Barbell bench press, diepte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Kraakerd View Post
    Wat ik heb gelezen is dat als je klein bent. Je beter een zo groot mogelijke beweging kunt maken. Dus net niet helemaal tegen de borst.

En al ben je best wel lang bijv. 1,90 dat je dan duidelijk minder diep de stang laat zakken.

Dit lijkt mij ook erg logisch omdat die beweging van een lang iemand gewoonweg veel langer is. Vooral met veel gewicht en veel setjes riskeert een lang iemand op een pees-scheuring als hij volledig de stang laat zakken. Verder zou ik over het algemeen niet de stang op de borst laten stuiteren. Je bent dan alleen maar aan het cheaten, terwijl je juist de borstspier zoveel mogelijk het werk wilt laten doen.

Al je laat zakken tot je iets rek voelt in je pec's dan ben je al diep genoeg. Dieper hoeft niet.
    Als het niet comfortabel meer aan voelt qua diepte en rek dan is het niet goed.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dus een lang iemand moet de stang niet helemaal laten zakken en een kort iemand wel?

je praat echt onzin nu
      sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Sorry voor de overpost! Ik zag het met de 1e post niet staan.
        Last edited by Kraakerd; 27-03-2012, 13:37.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Zeer goede informatie van David Tate! Een van de beste filmpjes, zonder meer.
          Maar alleen voor PL he........
          Maar filmpje duurt veels te lang en duurt te lang voordat het over de oefening gaat.

Voor bodybuilders is het verder sowieso niet relevant. Bij ons blijft het een borst oefening en geen fullbody excercise.
          Je ziet al een erg groot verschil in andere filmpjes. PL elastieken aan de armen omdat je de bar uit elkaar moet trekken BB geen elastieken omdat je je armen naar elkaar toe moet duwen.

2 werelden.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Ik zie Wollie meelezen.....herken je de gym Wollie? B2B....
            Jups, is echt een goede gym. Heel veel kennis daar.

Ik train er alleen niet

Comment

Originally posted by Kraakerd View Post
              Sorry voor de overpost! Ik zag het met de 1e post niet staan.

hahahah, geeft niet, maar je hebt gewoon gelijk, gewoon zover je kan.

Als je langere armen hebt dan is het gewoon moeilijker dan wanneer je kortere armpje heb.

Comment

ik hou graag spanning op mijn borst dus ik raak mijn borst nooit aan
                There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Maar alleen voor PL he........
                  Maar filmpje duurt veels te lang en duurt te lang voordat het over de oefening gaat.

Voor bodybuilders is het verder sowieso niet relevant. Bij ons blijft het een borst oefening en geen fullbody excercise.
                  Je ziet al een erg groot verschil in andere filmpjes. PL elastieken aan de armen omdat je de bar uit elkaar moet trekken BB geen elastieken omdat je je armen naar elkaar toe moet duwen.

2 werelden.
                  Hoezo? Hij geeft nuttige informatie over de oefening die betrekking hebben tot veiligheid, blessure preventie, etc.

Wat hij van 0:15 - 0:22 zegt, daarmee slaat hij de spijker op de kop. Ook hier in het forum komt het regelmatig voor dat iemand met de vraag komt wat hij moet doen omdat hij vast zit met bankdrukken. En gelijk wordt er geadviseerd dat hij een hele riks oefeningen moet doen, moet afwisselen, etc.

Allemaal goedbedoeld, maar over de techniek zelf wordt vaak geen woord gerept. Terwijl daar veel winst te boeken valt. Er komt veel meer bij kijken dan domweg een gewicht omhoog duwen en dat geldt ook voor bodybuilding.

Er wordt telkens onderscheid gemaakt tussen BB en PL, maar naar mijn weten zijn ook bodybuilders gevoelig voor blessures. Ga je als bodybuilder met een gebogen pols bankdrukken, dan loop je evengoed kans om geblesseerd te raken. Lig je als bodybuilder als een slappe vaatdoek op die bank, dan loop je evengoed kans dat het mis gaat en dat je uit balans raakt.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Ik ging altijd tot borst, maar nu best last van schouder. Zou zelf nu niet meer veel verder dan 90 graden gaan om kans op overbelasting te verminderen. Met db press lukt het wel zonder moeite om dieper te gaan.
                    Train hard or go hormone

Comment

Alweer een discussie over het pl en bb bankdrukken....wordt er langzamerhand echt schijtziek van.
                      Mijn mening: 'bodybuilders' doe wat jullie niet laten kan en 'powerlifters' doe de techniek die tate laat zien (voor een veiligere en sterkere bench (en een sterkere bench zorgt ook voor meer massa op de pecs)). Dus keuze is snel gemaakt dan.
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                        Alweer een discussie over het pl en bb bankdrukken....wordt er langzamerhand echt schijtziek van.
                        Mijn mening: 'bodybuilders' doe wat jullie niet laten kan en 'powerlifters' doe de techniek die tate laat zien (voor een veiligere en sterkere bench (en een sterkere bench zorgt ook voor meer massa op de pecs)). Dus keuze is snel gemaakt dan.
                        so true
                        Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

alweer een discussie over het pl en bb bankdrukken....wordt er langzamerhand echt schijtziek van.
                          Like :d
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                            Ik heb nog altijd het "probleem" dat ik die aap zonder tshirt niet geloof.
                            Vind hij zichzelf zo geweldig?
                            Hahahahah ik geef je gelijk dat hij zich inderdaad zo geweldig vindt.
                            Attached Files

Comment

enige verschil in BB bank en powerlift is dat PL paused drukt en de meeste bodybuilders niet.

dave tate is de expert op het gebied van bankdrukken. het filmpje duurt misschien wat lang. maar het duurt ook een tijd voordat je een oefening kan met de goede taktiek.

dus tot je borst laten zakken. (tenzij je ergens last van heb waardoor het voor jou niet mogelijk is)

Comment

Er werd toch nergens gevraagd om een PL'ers filmpje en methode of wel?
                                Als er meerdere methodes worden gebracht dan brengt dat alleen maar verwarring en dus ook discussie.

We zitten niet in het PL gedeelte hier dus ik verdedig de BB methode die werkt voor een betere en grotere chest.
                                Dus niet janken als er dan een discussie kom zodra er niet relevante filmpjes worden geplaatst buiten het PL gedeelte.

Zodra er bovenaan staat dat we in het PL gedeelte zitten hou ik me bek en als we in he BB gedeelte zitten, opzouten met PL technieken om zoveel mogelijk kilo's te verplaatsen.
                                Voor een BB'er maakt het geen ene flikker uit hoeveel kilo's hij gebruikt, als de te trainen spier maar werkt.

Juist om dit gezeik kwijt te zijn is er het PL gedeelte vorig jaar gemaakt.

zodra Tate ergens vertelt hoe je grotere pec's krijgt, zonder je schouders en triceps zwaar te vermoeien ben ik weer geinteresseerd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X