Musculus serratus anterior

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Musculus serratus anterior

Hallo,

Ik vraag me af hoe je de Musculus serratus anterior (oftewel de voorste getande spier ) het beste zichtbaar kan maken.

Bij mij zie je die bijna niet, terwijl mijn BF ongeveer op 10% zit.

Voor mensen die niet weten welke spier ik bedoel, het is die aan de zijkant op je ribbenkast. onder je oksel eigenlijk.

Wat voor oefeningen kun je doen om deze te trainen ?

Incline shoulder raise. Beetje overbodig

Comment

Ik voel deze spier als ik pushups doe. Of flat benchpress.

Comment

Volgens mij ontwikkeld die zich vanzelf onder andere tijdens bankdrukken, maar misschien heb je gewoon nog weinig massa?
        Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Bij bankdrukken ontwikkel je hem juist niet omdat je bij een goede bench je schouderbladen naar achteren trekt. Je ontwikkelt hem met de pushup plus en push presses en dergelijke. Maar alleen als je superdroog staat is hij goed te zien volgensmij.
          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
            Volgens mij ontwikkeld die zich vanzelf onder andere tijdens bankdrukken, maar misschien heb je gewoon nog weinig massa?
            Heb inderdaad nog niet zo veel massa, maar ben bezig !

Comment

Dumbell pullovers.. dan voel ik ze.. EN BOKSEN! Deze spier wordt dacht ik ook wel de boksspier genoemt als ik het goed heb.

Ik voelde deze spier enorm na miijn eerste krav maga trainingen.
              "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                Dumbell pullovers.. dan voel ik ze.. EN BOKSEN! Deze spier wordt dacht ik ook wel de boksspier genoemt als ik het goed heb.

Ik voelde deze spier enorm na miijn eerste krav maga trainingen.
                Fly's lijken me dan ook een goede oefening voor de serratus anterior. Hij trekt het schouderblad naar voren in ieder geval.
                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X