Schouder, incline dumbell press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouder, incline dumbell press

Hee,

Vandaag de incline dumbell bench press gedaan maar merkte toch dat ik last kreeg van me schouder..

Wat hier aan te houden? Je armen iets verder naar voren houden schijnt te helpen, wat nog meer? Meer mensen die hier last van hebben?

met incl press pak je de voorkant schouders mee.
    wellicht de ellebogen wat meer naar binnen en dumbels niet boven tepellijn uit laten komen.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
      met incl press pak je de voorkant schouders mee.
      wellicht de ellebogen wat meer naar binnen en dumbels niet boven tepellijn uit laten komen.
      Dat ik ze meetrain heb ik begrepen, maar ben nu eerder geneigd om de oefening af te kappen omdat ik 'm in me schouders voel dan dat ik 'm in me borst voel ;p.

En dat lijkt me niet echt goed. Dus ellebogen wat meer naar binnen en armen dus niet te ver naar achter houden

Comment

Staat de hoogte van je bankje wel goed?

Comment

Originally posted by niekje View Post
          Staat de hoogte van je bankje wel goed?
          Staat op 30 graden ongeveer, een verhoginkje nadat ie flat stond.
          Dus te hoog zal die zeker niet staan.

Comment

Iets hollere onderrug trekken en schouderbladen samen trekken.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Iets hollere onderrug trekken en schouderbladen samen trekken.
              Thanks! Zal het eens uitproberen.

Dus;

- Elllebogen wat meer naar binnen trekken
              - Armen niet te ver naar achter doen
              - Bankje niet te hoog, op 30 graden (maar dat doe ik al)
              - Hollere onderrug trekken en schouderbladen samentrekken.

Zal het gaan proberen! Thanks voor de tips!

Heb nu wel aardig last van me linker schouder, en dan vooral aan de zijkant.

Comment

Ik zet bankje eigenlijk altijd wat schuiner, zo rond de 40-45, als je dan licht arched, schouders naar achter en borst omhoog doet voel ik echt me bovenborst hard pompen.
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

30 graden raakt bovenborst vaak wel meer dan 40 graden, hoe meer incline hoe meer front deltoid.
                  Lid van de 200 club

Comment

Omdat je dan meer richting rechtop zittend gaat, das logisch ja. Was wel lol, laatst iemand die deed gwn een DB press, en die zei van (tegen persoon waarmee hij trainde), niet te ver naar voren gaan, anders pak je de bovenkant van je borst. (Hij zat gwn rechtop met rugleuning) Ik dacht echt van serieus dude.. the f xD?

Ook armen niet tever naar voren duwen, anders word de distance te groot, en dus gewicht te zwaar wat dus gevolgen heeft voor je schouders.

Comment

Als je je borst wat omhoog drukt, kan je je bovenborst echt wel hard voelen hoor. Moet je zien hoe hoog je bovenborst ligt Pectoralis Major (Clavicular Head) Tegen je sleutelbenen aan en naast je anterior deltoid. Deed zelf ook lange tijd 30 graden en recht liggen, maar nu ik iets schuiner ga voel ik me bovenborst echt branden
                      Last edited by GespierdeMug; 31-03-2012, 10:49.
                      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Incline oefeningen is voor mijn schouders ook een probleem. Probeer het in ieder geval niet te overbelasten en bouw het langzaam op. Probeer anders incline benchpress, misschien is dat relaxter voor je schouders.
                        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                          Incline oefeningen is voor mijn schouders ook een probleem. Probeer het in ieder geval niet te overbelasten en bouw het langzaam op. Probeer anders incline benchpress, misschien is dat relaxter voor je schouders.
                          Vind de incline bench-press geen hele fijne oefeningen. Heb het gevoel dat ik te weinig zicht heb op de oefening ofzo, heb ik bij incline dumbell press ook wel beetje. Kan daarbij niet echt goed inschatten of ik de uitvoering goed doe, als ik plat op bankje lig kan ik dat beter inschatten op de een of andere manier.

Ik zal eerst eens even de gegeven tips hier gaan uittesten, en als ik dan nog last van mijn schouder krijg, dan misschien toch maar de incline bench press overwegen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X