Periodisatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    hier wat meer info over de WSB manier van periodiseren:
    T NATION | Periodization Bible - Part 2

Op basis van deze principes had ik een schema gemaakt, maar op het moment moet ik nog een aantal maandjes wachten met het volgen van het schema ivm blessure.
    Dankje voor de link.
    mijn schema is daar ook lichtjes op gebasseerd.
    maar ik ben nog altijd onzeker over wat te doen.

Ik heb Gijs Boeijens ook eens wat advies gevraagd aangezien hij een BB'er was en zich nu bezighoud met PL en strongmen.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
      dus m.a.w vooruitplanning?
      Dat is wel een onderdeel ervan. Je wilt tenslotte pieken tijdens die grote wedstrijd, daar werk je naartoe. Kijk b.v. naar Lance Armstrong, die was een heel jaar bezig met voorbereiding op de TdF. Of schaatsers, die moeten meerdere malen tijdens het seizoen pieken. Je ziet soms dat de resultaten van de favorieten tegenvallen omdat het pieken niet synchroon loopt met het wedstrijdschema.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
        dus m.a.w vooruitplanning?

vooruitplanning is een schakel binnen het faseren in je periodisatie.

Periodisatie is een manier om verschillende fases in een sport-training te verwerken.

Techniek, capaciteit, conditie, kracht, explosiviteit, hypertrophy, herstel, piek, contestprep*. Dat zijn allemaal facetten die je nodig hebt of kan hebben als goed atleet, die je gecombineerd kan aanpakken in elke training of per periode. Dus fases / periodiseren.

Wat is belangrjk voor jou als atleet en waar pas je welke specifieke training toe en in welke periode en in welke volgorde is het toepassen van faseringen voor jou persoonlijk het beste.

Ik kan als bodybuilder wel mijn mening geven (die ken je al ) Maar ik weet niet hoeveel je daar als powerlifter aan hebt.

Succes Axel.

( * de verschillende facetten niet in specifieke volgorde geplaatst, random choise)
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

voor de liefhebbers een schema van hoe je zou kunnen periodiseren:
          http://www.purekracht.nl/downloads/MacroKracht.pdf
          via : Pure kracht

Comment

wel met elke 2 weken een wisselende oefening waar je op gaat maxen. waardoor je CZS niet overbelast raakt. dus dat is toch een manier om overbelasting te voorkomen.
            Vraag me af of het czs zoveel onderscheid maakt tussen een max effort "safety squat bar squat met briefs op box tegen bands" en de week erna een max effort "straigt bar squat in fullgear tegen chains" en de week daarachter max effort op ......
            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
              Vraag me af of het czs zoveel onderscheid maakt tussen een max effort "safety squat bar squat met briefs op box tegen bands" en de week erna een max effort "straigt bar squat in fullgear tegen chains" en de week daarachter max effort op ......
              maar wat als je de ene week box squats doet, de week erna good mornings, de week erna deadlifts, dan weer box squats, etc etc.

deze oefeningen zijn compleet andere bewegingen/uitvoeringen, en vergen dus ook en compleet andere aansturing.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

maar wat als je de ene week box squats doet, de week erna good mornings, de week erna deadlifts, dan weer box squats, etc etc.

deze oefeningen zijn compleet andere bewegingen/uitvoeringen, en vergen dus ook en compleet andere aansturing.
                In dat geval wel, maar volgens mij komt het bij powerlifters of gewichtheffers niet vaak voor dat zij een hoofdoefening, dus een die tijdens de wedstrijd wordt uitgevoerd, een hele week lang niet uitvoeren. Met uitzondering van de DL.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

vragen idd een andere aansturing, maar de aansturing blijft vanuit de enige CNS komen die je hebt. Overload is overload in dat geval.

Comment

Ik volg zelf wel wat de supertraining trainingsvideo's, die trainen allemaal volgens de wsb conjugate system en trainen ZELDEN goodmorning of deadlift variant als ME, laat staan als DE. Is zo goed als altijd squat variant.

Ben het hierover helemaal eens met marnop =>

Originally posted by marnop View Post
                    vragen idd een andere aansturing, maar de aansturing blijft vanuit de enige CNS komen die je hebt. Overload is overload in dat geval.
                    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      Goed punt, dat klopt. Dit had ik over het hoofd gezien in mijn eerdere post.
                      - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X