niet veel voor maar strakker zou leuker zijn
              Bench press heb ik nog niet gedaan... Alles met losse gewichten en banken staat in mijn sportschool een verdiep lager en daar komen voornamelijk de die-hards trainers. Met mijn 64kg ben ik nog wat te onzeker om me daar te tonen :S

Comment

Meestal zijn die diehards best behulpzaam hoor. Gewoon doen, anders blijf je altijd klein
                Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                  Ik heb een BF van 12%, althans volgens de methode van taille- en nekomtrek op te meten (is deze uberhaupt te vertrouwen of kan dat fors tegenvallen?).Kan idd veel afwijken, huidplooimeting is beter ff naa vragen op je spotschool Wanneer ik de borst opspan heb je idd nog een klein beetje los weefsel (net voldoende om vast te nemen met 2 vingers). Stelt niet veel voor maar strakker zou leuker zijn
                  Bench press heb ik nog niet gedaan... Alles met losse gewichten en banken staat in mijn sportschool een verdiep lager en daar komen voornamelijk de die-hards trainers. Met mijn 64kg ben ik nog wat te onzeker om me daar te tonen :S, lijkt mij dat je toch naar de kelder moet, vraag na of je hier begeleiding krijgt en een fullbody schema om aan de oefeningen te 'wennen' , en iedereen is een keer begonnen en van de grote jongens ga je meer leren dan de fitnessende kantoorpikkies
                  Gewoon doen, succes

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X