Stand van duim

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stand van duim

Ik vroeg vandaag es aan mijn sportschooleigenaar of ik mijn onderarmen intensiever moest trainen omdat deze altijd pijn doen als ik zware drukoefeningen doe.
    Hij kwam met het idee om mijn duim niet onder de stang dus niet de stang omklemmen maar de duim naast de vingers te houden.
    Dit zou moeten helpen tegen deze pijn en zowaar of het nou in mn hoofd zit of niet ik had geen last van mn polsen.
    Weet iemand hier meer van ik dacht dat je om bijvoorbeeld zwaar te bankdrukken de stang zo hard mogelijk aanknijpen moest.
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Originally posted by [b
    Citaat[/b] (owolde @ Dec. 20 2004,17:51)]Ik vroeg vandaag es aan mijn sportschooleigenaar of ik mijn onderarmen intensiever moest trainen omdat deze altijd pijn doen als ik zware drukoefeningen doe.
    Hij kwam met het idee om mijn duim niet onder de stang dus niet de stang omklemmen maar de duim naast de vingers te houden.
    Dit zou moeten helpen tegen deze pijn en zowaar of het nou in mn hoofd zit of niet ik had geen last van mn polsen.
    Weet iemand hier meer van ik dacht dat je om bijvoorbeeld zwaar te bankdrukken de stang zo hard mogelijk aanknijpen moest.
    Persoonlijk houd ik mijn duimen idd. naast mijn vingers.

Ik heb zelf nl. het gekke idee dat ik me daarmee beter op mijn borst kan concentreren  

Grtz.. 100%

Comment

ik omklem altijd de stang met mijn duimen, maar heb geen last in mijn polsen hiervan , de stang aanknijpen zou ik nooit doen,tenslotte moet je je concentreren op uw borst en niet op het knijpen in de stang

Grtz
      stil growing

Comment

Ik hou mijn duim altijd omhoog, is altijd goed

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (harold @ Dec. 20 2004,20:47)]Ik hou mijn duim altijd omhoog, is altijd goed

Grtz..

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (100% @ Dec. 20 2004,17:56)]Persoonlijk houd ik mijn duimen idd. naast mijn vingers.

Ik heb zelf nl. het gekke idee dat ik me daarmee beter op mijn borst kan concentreren  

Grtz.. 100%
            Doe ik ook! Veel lekkerder met bankdrukken, bentoverrow etc. Met optrekken en bicepsoefeningen doe ik het dan weer niet.
            We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Dec. 20 2004,22:35)]
              Originally posted by [b
              Citaat[/b] (harold @ Dec. 20 2004,20:47)]Ik hou mijn duim altijd omhoog, is altijd goed

Grtz..

Zo ken ik je weer.....

Comment

Thanks voor de reakties ik vond het persoonlijk veel lekkerder voelen..
                Misschien heeft het er mee te maken dat ik in het verleden mijn beide polsen gebroken heb gehad..
                Ik weet cker dat als het helpt bepaalde gewichten omhoog zullen gaan zoals ik zei moet ik vaak stoppen omdat mn polsen geen kracht meer hebben.
                En ja Arie misschien iets minder #$#$#$
                In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Ik ben dit onderwerp eerder tegengekomen op dbb.com. 3XL zei hier toen dat het niet uitmaakt welke stand van je duim je kiest, net wat je zelf prettiger vindt.

Zelf omklem ik de stang altijd met mijn duim. Met chinnen doe ik dit niet, maar met lat pulldowns weer wel... vreemd eigenlijk.

Zou gewoon doen wat je zelf het prettigst vind. Met dumbells zou ik het niet doen, dan heb je toch minder stabiliteit lijkt me.
                  Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (owolde @ Dec. 21 2004,11:41)]Misschien heeft het er mee te maken dat ik in het verleden mijn beide polsen gebroken heb gehad..
                    je moet je zelf ook niet gelijk vergelijken met de prof wankers
                    Who's the Chef

Comment

Haha ik dacht dat ik stunten op mn crossfietsje en vloog als een blok beton van 3 meter naar beneden vol een droge sloot in.
                      En toen moest ik huilen.
                      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                      Squat 230 kilo
                      Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Hou zelf mijn duim met bankdrukken naast mijn vingers. Er zijn mensen die het niet doen omdat ze bang zijn dat de stang uit hun klauwen valt maar geloof nooit dat je duim een paar honderd kilo tegen gaat houden...

Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

hmm..Ik heb hem ook altijd me duimen naast me vingers vind ik overigens het lekkerste zitten.

Greetz

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (owolde @ Dec. 21 2004,11:41)]En ja Arie misschien iets minder #$#$#$  
                            Ik begrijp de taal van die jeugd van tegenwoordig steeds minder......wat probeer je me nou te vertellen,kleine vriend?

Comment

Rukken oude man rukken..
                              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                              Squat 230 kilo
                              Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies