Barbell bench press, diepte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Barbell bench press, diepte

Hallo,

Wat ik me af vroeg is hoe diep je moet gaan met de barbell bench press. Dus tot hoever je de stang naar je borst brengt.

In het filmpje van Scott Herman zegt hij dat je moet gaan tot je bovenarmen 90 graden zijn en niet verder. Maar in andere filmpjes zie je dan weer mensen die verder dan deze 90 graden gaan, hoe moet het nou precies of kan het allebei?

Hier het filmpje: How To: Barbell Bench Press - YouTube

Originally posted by FitCH View Post
    Hallo,

Wat ik me af vroeg is hoe diep je moet gaan met de barbell bench press. Dus tot hoever je de stang naar je borst brengt.

In het filmpje van Scott Herman zegt hij dat je moet gaan tot je bovenarmen 90 graden zijn en niet verder. Maar in andere filmpjes zie je dan weer mensen die verder dan deze 90 graden gaan, hoe moet het nou precies of kan het allebei?
    Ik heb nog altijd het "probleem" dat ik die aap zonder tshirt niet geloof.
    Vind hij zichzelf zo geweldig?

Anyway. Ik doe altijd een touch en go.
    Is zwaarder en is een must voor PL.
    Voor mij lijkt de enige reden dat je niet touch en go doet ofwel:
    je bent al vrij buff en wil de focus van de bench verleggen door niet zo diep te gaan (klopt toch hé?)
    of om meer gewicht te nemen en dit is een no-no.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Kan allebei.

Martin benchpressen voor betere borstspieren. - YouTube
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik raak mijn borst altijd net wel of net niet.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
          Ik raak mijn borst altijd net wel of net niet.
          ik ook, soms heb ik wel dat ik er met een paar setjes wat ruimer boven blijf, maar meestal net wel net niet aanraken.

Comment

Ik zie Wollie meelezen.....herken je de gym Wollie? B2B....

Comment

Altijd op de borst, eigenlijk elke rep bijna paused.
              sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

naar mijn weten is het zo dat je idd rond die 90 graden blijft,
                tenzij je natuurlijk al een Grote borst hebt, dan staat 90 graden vaak dus gelijk aan net wel/niet aanraken.

reden voor 90 graden was volgens mij dat dit beter voor je schouders was (correct me if i'm wrong)

ik zelf doe altijd nét niet aanraken, want als ik dieper ga heb ik het idee dat ik 'm amper omhoog krijg
                18 jr/179cm/81kg/bf 11%
                SQ 1x90 BP 1x100 DL 1x140
                Living the dream that's called "my life"!

Comment

Tijd dus om gewicht terug te nemen en je techniek aan te passen. Aan halve oefeningen hebben we niks

Comment

Originally posted by marnop View Post

Duimen niet om de stang?

Comment

Dave Tate's Six-Week Bench Press Cure - YouTube

Comment

Zeer goede informatie van David Tate! Een van de beste filmpjes, zonder meer.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Wat ik heb gelezen is dat als je klein bent. Je beter een zo groot mogelijke beweging kunt maken. Dus net niet helemaal tegen de borst.

En al ben je best wel lang bijv. 1,90 dat je dan duidelijk minder diep de stang laat zakken.

Dit lijkt mij ook erg logisch omdat die beweging van een lang iemand gewoonweg veel langer is. Vooral met veel gewicht en veel setjes riskeert een lang iemand op een pees-scheuring als hij volledig de stang laat zakken. Verder zou ik over het algemeen niet de stang op de borst laten stuiteren. Je bent dan alleen maar aan het cheaten, terwijl je juist de borstspier zoveel mogelijk het werk wilt laten doen.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                            Duimen niet om de stang?

Ja was een foutje....duimen MOETEN WEL om de stang.
                            Ik doe dat meestal zo als er geen of weinig gewicht aan hangt. Zodra ik boven de 100kilo ga gaan de duimen er altijd omheen.
                            Erg slechte gewoonte van me om het bij lagere gewichten niet te doen.

Comment

Wat ik heb gelezen is dat als je klein bent. Je beter een zo groot mogelijke beweging kunt maken. Dus net niet helemaal tegen de borst.

En al ben je best wel lang bijv. 1,90 dat je dan duidelijk minder diep de stang laat zakken.

Dit lijkt mij ook erg logisch omdat die beweging van een lang iemand gewoonweg veel langer is. Vooral met veel gewicht en veel setjes riskeert een lang iemand op een pees-scheuring als hij volledig de stang laat zakken. Verder zou ik over het algemeen niet de stang op de borst laten stuiteren. Je bent dan alleen maar aan het cheaten, terwijl je juist de borstspier zoveel mogelijk het werk wilt laten doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X