Bankdruk progressie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bankdruk progressie

Een hele goeienavond,

Ik heb een vraagje wat betreft mijn bankdruk progressie. Ik ben 180cm en weeg 71kg, vp ongeveer 12%
    Ik bankdruk ongeveer 2 keer per week. Altijd 4 setjes van 5 herhalingen waarbij de laatste training met 65kg was. Ik kom maar niet over die 65kg grens heen. Heb 2 weken geleden geprobeert te bankdrukken met 70kg en dit lukte maar 1 setje 5 keer (waarvan 4 op eigen kracht) maar dan ben ik ook helemaal op! Mijn vraag is wat ik het beste kan doen qua voeding en trainingsmethode om z.s.m. een redelijke gewicht (80-90kg) te kunnen drukken.

greeetzz

Waarschijnlijk eet je niet genoeg. Als ik kijk naar jouw VP en gewicht heb je maar weinig spiermassa. Maak een goed voedingsschema, lees de voedingsstisky`s. Waarschijnlijk ga je met betere voeding ook groeien en neemt ook de kracht toe.

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook al dat voeding mijn probleem was. Ik eet dagelijks gemiddeld 2800-3000kcal en telkens als ik mijn gewicht zat ben dan eet ik even een aantal dagen heel veel (4000-4500)kcal maar na een aantal dagen houd ik dit niet meer vol en val ik weer terug op mijn 2800kcal. Ik heb gewoon geen honger. Is hier iets aan te doen?

Comment

Originally posted by utrechter- View Post
        Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook al dat voeding mijn probleem was. Ik eet dagelijks gemiddeld 2800-3000kcal en telkens als ik mijn gewicht zat ben dan eet ik even een aantal dagen heel veel (4000-4500)kcal maar na een aantal dagen houd ik dit niet meer vol en val ik weer terug op mijn 2800kcal. Ik heb gewoon geen honger. Is hier iets aan te doen?
        Het heeft ook niet veel nut om dan een paar dagen 4000-4500 te gaan eten. jouw behoefte ofwel de hoeveelheid kcal die je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven bij de hoeveelheid sport en beweging die je nu hebt. is ongeveer 2800-3000 kcal.

Om te groeien, moet je daar dagelijks een 500 extra kcal bijnemen. dus in jouw geval ergens rond de 3300-3500. Ga je daar nog verder boven zitten, werk je vettoename in de hand (maar stimuleer je spiertoename niet meer dan wanneer je 3300-3500 zou eten).

wat jij moet doen is dus dagelijks een 500 kcal meer eten dan je nu doet. Laten we zeggen een 3500 kcal. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een liter halfvolle melk aan je huidige voeding toe te voegen. (of een liter volle melk als je 2800 kcal normaal binnenkrijgt. dan zit je met een liter volle melk erbij aan de 3500).

succes
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X