Face pulls: wat Mark Rippetoe ervan vindt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Eh General, had je het nou over 20 kilo pull:P

OT: Ik zweer bij facepulls, doe ze juist om mijn schouders los te krijgen na een bank of pp sessie..
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Een echt juiste fp doe ik op het eind van de rest met 15 reps met een kg of 20.

@ Sean
      Wanneer doe je dan die facepulls in je training? En wat druk je?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

@ Sean
        Meestal plaats ik ze na de rows of pulldowns (dus 2e rugoefening die het accent op lats/traps en biceps legt) en dan iets van 8-12 reps met 40kg. Benchen zou ik in die reprange met een kg of 72 kunnen.

De hele lichte cheat zit hem overigens in het feit dat ik mezelf nergens kan 'locken' tegen een stang, en dus gewoon moet hangen terwijl ik met een variërende tegendruk vanuit de voeten moet proberen anticyclisch te werken. Niet in een mewerkende erector spinae.
        Last edited by scoobydoo; 09-04-2012, 08:23.
        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
          Meestal plaats ik ze na de rows of pulldowns (dus 2e rugoefening die het accent op lats/traps en biceps legt) en dan iets van 8-12 reps met 40kg. Benchen zou ik in die reprange met een kg of 72 kunnen.

De hele lichte cheat zit hem overigens in het feit dat ik mezelf nergens kan 'locken' tegen een stang, en dus gewoon moet hangen terwijl ik met een variërende tegendruk vanuit de voeten moet proberen anticyclisch te werken. Niet in een mewerkende erector spinae.
          En het gewicht wordt niet gehalveerd door het katrolsysteem ? Verder kan een deel van de cheat zitten in het niet helemaal afmaken van de beweging of veel vaart maken in het begin van de beweging , waar je een stuk sterker zult zijn (los van het helpen met de erector spinae waarvan je aangeeft dat je dat niet doet)

Comment

Ondanks de vlakken misschien hetzelfde zijn krijg je wel een andere belasting tijdens de oefening. Zoals elke oefening moet je hem gewoon doen op geleide van de aan/afwezigheid van klachten. Mijn schouders zijn relatief inflexibel en ik vind facepulls daarom ook geen fijne oefening. Evt kan je je ellebogen iets naar onder plaatsen lijkt me? Misschien net iets minder nadruk op de posterior delts, maar nog wel genoeg lijkt me.
            Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

@ Sean
              In dat geval zal ik mezelf dan als bijzonder beschouwen. Het verschil is namelijk net een factor 1,8-2,0. En cheaten is maar in minimale hoeveelheden.
              sinds wanneer gebruiken we een kabelstation in het meten van je kracht?

20kg face pulls met 15 reps doe ik ook...zwaar genoeg. Bij een andere kabelstation doe ik weer 67 kg met 10 reps..zegt dus weinig.

Daarnaast vind ik dit gewoon een heerlijke oefening...2 dagen erna nu lekkere spierpijn in mijn bovenrug en achterkant schouders. Ik breng de touw wel iets hoger, ongeveer ooghoogte en raak bijna me kop aan.
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                sinds wanneer gebruiken we een kabelstation in het meten van je kracht?
                Sinds:
                -Ik altijd hetzelfde cable station gebruik voor die oefening. Dit maakt het zien van progressie over de tijd eenvoudiger
                -Het cable station geen katrolsysteem bevat en het gewicht ook niet halveert.

Maar speciaal voor jou zal ik eens kijken of het stickertje wat vertelt dat het 20kg is, ook daadwerkelijk klopt.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Teringnerd rippetoe.. Zijn mening is overrated. Doe wat je zelf lekker vind, zorg dat je 'tight' blijft en er zoveel mogelijk spanning op je hele lichaam staat bij de grote oefeningen (dus niet de spier voelen perse).

Ik moet wel zeggen dat ik de facepull ook geen ideale oefening vind. Echter een oefening licht doen en hogere reps kan je je bijna niet mee blesseren. De impact op je lichaam is dan zo klein..
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                    teringnerd rippetoe.. Zijn mening is overrated. Doe wat je zelf lekker vind, zorg dat je 'tight' blijft en er zoveel mogelijk spanning op je hele lichaam staat bij de grote oefeningen (dus niet de spier voelen perse).

Ik moet wel zeggen dat ik de facepull ook geen ideale oefening vind. Echter een oefening licht doen en hogere reps kan je je bijna niet mee blesseren. De impact op je lichaam is dan zo klein..
                    +1...

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                      Teringnerd rippetoe.. Zijn mening is overrated. Doe wat je zelf lekker vind, zorg dat je 'tight' blijft en er zoveel mogelijk spanning op je hele lichaam staat bij de grote oefeningen (dus niet de spier voelen perse).

Comment

Meh, denk dat de meeste nerds niet aan een bench press van 180 kg komen.
                        Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                          Meh, denk dat de meeste nerds niet aan een bench press van 180 kg komen.
                          Een bench van 180 kg betekend niet dat men de wijsheid in pacht heeft.

Comment

Sinds:
                            -Ik altijd hetzelfde cable station gebruik voor die oefening. Dit maakt het zien van progressie over de tijd eenvoudiger
                            -Het cable station geen katrolsysteem bevat en het gewicht ook niet halveert.

Maar speciaal voor jou zal ik eens kijken of het stickertje wat vertelt dat het 20kg is, ook daadwerkelijk klopt.
                            Ja dat klopt..maar het komt een beetje over alsof jij en general elkaar face pulls vergelijken...kan dus niet echt aangezien elke kabelstation anders is..katrollensysteem, hefboom etc. Tenzij genix hetzelfde apparaat gebruikt als jij , dan heb ik niks gezegd
                            peace
                            sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ik schreeuwde maar wat, maar het idee was het beeld te scheppen van een veel lagere fp belastbaarheid tov de bench.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                                Een bench van 180 kg betekend niet dat men de wijsheid in pacht heeft.
                                Dat klopt, daar heb je helemaal gelijk in.

Wel kunnen wij stellen dat Rippetoe enorm veel kennis in huis heeft wanneer het op techniek en training aankomt. Dat is een feit. Wat hij naar voren brengt kan hij ondersteunen met gedegen kennis van biomechanica, anatomie en jaren praktijkervaring in de krachtsport, zowel als trainer en sporter. Degenen die het niet met hem eens meestal niet, die roepen vaak maar wat.
                                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X