Ja inderdaad iedereen moet zelf weten wat ie wil en prettig vindt. Zelf lijkt het me niet prettig om gewichten tussen de 140/160 en 200kilo met een bandje aan mijn polsen vast te binden als ik ga liften of rowen. Ik hou dan liever de regie compleet zelf in handen.
trainen met straps, wel of niet doen?
Collapse
X
-
Straps voor PL? Je wil zoveel mogelijk heffen ja, maar wel binnen de regels van je fed. en geen enkele laat straps toe
zijn eerder bb'ers die ganse (vooral rug-) training ermee rondlopen hoor.
Sponsjes zijn zeker goed om grip te trainen, omdat je de barbell zo 'dikker' maakt en dus harder moet werken met onderarmen om vast te houden = grotere onderarmen
maar je grip op de barbell verbeterd er op de moment zelf niet van, normaal kan je ook juist minder vasthouden dan.
straps zou ik zo laten... zoals je het zelf zegt, je verwaarloosd de onderarmen dan alleen maar
oplossing lijkt me Mg (maar dat wil je niet), of zoals marcel zegt: hooked grip
of gewoon wachten, grip is iets dat wel snel bijtrekt vind ik persoonlijk.Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105
Comment
-
Nooit straps gebruiken, enkel indien het niet anders gaat..
Voor mij bijvoorbeeld als ik 50 reps shrugs doe of 70 reps standing calf raises, moet je de barbell zo lang vasthouden dat je het wel met straps moet doen.
Ook DBrow moet ik op men werkgewicht meestal straps gebruiken.
Gebruik dus gewoon zo weinig mogelijk straps en gebruik Mg (eventueel mixed grip bij sommige oefeningen).
Maar indien het niet anders kan zou ik toch straps gebruiken.
Zoals triple zegt, sponsjes geven niet meer grip.
Maakt barbell enkel dikker waardoor onderamen het nog lastiger hebben (zelfde met handschoenen).On a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
mixed grip doe ik in principe nergens bij. Als ik een keer echt zwaar zou gaan deadliften wel, maar anders nooit.
Vind ik kut werken mixed grip en dan steeds moeten afwisselen van de grip per set.....
en ja ik heb een heeeeel erg klein pikkie ....gheheh, miereneukert he..... maar ik moet dan echt per set afwisselen voor perfecte symmetrie......1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by Triple Aces View PostStraps voor PL? Je wil zoveel mogelijk heffen ja, maar wel binnen de regels van je fed. en geen enkele laat straps toe
zijn eerder bb'ers die ganse (vooral rug-) training ermee rondlopen hoor.
Sponsjes zijn zeker goed om grip te trainen, omdat je de barbell zo 'dikker' maakt en dus harder moet werken met onderarmen om vast te houden = grotere onderarmen
maar je grip op de barbell verbeterd er op de moment zelf niet van, normaal kan je ook juist minder vasthouden dan.
straps zou ik zo laten... zoals je het zelf zegt, je verwaarloosd de onderarmen dan alleen maar
oplossing lijkt me Mg (maar dat wil je niet), of zoals marcel zegt: hooked grip
of gewoon wachten, grip is iets dat wel snel bijtrekt vind ik persoonlijk.
Wat je wel ziet is dat heel veel bodybuilders straps gebruiken. Hoef je niet te concentreren over knijpen in de barbel en meer op spier samentrekkingen. Er zijn meer dan genoeg pro BBérs die straps gebruiken bij allerlei rug oefeningen zodat ze hun handen/armen merendeels buitenspel zetten en puur de rug pakken.
Wat bij mij werkte was magnesium en gewoon bewust harder knijpen tot de barbel afdruk in me handen stonden. Wordt je grip vanzelf beter in de loop der tijd. Daarnaast is het ook persoons gebonden heb ik gemerkt. Sommigen hebben gewoon grip problemen met deadlift. Maar bij farmer walk en zo, waarbij de hand in natuurlijke positie staat kan zo iemand opeens veel meer pakken dan met een deadlift.Last edited by Falstyr; 26-03-2012, 20:01.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostInderdaad ik raad ook nooit straps aan. In elke post die men opzoekt zullen mensen het me eerder zien afraden. Magnesium is meer dan genoeg. En een bak gevuld met witte poeder vindt je op elke wedstrijd. Straps niet tenzij je toevallig bij een federatie zit die het toe staat. Maar 'zelfs bij zo'n federatie zou ik puur op princiepe geen straps gebruiken.
Wat je wel ziet is dat heel veel bodybuilders straps gebruiken. Hoef je niet te concentreren over knijpen in de barbel en meer op spier samentrekkingen. Er zijn meer dan genoeg pro BBérs die straps gebruiken bij allerlei rug oefeningen zodat ze hun handen/armen merendeels buitenspel zetten en puur de rug pakken.
Wat bij mij werkte was magnesium en gewoon bewust harder knijpen tot de barbel afdruk in me handen stonden. Wordt je grip vanzelf beter in de loop der tijd. Daarnaast is het ook persoons gebonden heb ik gemerkt. Sommigen hebben gewoon grip problemen met deadlift. Maar bij farmer walk en zo, waarbij de hand in natuurlijke positie staat kan zo iemand opeens veel meer pakken dan met een deadlift.
Comment
-
Originally posted by Oldtimer View PostHet lijkt mij dat de sportschool welke toegerust is op PL, al krijt in huis heeft maar ik kan mij voorstellen dat niet alle sportschoolhouders zitten te wachten op jou met je poeder.......
OT: je wilt het niet horen, maar magnesium is waarschijnlijk de beste oplossing. Ikzelf kan mij volledig vinden in hetgeen gleke schreef.Last edited by dynobet; 29-03-2012, 16:22.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
5 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: